Gå til innhold

neg. test, men fortsatt ingen mens

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ganske korte sykluser, helt ned mot 22-23 dager. Nå er det 27 dager siden siste mens. Ble inseminert for 15 dager siden, har tatt 4 graviditetstester på 4 dager, som alle var negative. Så hvorfor kommer ikke mensen?

Denne gangen hadde jeg hatt eggløsning før el-testen ble positiv. Samtidig var det follikler på den andre siden. Husker ikke hvor store de var, men jordmor sa de ville trengt ca 5-6 dager på å bli klare. Lurer på om det kan ha noe med saken å gjøre? Selv om jeg ikke trodde man kunne ha eggløsning to ganger i samme syklus.

I bruksanvisningen til el-testene står det at man skal teste igjen etter noen dager, og deretter oppsøke lege. Men hva gjør legen i så fall? Blodprøver? Time hos gynekolog? Er litt ventetid der...

Er igrunnen greit nok om det drøyer enda noen dager nå, for da klaffer det kanskje med en Danmarkstur i romjula. Men i mellomtiden lurer jeg på om noe kan være galt. Er det noen av dere som har peiling, og kanskje kan berolige en smånervøs prøver?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tidligere i høst opplevde jeg å være fem dager forsinket med mens, noe som er superuvanlig for meg, men slettes ikke uvanlig i flg min gyn. Negative tester er dessverre en relartivt sikker indikasjon på at det ikke er noe

på gang, men helt sikker kan du ikke være før mensen er kommet.

Selv er jeg litt betuttet i dag. Skulle vært i køben, men ble forhindra av dårlig værpå gardermoen. Ja, ja. Vin til jul blir vel ikke så dumt det heller!

Skrevet

I dag kom mensen, noe som betyr at neste eggløsning sannsynligvis blir på julaften. Det passer mildt sagt dårlig :-(

Er ikke helt venner med kroppen min i dag, grumf...

Skrevet

Æsj, så kjedelig. Må innrømme at jeg heia litt på deg, og håpet det var en baby på gang.

Kjenner godt til den kjipe følelsen du sikkert har nå. Tror det er viktig å ta seg tid å være litt lei seg, men håper du kommer deg fint igjen, og får ei bra jul!

Lykke til neste gang!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...