Venter nr3 er 22 år Skrevet 12. desember 2011 #1 Skrevet 12. desember 2011 er i uke 32 og haster litt.... men ikke så mye jeg skjønner der... er det nye regler nå om hvor lenge jeg kan være hjemme? kan ikke jeg ta hele permisjonen? må min mann ta ut 12 uker? og om vi ikke vil det,kan ikke jeg ta over di 12 ukene? hva er det lengste jeg kan være hjemme med babyen og tilsvarer det 80% ? jeg har jo bare kveldsvakter uansett,og vil jo vente så lenge som mulig...
cakegirl Skrevet 12. desember 2011 #2 Skrevet 12. desember 2011 Hei, Nye regler ja. Vi får ikke ta over mannens 12 uker, kun hvis det gjelder sykdom eller lignende. Da kan du søke om å overta. Les på NAV.no. Der finner du masse info om hvordan du skal gjøre det Eller ring de å snakk med dem! Jeg har ringt et par ganger, truffet kjekke folk hver gang. Jeg skal ha 80% og har da 45 uker permisjon + 21 dager lovpålagt ferie. Velger du 100% får du 35 uker og 21 dager ferie. Alt etter om du får utbetalt foreldrepenger fra nav eller fra arbeidsgiver Jeg leste masse på nav.no og fant mange svar. Hvis ikke kan du finne NAV Foreldrepenger på Facebook. Som er veldig kjekk hvis du har noen spørsmål som trenger svar Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå