Gå til innhold

Berit?

Frøken Ubesluttsom

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva med navnet Berit? Noen assosiasjoner?

Liker? Liker ikke?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forslag til eventuelle dobbeltnavn med Berit, utenom Anne Berit? (for det kan jeg allerede)

Skrevet

Min mor heter det. Jeg liker oppkalling og gamle navn, men ville selv ikke ha oppkalt etter mamma. Synes navnet Berit er veldig traust og kjedelig. Vet ikke om det er helt modent for en renessanse ennå. Kanskje om 30 år, når dagens Berit-er er oldemødre og ikke bestemødre.

Skrevet

Signerer Vinterstjerne. Liker ikke navnet, selv om det var min mors. Intetsigende navn.

Skrevet

Berit er ok og lite brukt.

Tenker vel mest på en lærer jeg hadde på barneskolen...

Sammensetninger med Berit:

Berit Merethe

Berit Irene

Berit Elise

Berit Marie

Berit Cecilia

Berit Therese

Berit Alise

Berit Rebekka

Berit Beate

Berit Sofie

Sol Berit

Skrevet

Synes Berit er kjedelig. Helt greit navn.

Skrevet

Jeg liker Berit. Har bare gode asosiasjoner til det. Tenker på en omsorgsfull person. Så ja, jeg liker det!

Skrevet

Takk for svar. Har dere noen fler forslag til dobbeltnavn med Berit? Gjerne med berit som både første navn og andre navn...

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Berit er et veldig godt og pent navn. Jeg liker det veldig godt.

Skrevet

reagerer ikke når jeg hører godt voksene damer med navnet, hadde jeg hørt en liten jente på 3 år si: hei, jeg heter Berit, må jeg si at jeg hadde tenkt, huff, moren hennes er sikkert 60 år.

men det er jo en vane sak, det som er garantert er at hun blir sikkert den eneste i klassen med navnet, så du trenger ikke dobbeltnavn.

Skrevet

Jeg synes Berit er ganske fint. Muligens mer kult enn fint. Jeg tror denne type navn vil bli vanlig om ikke altfor lang tid. Var på besøk hos ei venninne i Stockholm forleden, og der heter allerede babyene Berit, Inger, Margit, …

Skrevet

Bestemoren min heter Berit og hun er verdens nydligste menneske, derfor liker jeg det. Hadde det ikke vært for henne hadde jeg nok ikke vært så begeistret.

Berit Alida

Berit Elvira

Berit Evine

Berit Johanne

Berit Lovise

Berit Oline

Berit Othilie

Skrevet

Jeg syns det er enkelt og fint! Kjenner noen som heter Ann Berit og Astrid Berit.

Berit Johanne

Berit Olava

Skrevet

Har ikke noe spesielt forhold til navnet. Forbinder det med mora til ei barndomsvenninne. Veldig koselig, god og omsorgsfull dame.

Jobber sammen med ei som heter Tone-Berit. Kjenner også ei som heter Aud Berit.

Skrevet

Jeg liker Berit. Synes det er mer orginalt enn mange av de andre spesielle navnene folk gir ungene sine i dag. Jeg er ingen stor tilhenger av dobbeltnavn og mener Berit står seg best alene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...