Gå til innhold

Hvilken pysj/sovepose anbefaler du? :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser etter noe gutten vår på 4,5 mnd kan sove i på natten (han er en stor gutt på over 8 kg). Er blitt veldig aktiv den siste tiden, da han har lært seg å rulle fra rygg til mage. Nå sover han i bomullspysj og IKEA-sovepose. Men syns det begynner å bli kaldt på nettene og vil finne noe bedre han kan sove i. Han blir dessuten iskald på hendene sine :(

Anbefalinger, tips og erfaringer tas i mot med stooor takk!! :)

Ha en fin kveld! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nøstebarnpysjen i ullfrotte, den beste jeg har brukt på barna mine. Ikke trenger de vaskes heller, så lenge de ikke er gulpet på eller det har lekket fra bleia. Bare heng de ut i "tåka" til lufting:)

Min på 21 måneder sparker stadig av seg yna, likevel er han ikke merkbart veldig kald på morgenen. Janus er også ok, men tynn og veldig åpen i halsen og i beina, så vesla på 6 måneder får ofte hånden ut av halslinningen og sparker seg ut av beina. Joha sin ble full av hull med engang, sikkert en produksjonsfeil, men den var også veldig tynn og liten i størrelsen.

Alt i alt, veldig fornøyd med Nøstebarn sin, den koster fletta, men er virkelig verdt det. De har bare en hver, og eldste krabbet hull på knærne på sin ifjor (var en ekstrem slitasje, så det hadde nok ingen ullpysj tålt) og leg lappet den og vips, like fin, så nå har lillesøster arvet den. Skal gå til innkjøp av en større en til storebror nå over jul.

Skrevet

Åh dette trenger jeg også tips til! Er ute etter noe til jenta mi som også blir så iskald på hendene/armene. Så den ikeaposen er ikke noe særlig? Tenkte nemlig på å kjøpe den + en ullpysj.

Skal sjekke ut nøstebarnpysjen :) Nesten så jeg ikke tør kjøpe så mye før jul i tilfelle hun får i julegaver, men samtidig skulle hun hatt seg ullpysj nå til disse kalde julenettene. Man kan vel uansett ikke få for mange pysjer.

Skrevet

Den nøstebarnpysjen så bra ut, men lurer på om det er verdt å betale så mye for noe som kanskje ikke blir brukt så lenge?? Eller er det vanligere at noen størrelser blir brukt lengre enn andre? Skjønner jo at det er forskjell fra barn til barn hvor fort de vokser. Jenta mi bruker 62 nå men antagelig 68 om ikke lenge, lurer på om 68 da kan holde det meste av vinteren, vanskelig! :)

Skrevet

Jeg har kjøpt en strikket ullpose i merinoull fra englebarn.no. Den er perfekt til junior, luftig, men varm. Han svetter lett på føttene, men nå holder han seg god, tørr og varm under dyna. Bruker dundyne oppå (vi har ca 15 grader på soverommet), og da er han god og varm, men ikke svett.

Om sommeren bruker vi kun posen, evt med et teppe over hvis det er kjølig ute.

http://englebarn.no/Ullkl%C3%A6rtilbarnogbaby/tabid/183/CategoryID/140/List/0/Level/a/ProductID/279/Default.aspx

Skrevet

Mini her bruker tynn ullpysj og sovepose fra GroBag. De synes jeg er helt supre og fåes i flere størrelser og 3 forskjellige tykkelser. Har vært helt glimrende så langt her. Men regner med du evt. må bestille disse på nettet fra England om du ønsker å kjøpe dem.

Vi har ca. 18 grader på soverommet hans, og da er han god og varm i den tykkeste av posene med tynn ullpysj under ihvertfall. :-)

Skrevet

Millacamilla: hvor lang er den posen fra nøstebarn? Står prematur på den og ingen lengde?

Skrevet

Tusen takk for tips! Skal sjekke ut linkene :)

Zazzy: IKEA-posen er helt OK :) men bare med en bomullspysj under blir han litt kald. Så jeg har lyst å finne en ull-pysj han kan ha under :) evt hvis det skulle være en "super-sovepose" der ute, så kanskje jeg går for den i stedet :) men har ikke noe vondt å si om IKEA-posen. Også er den jo billig! :))

Skrevet

Ok :) Tenkte bare kjøpe en billig nå og heller en dyrere når hun blir 6 mnd og den passer lengre, da tror jeg heller jeg investerer i en ullpysj og går for den ikeaposen i julen iallefall :) Takk for svar! Bare skulle hatt en pose med armer egentlig ettersom det er armer/hender hun blir kald på.

Skrevet

Nøstebarn sine ullpysjer i kjempegode, anbefaler dem i kulda!

Kan også anbefale en tilsvarende pysj fra Englebarn (http://tinyurl.com/bsnpb59). Det er samme greia, men bare fra en annen produsent (tysk den også). Ble invitert på en presentasjon av en Englebarn-ansatt, og det flyttet fokuset mitt litt bort fra Nøstebarn og gjorde meg oppmerksom på at det finnes andre produsenter av denne typen ullprodukter. Pysjene fra Englebarn er dessuten litt rimeligere.

(Anbefaler også ull-/silkebodyene fra Englebarn. Supermyke og tåler godt maskinvask.)

Når det gjelder størrelser, så kjøper vi stort, og da varer det lenge. De ligger jo bare i senga i pysjen, så det blir ikke noe snubling og subbing likevel. Fra str. 74 og oppover begynner man å se at klærne varer lenger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...