sommerbaby<33 Skrevet 11. desember 2011 #1 Skrevet 11. desember 2011 Noen som har forslag til noe lettvint jeg kan servere på babytreff? Blir sikkert rundt 10 stk og følte ikke for å stå på kjøkkenet i laaang tid for å lage noe, og det kan gjerne være noe mat kan tilberede dagen før Hva har dere blitt servert på babytreff?
Sjørøveren&Brumlen Skrevet 11. desember 2011 #3 Skrevet 11. desember 2011 Pai med salat og brød ved siden
Busy_bee Skrevet 11. desember 2011 #4 Skrevet 11. desember 2011 Pastasalat eller rett og slett bare litt godt pålett og nystekte rundstykker (rugfler/hafler o.l.). Litt brie, eggerøre og godt kjøttpålegg. Synes det er vel så godt egentlig. :-)
Gjest stårma Skrevet 12. desember 2011 #5 Skrevet 12. desember 2011 Oj, syntes dette hørtest masete ut jeg! Veldig glad for at min barselgruppe foreløpig bare møtes ute for å gå turer og ikke er hjemme hos hverandre (enn så lenge været og temperaturen holder). På helsestasjonen der jeg går så sa helsesøster på første introduksjons barseltreff at vi ikke måtte slite oss ut med å føle at vi måtte diske opp med noe fancy på barseltreff. Hun foreslo kaffe og kjøpe-cookies, for å sette standarden lavt. Man møtes jo for å skravle, er jo ingen matklubb;) Jeg har nok av forberedelser å gjøre før jul itillegg til at det er en utfordring å holde huset rent og lage middag til hverdags, om man ikke skulle måtte lage mat til 10 stk på barseltreff i tillegg. Er selvsagt de som har enkle babyer og som har overskudd og liker å lage mat jeg liker det men har null overskudd med en krevende baby).
Gjest stårma Skrevet 12. desember 2011 #6 Skrevet 12. desember 2011 Hva med å lage grøt for de voksne med mandel i grøten? Litt sånn grøt-fest før jul:)
Sjørøveren&Brumlen Skrevet 12. desember 2011 #7 Skrevet 12. desember 2011 Pai er nødvendigvis ikke noe stress, får kjøpt ferdig i frysedisken. Bare å varme Rundstykker fåes ferdig i butikken, bare å ha smør hjemme. Salat får man også ferdig oppkuttet Så man trenger ikke nødvendigvis gjøre så mye utav det
Lille- MO Skrevet 13. desember 2011 #8 Skrevet 13. desember 2011 jeg lagde pizza, kjøpte ferdig deig så var bare å ha på kjøttdeig enkelt fyll og ost.
uhhuhher Skrevet 13. desember 2011 #9 Skrevet 13. desember 2011 Jeg var først ute i min barselgruppe og serverte nystekte Hattings med div pålegg, kaffe, te, jus. En av de andre tok med ei kake. På de andre barseltreffene har folk servert mer eller mindre det samme. Meld deg av et eventuelt press med én gang – som en annen her sier, det er ingen matklubb! :-)
flypapir Skrevet 13. desember 2011 #10 Skrevet 13. desember 2011 I min barselgrupper serverer vi alltid rundstykker med div pålegg. Noen har kokt egg til, evt eggerøre. Ellers setter man frem det man har. Juice/te/kaffe til drikke... Er bare på ett treff vi fikk servert noe annet, og da var det grønsakssuppe med pølsebiter som sto på menyen. Har noen i gruppa en kake stående (etter dåp/bursdag) tas ofte denne med, ellers blir det en pakke kjeks Vi er også 10 stykker i gruppa, og alle gjør likt. Et par baker rundstykkene da, men de fleste kjøper frosne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå