Gå til innhold

Flere som ønsker seg 2 tette???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snuppa er 7,5 mnd. Og endelig tror jeg at det er eggløsninga jeg kjenner. Så da kommer vel kanskje tr om 14 dager.

Tanken på 2 tette frister veldig. Men nå er vi begge passert 30, vi brukte 15 pp sist og hadde 2 MA (uke 20 (gutt) og 8) Så vi vet jo at det kan ta tid.

Regner med at det ikke blir mer en 2 barn så da kan vi like gjerne gjøre oss ferdig med produsjonen.

Og vi blir sikkert å ha det hektisk med to bleie unger, men tror nok at det er verdt det.

Gleder meg til å gå gravid igjen :) Skal sies at jeg ikke hadde mye plager bortsett fra en haug med bekymringer med fortiden å tenke på.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Planen var ikke to tette, men vi får det likevel ;)

Skulle bare kose oss litt for første gang etter fødselen, og da ble jeg gravid. Så her blir det 13 mnd mellom våre to - bare 10 uker igjen til neste kommer.

Vi ser på det som at det er greit å bli "ferdig" med det nå. Vi ser fordelene med å ha to barn i tett alder der de kan følge hverandre i interesser, forhåpentligvis en god lekekamerat, ferieturene blir enklere å planlegge, bleieperioden blir kortere (selv om det blir to på en gang), osv osv. Man må se det positive i det :)

Med tanke på historien deres med lang prøvetid og to MA'er så tror jeg at jeg ville begynt prøvingen om ikke så alt for lenge. Man vet jo uansett aldri hvor lang tid det tar, så det kan jo skje veldig raskt også :)

Lykke til med avgjørelsen og ikke minst prøvingen.

Skrevet

Jeg vil bare si masse lykke til, Carina! Det er nok lurt å tenke slik du gjør, alt tatt i betraktning. Alt avhenger av hvordan man innstiller seg, ikke sant!

Selv har jeg 2,5 år mellom de to første mine og syns det var mer enn tett nok. Men min historie på den tiden er ikke lik din, mine ufrivillige aborter kom senere. Dessuten var jeg kun 23 år da jeg fikk førstemann :)

Juleklem :)

Skrevet

Vi tenkte som deg Carina. Frøkna mi blir 7 mnd. om 3 dager og vi ville også forsøke på å få en til. Jeg trodde aldri jeg skulle klare å bli gravid igjen, tatt alderen min i betraktning og at jeg hadde 2 SA før lillemor og at vi bruke ett år før hun satt. Sjokket var derfor stort da spiren satt på første forsøk og nå er jeg i uke 5, hvis dette går bra så blir det 15 mnd. mellom dem. Må ærligtalt innrømme at jeg har gått noen runder med meg selv og hatt mange blandede følelser, og egentlig vært deppa og redd for det som skal komme. Nå har det heldigvis begynt å snu og vi gleder oss og håper alt går bra. Det er jo mange fordeler med to tette også da, og nå er det jo ikke så farlig om vi ikke får barnehageplass med det samme og vi har jo alt av utstyr også.

Lykke til med deg;-)

Skrevet

Jeg ble gravid 7,5 måneder etter førstemann kom. Nå er minstemann 7,5måneder :DDD I tillegg er vi begge to 31 år. for meg var det en riktig avgjørelse. Det er travelt men alt tatt i betrakting er jeg veldig fornøyd. I svangerskapet var jeg mer trøtt enn med førstemann. Førstemann begynte i barnehaget tre måneder før nr.2 kom slik at han blir vant med barnehagen "i fred". Det er det viktigste. Nr. 2 var rolig baby første 3måneder, sov mye og jeg hadde mye tid til nr1. Men må si at nå, når han er eldre og har begynt med fast føde, alt er mye enklere. Jeg fullammet begge to og det krevde veldig mye energi.

Overasket over folk, mest egentlig! Alle spretter opp øyne når de ser oss, som om de aldri har sett to barnsfamilie! Og kommentarer at vi skulle nyte det første barnet først:det er det dummeste. Tull, hva ville det andre barnet da si? som om han er uønsket byrdet og trenger ikke kos og tid og kjærlighet like mye! Jeg koser meg med begge to og elsker dem like mye!

Anbefales i hverfall!

Skrevet

Skal bli spennende å følge med deg fremover Carina!

Jeg har lagt ned produksjonen, men har jeg kunne gjort alt på nytt ville jeg ha tenkt mer som deg. Man vet aldri hva som hender, eller hvor lang tid man bruker, så peis på sier jeg!:-))

Skal heie på deg fra sidelinjen.

Skrevet

Tja.......vet ikke hva jeg skal si til ordet "ønsker" men.......

Jeg har litt samme bakgrunn som deg, minus det triste ved å miste eller MA/SA. Jeg ble bare ikke gravid. Vi brukte 2 lange år på å få datteren vår, som kom så og si naturlig (hadde en lap halvannen mnd før vi ble gravide).

Egentlig er jeg vel fornøyd med det perfekte barnet jeg har, syns ett barn er ok. Men mannen min vil veldig gjerne ha flere barn, og i utgangspunktet er vi enige om at vi opplevde stort savn under oppveksten ved å vokse opp uten søsken.

Så jeg ønsker at vår datter som nå er 11,5 mnd skal få et søsken, men hadde vært veldig kjekt om storken leverte en på døra ;-) to barn vil jeg gjerne ha, det er graviditet og spedbarnstid jeg frykter.

For å si det sånn....vi bruker ikke prevensjon, det er så langt jeg klarer å strekke meg. Har liten tro på at den sitter noe raskt om den sitter i det hele tatt, men denne gangen er jeg forberedt på at det sannsynligvis tar tid eller at det kanskje blir med det ene barnet vi har.

