Gå til innhold

Hvem tror du skjøt Orderud-ekteparet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Grusom sak fra 99, var det det? Jeg tror selv Per skjøt etter manipulasjon fra Veronika Orderud, som jeg tror lider av antisosial personlighetsforstyrrelse. Nå er hun visst snart prest.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hAAhaha, ser for meg at det er mange som vil ha heksa Veronika Orderud som prest under vielsen!!!

Skrevet

han per orderud ble jo grå over natten stakkars, tror liksom ikke det er noe vind ti ham. bare at han er blitt manipulert av veronika. Kristin Kirkemo tror jeg bare ville ha penger til dop, men tror ikke det var henne som skjøt. Men det blir jo bare spekulasjoner.

Skrevet

Jeg er rimelig sikker på at V Orderud gjorde det. Kjente til flere i hennes omgangskrets og har hørt rimelig ekstreme beskrivelser av henne. Men jeg tror lilllesøstera er gæren og. Men bare ikke SÅ gæren.

Skrevet

Jeg fulgte ikke saken så nøye. Men er ekstrem menneskekjenner og tar sjelden feil.

Og Kristin er ikke god. Veronica er ikke en kaldblodig morder.

Kristin har jo ikke gjort annet enn å sitte på tråden med Se&Hør etter drapene. Hun liker jeg IKKE!

Skrevet

Det er det vel ingen tvil om; har du sett øynene til Veronica Orderud, må være verdens ekleste menneske.

Skrevet

Det var flere enn en person som brøt seg inn i kårboligen. Eller mener dere at det bare var en av dem som skjøt, mens de andre fulgte etter for å se hvordan tingene gikk?

Jeg tror at de fire dømte skjøt, bortsett fra Per Orderud. Tror helst han ville slippe unna å skyte sine egne foreldre.

Skrevet

Du skriver ikke sånne ting om navngitte personer i forum. Jeg har varslet innlegget ditt fordi det er personangrep.

Hele denne tråden er spekulativ og ikke ok, mener jeg.

Skrevet

Det er ikke personangrep. Det er stadfestelse av fakta, min venn. Hun er dømt for medvirkning itl kaldblodig og planlagt mord på sine svigerforeldre. Da har du ikke snille øyne, for å si det sånn. Uvitende, halvjesus framstår du som.

Skrevet

Jeg presiserer; DØMT. IKKE siktet. Retten fant det overveiende sannsynlig at hun hadde vært en viktig aktør i drapene på Kristian og Marie Orderud.

Skrevet

Alle fire er dømt for medvirkning til trippeldrap på Anne, Kristian og Marie Orderud. Diskusjonen i denne tråden går vel på hvem som skjøt, og det kan være flere enn en av de fire, eller de kan ha hyret noen andre til å gjøre det.

Det triste med denne saken, er at de dømte klarte å bli kjendiser basert på denne forferdelige ugjerningen.

Hvor onde enkelte av dem eventuelt ser ut, synes jeg er usaklig. Kan ikke se utenpå et menneske om det har drept eller ei.

Stadig vekk i denne type drapssaker ser vi at gjerningspersonen(e) får kjendisstatus. Trist og leit er det.

Skrevet

Ingen her som har fått med seg hva som skjedde rundt søsteren til Per?

Min teori er at det var søsteren hans som var målet. Kristin har solgt informasjon om søsteren til Per til "mafiaen" i bytte mot dop og gudene må vite hva.

Dette er det sentrale kilder i kretsen rundt mafiaen selv som har fortalt.

Det at søsteren var på overnattingsbesøk hos foreldrene, på en gård som ligger litt for seg selv, ja en gylden mulighet til å fullføre likvideringen av søsteren som de jo hadde forsøkt med bilbombe tidligere....

Med andre ord: Jeg tror Per og Veronika er uskyldige, uansett om de har hatt et hat forhold til foreldre/svigerforelder....tipper det er mange her inne som selv har det men som aldri ville drept dem...

Jeg tror Kristin ikke har fortalt halve sannheten.....hun er medskyldig men har nok ikke selv vært der og skutt, men gitt informasjon som førte til likvideringen

Skrevet

Men Per hadde forfalsket farens underskrift. De dømte drev med våpentrening. Og noen må ha gitt Kristin informasjon om interiøret i kårboligen. Kristin drev og tegnet opp de ulike etasjene i kårboligen, en informasjon som hun ikke kunne ha fått av hvem som helst.

Skrevet

Den teorien der er sjekket ut av saken under etterforskningen. Og hvordan skulle Kristin ha tilegnet seg info om søsteren til Per Orderud (som hun ikke hadde kontakt med)?

Typisk for alle spektakulære drap, hvor ingen tilstår, at konsprasjonsteorier oppstår.

Vi må forholde oss til at indisiene mot alle fire var så overveldene, at de faktisk ble dømt i to instanser. Like det eller ei!

Skrevet

Dei har opført seg fint i fengsel og får komme ut i perm. Så dei er nok snart ute i fri luft.

Skrevet

Kristin og Verinica skjøt, tror jeg.

Kristin er forøvrig allerede løslatt, har sonet ferdig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...