Gå til innhold

Svangerskapskløe? Litt vel tidlig???

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg kløøøøøør meg ihjel. Har stygge sår oppå foten, for klør så mye på natta at jeg begynner og blød. Oppå henda også, men der er det bare skjellete/tørr hud. Men klør sykt og litt på brystet, blir små blemmer og blodutredelser. Noen som vet om dette kan være farlig? Jeg er bare 13+1, så trodde ikke jeg kunne få det så tidlig. Har ringt legekontoret, og de skulle snakke med legen og ringe meg opp igjen. Hun hadde ikke noe time på 14 dager, men mente legen burde se på dette fortere. Ble litt bekymra :-/. Noen som har noe erfaring, hatt ALT av symptomer i denne graviditeten :-(. Førstemann var bare nydelig i forhold, er egentlig ganske lei nå :-/. Bare håper jeg snart kan nyte og være gravid...uff, mye klaging detta...

Fortsetter under...

Jeg har fått påvist svangerskapskløe. Begynte som verst i uke 12 hos meg.

Akkurat samme kløe som deg på samme sted! Helt forferdelig!

Var hos legen på mandag, og han ba meg ta Zyrtec de dagene det var verst. Fikk også beskjed om å kjøpe en krem på apoteket som heter a-derma og inneholder havreekstrakt. Da havre skal være veldig godt på slike problem! Har man også badekar er det fint å "havregrynsbad" :)

Var hos legen igår og tok masse blodprøver, men får svar på de om en uke ca. Viktig og finne ut om det er farlig svangerskapskløe eller ikke... Zyrtec ville hun ikke gi meg, men fikk noen andre allergitabletter som var bedre. Noen jeg hadde finni navn på her inne, husker ikke hva de heter nå. Også kunne jeg bruke sånn Hydrokortisonsalve reseptfri i små doser, så der det er værst litt innimellom. Ellers prøve alle tips om bading i olje, bruke en god fultighetskrem etc. Så da får vi bare se og håpe leverprøvene er bra, ellers ble det visst inn på sykehus IGJEN :-/ ( var der med hypermesis for noe uker siden). Da ble det tett oppfølging der ut resten av svangerskapet, så håper jeg slipper det. Bor 1 time unna riksen og blir kjedelig og pendle dit ofte :-/.

Annonse

Den "skumle" varianten av svangerskapskløe pleier å komme litt senere i svangerskapet. Hadde det selv da jeg var gravid med førstemann og fikk det rundt uke 30. Men uansett lurt å få tatt prøver for å eliminere.

hei :)

Jeg har hatt d samme som deg , jeg begynte å klø veldig fra uke 12, jeg prøvde dusjoljer og kremer osv, ingenting hjalp, jeg klødde meg også til blods, men var hos legen og fikk resept på en krem som heter Mildison Lipid og tabletter mot kløe som heter Loratidin Hexal 10 mg, dette har hjulpet meg veldig og kløen er nesten borte etter en uke :)

Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...