Anonym bruker Skrevet 12. desember 2011 #1 Skrevet 12. desember 2011 eller lager man bare vanlig melis?
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2011 #2 Skrevet 12. desember 2011 Du kan ha konditorfarge i. Og bland med eggehvite, ikke melk og vann.
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2011 #3 Skrevet 12. desember 2011 Bland med eggehvite (man kan stivpiske denne) og eventuelt litt eddik/dråper sitron.
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2011 #6 Skrevet 12. desember 2011 Hvordan blir den o man blander med eggehvite da? Jeg tenker da forskjellen mellom å bruke eggehvite fremfor vann....
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2011 #7 Skrevet 12. desember 2011 Hvis du bare tar melis og vann blir blandingen ganske gjennomsiktig når du pynter pepperkakene, mens Royal Icing ( melis, eggehviter og noen dråper sitron ) blir helt hvitt. Syns det smaker bedre også. Oppskrift her: http://www.kakeverden.no/royal_icing.htm Lukka te!
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2011 #8 Skrevet 12. desember 2011 blir helt hvitt istedenfor nesten gjennimsiktig.. og er stivere, så blir ikke så rennete..
TrustNoOne (but Me) Skrevet 12. desember 2011 #9 Skrevet 12. desember 2011 www.villaperlesukker.no har god oppskrift på royal icing, og kan kanskje gi litt inspirasjon, utrolig hva litt farge kan gjøre.
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2011 #10 Skrevet 12. desember 2011 Kan noen forklare meg hva de sitrondråpene gjør med icingen?
TrustNoOne (but Me) Skrevet 12. desember 2011 #11 Skrevet 12. desember 2011 Det tilfører smak og fuktighet, såvidt jeg har forstått. Du kan f.eks bytte ut sitrondråpene med vaniljeessens, det har jeg gjort. Gikk helt fint Jeg har også tatt en dæsj natron oppi icingen, et tips jeg fikk på nettet når jeg skulle lime sammen pepperkakehuset mitt. Icingen virket litt mer "fluffy" med natron.
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2011 #14 Skrevet 12. desember 2011 Da er de fleste pepperkakene pyntet, med litt hjelp av lille gutt. Det var vel flere seigmenn og nonstop som gikk inn i munnen enn som ble pynta på, men koselig var det likevel note to self: pynte pepperkaker på lørdag neste gang
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2011 #15 Skrevet 12. desember 2011 Sitronen gjør så vidt jeg har hørt, at glasuren blir hardere.
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2011 #16 Skrevet 12. desember 2011 Melis, eggehvite og en liten dasj eddik(holder pynten hvitere lenger). Og så kan du farge med kondittorfarge eller annet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå