Nanamor Skrevet 12. desember 2011 #1 Skrevet 12. desember 2011 Jeg har fått en vinterdress i str. 62/68, så lurer jeg på om jeg må kjøpe en til i mindre størrelse eller om dere tror det går greit å bruke denne. Den vil jo være ganske stor i begynnelsen men tror dere det går fint? Prøver å få litt oversikt over hva jeg har og hva jeg trenger av utstyr, men er ikke så lett når jeg egentlig ikke vet hva jeg trenger ;P Ja jeg er førstegangs og tar imot alle tips med glede
Gjest Kira 1 + 1 underveis ♥ Skrevet 12. desember 2011 #2 Skrevet 12. desember 2011 Jeg ville nok personlig kjøpt en dress i en mindre str. En dress i str 62/68 vil nok bli altfor stor for en nyfødt, og du vil føle at ungen "drukner" i den. Tror ikke min lille startet med str 62 før hun var omkring et halvt år gammel (skal sies at hun bare var 2,9kg da hun ble født!). Og hvis du skal bruke dressen i f,eks bilsetet, så er jeg usikker på om du får sikret ungen ordentlig. Tenker da på alt stoffet som ligger innimellom.
Ezmeralda Skrevet 12. desember 2011 #3 Skrevet 12. desember 2011 Jeg ville ikke gått for noe mindre. Vinterdressen har den bare på seg i vogna og i bilen. Sønnen min var 53cm da han ble født og veide litt over 4kg. Han passet aldri inn i str 50 og vokste ut av 56 på noen få uker. Regner med at lillebror i magen blir tilsvarende størrelse. Du vet kansje om du og mannen din var store eller små da dere ble født. Var dere bittesmå ville jeg kansje vurdert utedress i str 56, men jeg tror ikke det er et must. Kan jo i værste fall stikke ut og kjøpe hvis behovet melder seg etter at babyen er født også. :-)
Underveis --> Skrevet 12. desember 2011 #4 Skrevet 12. desember 2011 Jeg ville nok heller ikke kjøpt en ny dress. Jeg synes ofte det er like greit med ullklær og tepper om de sitter i bilstolen. Mye enklere å fjerne ettersom bilen blir varm, og de vokser utrolig fort ut av de minste størrelsene. I vogna bruker man jo som regel en dunpose el uansett, så dress der bli jo overflødig. Har selv termin i februar, og har ingen planer om å kjøpe vinterdress for denne sesongen. Har strikket en kjørepose og skal strikke hentesett.
MamaLadyBug Skrevet 12. desember 2011 #5 Skrevet 12. desember 2011 Jeg ville ikke brukt vinterdress på et så lite barn i det hele tatt jeg. Og spesielt ikke en som kommer til å være altfor stor. Nyfødte er mye mindre enn man tror selv om de veier både 4 og 5kilo. I vogna holder det godt med ulltøy fra topp til tå nedi posen. De ligger så lunt og godt nedi vogna med en god dunpose eller skinnpose. Bilen bør varmes opp før barnet settes inn. Vil man ha noe varmt til bilstolen uansett så anbefales det å bruke en kjørepose med hull til 5punktseler slik at ikke stoffet kommer i veien for selene. >Det er ikke anbefalt å ha vintertøy/yttertøy på barna når de sitter i bilstoler med eget belte. Det blir ikke stabilt nok og barna kan skli ut. Jeg brukte forøvrig ikke vinterdress på mine barn før de var rundt 7-8mnd.
barbabelle Skrevet 13. desember 2011 #6 Skrevet 13. desember 2011 Ville heller kjøpt en god ull- eller fleecedress når de er så små. Den første dressen vi hadde til forrige var i str. 80, og brettet bare opp ermet og ben de få gangene vi trengte den før den var passelig. I vogna brukte vi bare ulltøy/fleece inni voksiposen på vinteren.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå