Gå til innhold

Melis til pynting av pepperkaker - har man noe spesielt i?

Anbefalte innlegg

Skrevet

eller lager man bare vanlig melis?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan ha konditorfarge i. Og bland med eggehvite, ikke melk og vann.

Skrevet

Bland med eggehvite (man kan stivpiske denne) og eventuelt litt eddik/dråper sitron.

Skrevet

Hvordan blir den o man blander med eggehvite da? Jeg tenker da forskjellen mellom å bruke eggehvite fremfor vann....

Skrevet

Hvis du bare tar melis og vann blir blandingen ganske gjennomsiktig når du pynter pepperkakene, mens Royal Icing ( melis, eggehviter og noen dråper sitron ) blir helt hvitt. Syns det smaker bedre også. Oppskrift her: http://www.kakeverden.no/royal_icing.htm

Lukka te! ;)

Skrevet

blir helt hvitt istedenfor nesten gjennimsiktig.. og er stivere, så blir ikke så rennete..

Skrevet

www.villaperlesukker.no har god oppskrift på royal icing, og kan kanskje gi litt inspirasjon, utrolig hva litt farge kan gjøre.

Skrevet

Kan noen forklare meg hva de sitrondråpene gjør med icingen?

Skrevet

Det tilfører smak og fuktighet, såvidt jeg har forstått. Du kan f.eks bytte ut sitrondråpene med vaniljeessens, det har jeg gjort. Gikk helt fint ;) Jeg har også tatt en dæsj natron oppi icingen, et tips jeg fikk på nettet når jeg skulle lime sammen pepperkakehuset mitt. Icingen virket litt mer "fluffy" med natron.

Skrevet

Bare glad for å hjelpe :)

Skrevet

Da er de fleste pepperkakene pyntet, med litt hjelp av lille gutt. Det var vel flere seigmenn og nonstop som gikk inn i munnen enn som ble pynta på, men koselig var det likevel :) note to self: pynte pepperkaker på lørdag neste gang ;)

Skrevet

Sitronen gjør så vidt jeg har hørt, at glasuren blir hardere.

Skrevet

Melis, eggehvite og en liten dasj eddik(holder pynten hvitere lenger).

Og så kan du farge med kondittorfarge eller annet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...