Med tanke på alderen min, OG den lange tiden det tok sist,har jeg likevel våget meg utpå det som kanskje kan bli to tette.

Men offisielt tøffer jeg meg og sier vi har det fint med det ene barnet vi har

:-)

Skrevet

Vår jente er 7 mnd nå. Kom etter maaange års prøving, og ble til via prøverør. Jeg har passert 30 og min mann 40. Og jeg tenker mye på barn nr 2. Har plenty egg i fryseren, så jeg slipper å regne dager, se på kalenderen og styre på! hehehe

MEN... min mann har kreft og framtida er uviss. Hadde jeg visst at han har 10 år igjen - så JA!!

Klart, mange klarer seg som alenemødre med både spedbarn, smårollinger, tenåringer osv osv, men jeg får i tillegg en stor sorg å fordøye..

Men jeg vil jo samtidig veldig gjerne at vårt barn skal få søsken, så skulle jeg tenke bare på barnet så hadde jeg ikke vært i tvil. Men vi får se..

Skrevet

Sier som mange over her, stå på Carina:))) Noe må dere jo finne på der oppe i mørketiden......hehe:)

Blir ikke noen flere her hos oss, siden livet mitt hang i en såpass tynn tråd så sa en lege på Riksen at man ikke vinner topppremie i Lotto to ganger:))))

Så jeg får kose meg med Ole Kristian og være glad han og jeg lever:)

Men jeg heier på deg min venn-klem

Skrevet

Jeg hadde ønsker om det, men bruker minipillen. Synes jenta vår tar mer en nok tid og fortjener en oppegående mamma. Tanken på å gå inn i et tungt svangerskap igjen frister ikke.

Men vi burde sikkert kjøre på. Jeg hadde 5 spontanaborter, av dette 2 utskrapninger, så skal vi få før jeg blir for gammel må vi kjøre på. Det tok 3,5 år før hun satt. Jeg er 34 år. Og har ikke lyst på enebarn.

Skrevet

Her er frøkna akkurat blitt 8 mnd og vi skal på søskenforsøk (prøverør) denne uken. Vesla ble også til ved hjelp av prøverør. Vi skulle egentlig ha innsetting allerede 2 mnd siden, men det forsøket ble avbrutt.. Nå blir det innsetting på fredag. Så hvis jeg blir gravid så blir det 16-17 mnd imellom. :)

Etter å ha prøvd selv i 4-5 år så endte vi opp med IVF, og ble gravid på første forsøk.. men det endte desverre opp med vannavgang og fødsel i uke 21/22. Neste forsøk endte i en SA i uke 6. Så kom vesla på 3. forsøk etter et langt og vanskelig svangerskap. Hun trua med å komme i uke 30 og 32. men jeg holdt igjen (??) til uke 36. :) Gikk med 1,5 cm åpning ifra uke 32 til 36. men alikevel så tok fødselen 47,5 time..

Men det er så verdt det da man får se de søste små for første gang..

Så derfor er vi i gang igjen.. Man vet jo aldri om man blir gravid på første forsøk, eø gravid i det hele tatt...

Blir spennende å se om jeg ser navnet ditt på 1, 2, 3 tri etter hvert da. Masse lykkt il . :)

Skrevet

hei hei,

vi har to med 18 mnd mellom og jeg må si at det er helt fullstendig fantastisk! vi har ikke angret en dag:D

nå er minsta 7 mnd og de har veldig glede av hverandre allerede. så klart man er mer sliten under andre svangerskap, spesielt når man har en liten fra før men på den andre siden så kommer far enda mer på banen men mor får hvilt seg litt innimellom;)

må også sies at minsta er ei utrolig rolig tulle og det har igrunnen aldri vært noe styr med henne. kan så klart være vi hadde følt det anderledes om hun hadde gitt oss mer utfordringer mht søvn, magevondt etc..

men uansett- vi anbefaler der og når den yngste er 2-3 år vil de ha veldig glede av hverandre og ting løsner mer og mer,

vår erfaring er også at den lille som har vært av sjalusi forsvant fort og junior kan nok ikke huske annet enn at lillesøster alltid har vært der;)

lykke til!

Skrevet

Ønsket det vel egentlig ikke,men er i dag 19uker på vei,og har tvillinger som blir 6mnd i morgen <3

Om dere ønsker 2 tette og orker det,så bør dere gå for det:)

Skrevet

Hei Carina!:)

Vi gikk gravide samtidig sist, og opplevde å miste rundt samme tiden mener jeg å huske.. (gamle nick Snirkeline83:))

Sønnen vår er nå 7,5mnd og jeg er 8uker påvei med nr 2:)

Var ikke helt menigen med to såå tette, og jeg var "litt i sjokk" de

første ukene etter vi fant det ut men nå gleder vi oss masse :))

Klart vi visste det kunne skje, selvom vi prøvde være forsiktige :P

Her sleit jeg aldri med å bli gravid men pga endometriose og dobbel livmor så vet man aldri noe om tiden fremover.

Det kan nok bli slitsomt men tenk så mye glede de får av hverandre etterhvert :)

Mellom meg og min bror er d kun 14mnd og vi har et veldg bra forhold. Hatt det gjennom hele oppveksten:)

Ønsker deg masse lykke til :) :)

Skrevet

Takker for alle svar :)

Tar det vel egentlig litt som det kommer. Bruker ikke prevensjon og det får skje om det bil skje. Orker ikke stesse mer over det slik jeg gjorde sist.

Og gratulerer til dere som alt er gravide :)

Lykkeligmamma :) Husker igjen det andre nicket ditt :) Og gratulerer så masse med en ny graviditet :) De små blir noka å ha stooor glede av hverandre ja. Så masse lykke til videre :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...