Gå til innhold

Hvordan tror dere babyen ligger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

For to uker siden var jeg på ul og fikk beskjed om at babyen lå i seteleie. Var hos jordmor i forrige uke og hun var veldig usikker på hvordan baby lå, men mente hvertfall at h*n fremdeles var ganske bevegelig. Er så spent! Er nå 35 uker på vei og føler at jeg ikke kjenner de sparkene oppover som var tydelige med forrige mann (men de kom kanskje senere...). Kjenner derimot mye bevegelse nede på høyre side av magen. Her får jeg også god respons når jeg trykker. Magen "buler mest" på venstre side. Kan dette være ryggen? Ellers er det noe veldig hardt øverst, som jeg jo tror er hodet, men jordmor var veldig usikker. Hvordan kjenner dere andre babyen?

Videoannonse
Annonse
Gjest Kira 1 + 1 underveis ♥
Skrevet

Jeg personlig har ikke sjans til å kjenne hvordan babyen min ligger. Han har heldigvis ligger i hodeleie frem til nå, men har mine mistanker om at det ikke kommer til å vare.

Storesøster lå i hodeleie frem til uke 32, og deretter vekslet hun mellom sete-og tverrleie. Min jordmor var også kjempe usikker da på hvordan barnet lå, og ble sendt til ekstra kontroll. Og da var det flere leger som måtte titte, fordi de klarte ikke å finne det ut først (men lå altså i tverrleie på den kontrollen). Så det er ikke alltid så lett å kjenne for verken oss eller jordmødrene;)

Skrevet

Jeg tror han ligger på tvers i magen, men er bare i uke 31 så har noen uker på seg ennå. Men jeg er jo ingen ekspert så kanskje jordmor sier noe annet om en ukes tid......

Skrevet

Han ligger i hodeleie, med ryggen mot venstre og beina mot høyre og noen ganger mer opp, noen ganger sparker han meg laaangt ute på høyresiden. Han er ikke så på sparkinga i ribbeina slik det var første gang hos meg. Jeg er også hard øverst, det er ryggen og rumpa jeg kjenner. Har kjent tidligere, nå er det snart termin så han beveger ikke dette så mye lenger siden han er festet.

Skrevet

hodet godt festet, og med ryggen mot høyre

Skrevet

Her ligger nå Lillebror igjen i hodeleie. Han har snudd seg mye og vekslet mellom sete og tverrleie, for nå å ha ligget i hodeleie (hurra!) i et par dager. Er i uke 32 så det er ennå ganske god plass for ham å strekke ut beina, så jeg kjenner like gjerne bevegelser oppe som nede. Han bokser tydeligvis en del også, for jeg kjenner romstering laaaaaaangt nede på høyresiden. Han ligger med ryggen mot venstre.

Det er forøvrig veldig lett å kjenne på meg hvordan han ligger, selv med morkaka i mellom. Det er hardt på toppen hos meg også, men det er rompa. Nå hodet ligger oppover, så er det som å flytte rundt på en glatt kule. Rompa derimot sitter mer fast og er mindre bevegelig ifht resten av kroppen, naturlig nok.

Skrevet

sist jeg var hos legen lå pjokken med hodet ned....(har ligget masse i tverr i leie) men nå i uke 32+4 er han garantert i tverr igjen....fra 05.-06 i natt lå han å strakk seg fint ut heletiden...og det gjør ikke noe serlig vondt da!!! jeg ble litt oppgitt over barnefaren som vekte han... med å ligge med vekke klokka på slumring når han ikke skal opp før 6!!! wæææ.. han sovner mellom hver gang den ringer han...det kunne jeg gjort å... men ikke vesle mann i magen...phu...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...