Gå til innhold

Hvorfor Crinone? kan noen svare?

Anbefalte innlegg

Jeg vet det har med prog. støtte. Men jeg skjønner ikke helt hvorfor og hva den er godt før? Produserer jeg ikke nok progresteron selv? Hva skjer når jeg skal slutte på den? Kan det gå galt da?

Skal gå på dette til uke 12, er i dag 9+3 ska på Riksen på Ul på Tirsdagen...... Må vel sørre der og kanskje... Men tenkte å forhøre meg litt her først...

Jeg har egentlig løst å slutte på den eller går ned på dosering da jeg nå syns det er ubehagelig å ta den... Den siste pakken jeg har tatt har det på alle vært en kant som skraper opp når jeg skyver den inn, å dette er VONDT å ubehagelig når det kommer blod.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143868845-hvorfor-crinone-kan-noen-svare/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slik jeg har forstått det er det for å styrke livmorslimhinnen, slik at det er større sjans for at egget fester seg og holder seg der det skal være.

Det kommer litt mørkt blod hos meg og jeg regner med det er fordi Crinone pinnen lager noen små rift, liker jo ikke at det kommer litt mørkt blod. Men tenker det er viktigere at egget holder seg der det skal ;-)

Jeg tok frem til test dag og trodde jeg skulle ta frem til uke 12, men fikk beskjed om å ta i 3 uker til. Så da har jeg tatt 5 uker med Crinone. Ser det er veldig ulik praksis fra klinikk til klinikk, noen tar morgen/kveld, morgen/ettermiddag, noen bare 1 gang for dag, noen 2 uker, noen 5 uker, noen 12 uker. Litt rart at det er så ulik praksis.....

Fint at du skal på UL tirsdag, da får du jo snakket nærmere med dem om det :-)

MASSE LYKKE TIL :-)

Hei Alvepia, gratulerer med graviditeten :-)

Ser du ble gravid på ferskforsøk, meg bekjent pleier man ikke gå så lenge på Crinone da, men siden du har mistet flere ganger er det sikkert derfor de ønsker at du skal ha progesteronstøtte. Den er uansett ikke noe særlig stas, jeg blir også alltid forferdelig sår og det kommer alltid litt blod etter en stund. Lykke til, håper det holder inn hele veien denne gangen.

Det er fordi du muligens ikke produserer nok progesteron selv, det kan skje selv under ferskt forsøk.

har kun stimmulasjoner med EL bak meg men da skjedde det at kroppen ikke produserte nok progesteron og jeg ikke hadde sjanse på å bli gravid.

Det er en ekstra sikkerhet til morkaken (tror jeg det er) overtar produksjonen i uke 12.

Kroppen tar kun opp progesteronen den faktisk trenger, resten skilles ut

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...