Harfåttprinsen:) Skrevet 12. desember 2011 #1 Skrevet 12. desember 2011 er det noen her som startet med grøt til babyen ved 3måneders alder?? hvorfor? å hvordan gikk det ?
☀ Lille prinsesse - juli2011 ☀ Skrevet 12. desember 2011 #2 Skrevet 12. desember 2011 Er ikke det tidlig da? Vår begynte en uke etter fylte 4 mnd, og det har gått supert Er snart 5 mnd, og spiser grøtt, grønnsaker og drikker vann i tillegg til mme.
Mamma i lykkerus Skrevet 12. desember 2011 #3 Skrevet 12. desember 2011 Har ei venninne som startet da gutten hennes var 2,5mnd, hun syntes ikke han virket mett med bare pupp. Det gikk visstnok veldig bra, hun tynnet ut grøten veldig da og brukte den helt uten smak. Hun hadde også prøvd banan, men den reagerte han på. Han er nå 4 mnd og spiser grøt og tar pupp.
dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 12. desember 2011 #4 Skrevet 12. desember 2011 Vi prøver for harde livet her.... Lillemannvar 4 mnd i går og vi har holdt på i 3-4 dager nå. Får ikke inn noen ting. Enten setter han ut tungen eller så dytter han alt ut. Hvor lang tid er det vanlig å bruke før de begynner å få i seg litt? Er det vanlig å ha det sånn eller bør vi prøve en annen type? Regner selvfølgelig med at det tar litt tid, men...
mor til en stor og liten Skrevet 12. desember 2011 #5 Skrevet 12. desember 2011 Prøv å lage velling først. Kanskje han må bli kjent med smaken? Småfolk sin grøt er fuffy i forhold til Nestles. Den synes jeg er seig, og var aldri noe favoritt her. Jeg begynte med grøt når han var 3 mnd, men tynn og lite i starten. Lot han smake på det meste vi spiste. Puttet fingeren min i maten og så fikk han suge det av. Gikk kjempefint, og nå spiser han alt. Det er ikke noe poeng i å stresse med det, det kommer etterhvert når babyen forstår det:)
Babygirl Juni11 Skrevet 12. desember 2011 #6 Skrevet 12. desember 2011 Jeg begynte ved 4 mnd, fordi hun la dårlig på seg. Begynte da med maisgrøt, som er mild for magen. Da hun var 5 mnd begynte vi med havregrøt med hvete og ris fra nestle. Idag er hun 6 mnd og grøt er nå ikke lenger noen hit. Hun absolutt hater grøt, tror hun synes den er seig og vokser i munnen:(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå