Mamman til Loffen ♥ Skrevet 11. desember 2011 #1 Skrevet 11. desember 2011 Min runde fine gullgutt er blitt god på å samle rusk og rask i halsvalkene sine. Vasker godt med våt klut morgen og kveld, men likevel er huden der stadig rød og irritert. Det ser ikke ut som om han plages nevneverdig, men det ser jo ikke så godt ut. Er det noen som har tips til hvordan vi skal bli kvitt problemet?
Hobbiten Skrevet 11. desember 2011 #2 Skrevet 11. desember 2011 Vi har samme problem, det er jo ikke hals.. he he. Lillemor her gulper også mye og har vært ganske rød i halsvalkene. Må vaske flere ganger om dagen for å unngå dette, og det er jo så vanskelig å komme skikkelig til. Hvis det har vært veldig rødt har vi brukt sinksalve etter vasking/tørking og det har fungert ganske bra Viktig at det er så tørt som mulig. Skal bli godt når gulpingen er over og halsen fremtoner seg! Lykke til
Mammatilfinesmå Skrevet 11. desember 2011 #3 Skrevet 11. desember 2011 Det problemet hadde minsten også, grunnet mye gulping! Jeg vasket med tynne, myke kluter og smørte med Aselli. Den hjalp utrolig godt!!!
Vilruge Skrevet 11. desember 2011 #4 Skrevet 11. desember 2011 Også min lillemor hadde dette. Jeg var på besøk hos foreldrene mine da det var som verst, og mamma mente jeg burde bruke babytalkum for å holde det tørt. Jeg spurte på apoteket, men der anbefalte de heller sinksalve. Jeg hadde av en eller annen grunn ikke med meg dette til foreldrene mine, så det gikk noen dager før vi var hjemme igjen. I mellomtiden luftet jeg området så ofte som mulig (hun legger ofte hodet bakover når hun blir ammet, hun strekker hals når hun får "fly" ol), og forsøkte å holde det så tørt som mulig. I løpet av få dager var rødheten helt borte kun med dette :-)
Zana123 Skrevet 11. desember 2011 #5 Skrevet 11. desember 2011 Her samles det også mye rart i valkene, og med litt gulp blir det ekstra deilig... Det har blitt bedre etter hvert som gutten har blitt sterkere og ligger mer på magen og dermed strekker hals og lufter seg selv! Jeg legger han også på magen på stellebordet for å få vasket han godt mens han strekker på seg. Om jeg prøver å vaske han mens han ligger på ryggen trykker han haka ned mot brystet og gjør det umulig å komme til. I perioder der det har blitt rødt har vi smørt litt sinksalve, og når han svettet mye som bitteliten i sommer fungerte potetmel godt i alle valkene rundt om på den lille runde kroppen. Den må bare byttes ut såpass ofte at den ikke blir klumpete!
Gjest Mentha Skrevet 11. desember 2011 #6 Skrevet 11. desember 2011 Det viktigste er å få området tørt. Jeg vasket med vann og tørket godt. Brukte så talkumpudder (tok på fingrene og smurte på). Etter et par dager var huden helt fin Anbefales!
maiprinsessa:) Skrevet 11. desember 2011 #7 Skrevet 11. desember 2011 Lillemor har det samme,hun sikler så mye nå som hun skal ha tenner at huden blir rød og irritert i halsvalken! Jeg vasker med parfymefri såpe,tørker godt og deretter pudrer jeg.har du ikke pudder,så funker også potetmel!
☀ Lille prinsesse - juli2011 ☀ Skrevet 12. desember 2011 #8 Skrevet 12. desember 2011 Jeg bruker kun sinksalve på rød hud hos min, både nedentil og i valker ellers, og det går kjempefint hver gang
Tuppen & Lillemor Skrevet 12. desember 2011 #9 Skrevet 12. desember 2011 Lillemor har også vært plaget med dette og på helsestasjonen mente de at det kanskje kunne være sopp. Prøvde derfor å smøre med Canesten og det hjalp! Nå forbygger vi så godt vi kan ved å prøve å holde det tørt og vaske godt både morgen og kveld..
augustmini Skrevet 12. desember 2011 #10 Skrevet 12. desember 2011 Skriver under på denne. Min lille var veldig irritert i halsvalkene (illrød glinsende hud) og jeg ble henvist fra helsestasjonen til lege fordi de trodde det kunne være atopisk eksem, legen min sa derimot at det ikke var det, men en sopp infeksjon. Når området i valkene blir fuktig og varmt gir det god grobunn for den soppen som allerede ligger latent i huden. Som oftest går det over dersom man er flink å holde området tørt og rent, men det kan også behandles med canesten. Jeg har en storgulper så vi jobbet mye med dette, er helt borte nå, men hun er også blitt gladere i å ligge på magen å strekke hals - det hjelper.
håperpåvinterbarn Skrevet 12. desember 2011 #11 Skrevet 12. desember 2011 Vi har dette problemet fra tid til annen. Jeg vasker og tørker området morgen og kveld, og så pudrer jeg med potetmel, det gjør at området er helt fint etter 1-2 dager Bruker også potetmel under armene for å "tørke" huden, funker som bare det Sinksalve på stumpen, for der er hun litt sår. Men syns igrunnen at potetmel trikset er det beste.
TrustNoOne (but Me) Skrevet 12. desember 2011 #12 Skrevet 12. desember 2011 Vi fikk beskjed av barnepleierne om å bruke Hibiscrub, som vi kjøpte på apoteket. Men jenta vår hadde illeluktende sår da, tydelig infiserte... men Hibiscruben var utrolig effektiv, såret gikk fra illeluktende og væskende til tørt og friskt på bare noen timer.
Snellamedto Skrevet 12. desember 2011 #13 Skrevet 12. desember 2011 Talkum!! Kjør på ved hvert stell flere ganger om dagen, det holder det tørt. Vi smurte også med dactacort om det ble illeluktende, det dreper bakterier. Sinksalve har jeg hørt man KUN skal bruke på stumpen, da det fungerer som et fettlag/ sperre som ikke lar huden puste.
Prompeloff Skrevet 12. desember 2011 #14 Skrevet 12. desember 2011 Snuppa vår er også rimelig sår der. Jeg smører med locobase repair og inotyol. Sistnevnte er egentlig en eksemsalve som inneholder litt sink, og den gjør underverker på sår rumpe og sår i valkene. Synes dessverre ikke snuppa er blitt helt bra, men det er ikke like sårt. Prøvde canesten uten videre hell.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå