Dossa :) Skrevet 14. desember 2011 #26 Skrevet 14. desember 2011 Mandag 09.01: -Amedillo 4.pp, 29 år - Dossa 17pp, 36 år ********** Tirsdag 10.01: - LilleFie 7pp, 27 år (foreløpig ikm) - *venter* 4.pp -1sa. Ung kropp, gammel til sinds:) ********** Onsdag 11.01: - Hali, 4pp, 24år ********** Torsdag 12.01: - ********** Fredag 13.01: - Cornflake, 9pp, 29 år ********** Lørdag 14.01: -Babysyk, 4pp, 26år ********** Søndag 15.01: - ********* ♥Gravid♥
Babysyk85 Skrevet 14. desember 2011 #27 Skrevet 14. desember 2011 LilleFie, ja, mener blødning under tr ;-) Heldig du er! Da har du nok friske og fine slimhinner!! **venter**, så trist å høre om historien din! ;-( Skjønner at det kan være vanskelig å vite om dere skal prøve videre. Man har jo veldig lyst, samtidig som fornuften sier noe annet. Du som er student har vel ikke opparbeidet rett til permisjonspenger? Er det ikke noe med at pappa'n kan få hele permisjonen da? Og få beregnet permisjonspenger utifra sin lønn? Vet ikke hvilket studie du tar, men kanskje du kan klare å studere og allikevel være hjemme med den lille endel? Hvis samboeren din har permisjon, så er det kanskje lettere for deg å få lest når du må. Men allikvel ha tid til babyen. Ble litt klønete skrevet, men håper du forstår. Godt mulig dere har tenkt over dette, men ville bare nevne det i tilfelle ;-) Jenter, har dere noen strategier for å få spira til å sitte? Noen supre kjerringråd? ;-)
**Cayenne** Skrevet 14. desember 2011 #28 Skrevet 14. desember 2011 Hei på dere - inne og smugtitter siden det er så stille på ikm uke 1 for tiden, og må bare svare deg Babysyk: Det er vel ingen regel som sier du må vente et år hvis du har en konkret problemstilling du mener kan hindre graviditet. Ville jo vært helt babvendt:) Få deg en time hos gynekolog du, så får du ordnet opp - evt. blir beroliget. Hvis ikke gynekologen kan hjelpe, kan jeg anbefale akupunktur - dette har kortet ned minsyklus fra ca 33 til 29 dager. Men ingen baby enda da (etter 3 mnd.) - så det kan jeg ikke garantere!
Babysyk85 Skrevet 14. desember 2011 #29 Skrevet 14. desember 2011 Takk for svar Cayenne ;-) Du er god! Får vel bestille meg en time hos gyn ja. Kan jo ikke skade, og om alt er bra så er det jo godt å vite det også!!! Kan jo hende det bare er innbilning, og at jeg er litt utålmodig, men men.
Hali Skrevet 14. desember 2011 #30 Skrevet 14. desember 2011 Venter: Skjønner hva du mener. Det er litt sårt med den SA'en. Spesielt når jeg har to venninner som er også gravid og er over 13 uker på vei. Men jeg må bare komme meg videre og håpe at det er snart vår tur. Jeg er student òg - siste året. Jeg jobber litt òg, nok til å få krav på permisjonspenger. Jeg har null strategier denne pp - jeg har en mini-pause. Så det vil si mindre telling og temping, og sjekking av tapp og sekret - og ikke minst mindre "tvang-sex". Det eneste er at jeg vi skal ha sex KUN på dag 16 og 18 (EL). Her det kun kosesex som gjelder denne pp! That's it, så får det gå som det går.
Dossa :) Skrevet 14. desember 2011 #31 Skrevet 14. desember 2011 Høres ut som en kjempe god ide Hali *smiler* Jeg har bestemt meg for ikke å ta pergo denne runden. Skal heller ikke teste etter EL, jeg har lyst på en rolig, avslappende jul uten all den stressen denne bablaginga kan skape *smiler* Vi prøver å få lagt inn aksjer rundt CD 15-18 :-) Så får det gå som det går akkurat denne runden :-) Hadde vært gøy om spiren satt uten all planlegginga som pleier å være tilstede *ler*
**venter** Skrevet 14. desember 2011 #32 Skrevet 14. desember 2011 babysyk: Jeg har jo krav på permisjon fra studie, det er egentlig ikke problemet. Problemet er etterpå, jeg får ikke perm mer enn et år, og etter det må jeg møte tre-fire dager i uken (oppmøteplikt). Hadde håpet å bare ha h*n i bhg to-tre korte dager også at jeg og pappa'n er hjemme en/to dager hver med h*n. Men det er jo avhengig av at vi får bhg. Det er vi dessverre langt i fra sikret. Så nå driver jeg febrilsk å prøver å finne ut hva jeg vil gjøre i året etter evt permisjon, og om jeg på noen måte kan kombinere det med å være hjemme med den lille. Ja, for det er veldig, veldig godt planlagt i utgangspunktet dette her. Skulle jo egentlig få en liten en to uker etter siste eksamen til våren, begynnelsen av juni. Så ja, vi har planlagt dette, og jeg har nå hver pp tenkt at det kan fortsatt gå, men nå vet jeg ikke lengre. Pappan her i huset begynner jo å "dra på årene" (blir 30 til våren) og vi vil jo gjerne ha 2-3 barn før han blir 40 altså... Venter vi nå, må vi (pga mangel på rett til permisjon mellom studie og jobb) vente til jeg har jobbet ett år, og det er 2.5 år til. Det frister ikke.... Nei, huff. Unnskyld for langt innlegg dere...
Babysyk85 Skrevet 14. desember 2011 #33 Skrevet 14. desember 2011 Jeg vet at du har krav fra permisjon fra studiet.Jeg mener permisjonspenger, som du ville fått om du jobbet. Når du ikke har krav på det, kan du overføre dette til faren!! Kanskje han kan ta permisjon etter det året du har permisjon. Mulig han kan dele den opp slik at han får fri bare noen dager i uken, og ikke hele, Dere finner det vel ut. Du er nok ikke den eneste som har planlagt dette, eller ihvertfall prøvd. Er ikke alltid så lett å få planlagt dessverre. Man må nesten ta ting underveis. Det ordner seg til slutt uansett ;-) Hvorfor må du vente til du har jobbet ett år? Man har jo krav på betalt permisjon hvis man har jobbet 6 av de siste 10 mnd før permisjon, så det holder jo å jobbe 6 mnd før permisjon. Trodde ikke reglene var anderledes selv om du kom fra studie, men har ikke lest så mye om dette. Regner med du har lest og kan dette ;-) Her er samboer student, og vi har hatt noen runder på dette vi også. Om vi skal prøve nå eller vente, men funnet ut at det alltid er noe som kunne vært bedre før man prøver, så da får man aldri barn. Og det kan jo ta lang tid før spiren sitter, da er det dumt om man har ventet lenge før man prøver!!
Hali Skrevet 14. desember 2011 #34 Skrevet 14. desember 2011 Jeg har så indre ro denne pp, og det er så deilig, for det har jeg ikke hatt siden SA'en. Det kan være pga julen òg! Altså jeg tenker jo på å bli gravid og sånne ting det må jeg jo innrømme. For jeg tror ikke det er mulig å IKKE tenke på det i det hele tatt liksom. Men det er ikke i samme grad som tidligere, i for eksempel 2.pp Nå nyter jeg julen for alt den er verdt, og nyter en periode uten å tenke for mye på EL, temping, livmortapp osv. For jeg vet at når julen er over så kommer tankene tilbake til prøving (dessverre).
Fiemamma Skrevet 14. desember 2011 Forfatter #35 Skrevet 14. desember 2011 God kveld jenter=) Venter på å kunne fastslå ny ikm, og trodde jeg kunne det i dag. Måtte slippe alt jeg hadde i hendene når jeg var hjemme hos mamma og bakte i dag, for fikk plutselig menssmerter fra H kl.14, så måtte løpe på butikken etter o.b og tabbiser. Klarte knapt å komme meg inn døren og på do, kjentes ut som jeg skulle dø av smerte. Tok smertestillende og pakka i en o.b og gikk for å hvile på sofaen under pledd. Smertene ga seg like fort som de kom, og FØR tabbisene begynner å virke (tar ca. 20 min før jeg kjenner smertelindring tatt oralt). Det som er så rart er at jeg har skiftet o.b hele dagen som er fri for blod.. Altså, blødningen har ikke startet enda, og kroppen min lurte meg noe grenseløst! Jeg har aldri opplevd maken! Var sååå letta da jeg trodde mensen kom (har div planer), men NEI! Nå får jeg bare bruke natten på det, kanskje den kommer i morgen eller i natt. Håper jeg slipper billig unna denne gang for i morgen har jeg ny ridetrening! Blæææh! Jeg tror kroppen min er inne i en slags forandringsprosess i og med at jeg faktisk nærmer meg 30, slik at det skjer uvante ting hva menstruasjon gjelder. Nye hormonverdier osv.sikkert. Har hatt berg og dalbane sykluser i ett år nå så.. Anyways.. Sov godt mine håpefulle, stor klem =)
**venter** Skrevet 15. desember 2011 #36 Skrevet 15. desember 2011 Babysyk: Om jeg tar det året med permisjon får jeg foreldrestipend fra Lånekassen. Da har ikke pappa'n krav på permisjon han, dessverre. Jeg har ikke rett på annet en engangsstønad fra nav (+ foreldrestipend, men det er noe annet), så derfor faller det i fra for far. Dessverre. Sjekk her: http://www.nav.no/Familie/Svangerskap%2C+f%C3%B8dsel+og+adopsjon/Fedrekvote Eneste måten far har rett på perm når mor er student er om mor har krav på foreldrepenger gjennom Nav, eller om mor studerer fult og dermed ikke har permisjon fra studier i det hele tatt. Ja, jeg vet mange har planlagt vel og lenge, og jeg har full forståelse for det. Jeg var bare rimelig nedfor når jeg satt her og skrev, og føler mange rundt meg "motarbeider" meg når jeg sier at jeg er avhengig av bhg-plass, fordi jeg er student. Jeg har hørt jeg bør la være å prøve da, men jeg tror vi har tenkt på dette mer enn mange virker til å tro. Da hjelper det meg ikke at det kommer slikt her inne fra også...
**venter** Skrevet 15. desember 2011 #37 Skrevet 15. desember 2011 Glemte en ting. Jeg syntes vi bør vente ett år etter at jeg er i arbeid, ettersom jeg skal begynne i arbeid som lærer. Må altså ikke, men. MÅ bare vente 2år altså, men bør 2,5...
Hali Skrevet 15. desember 2011 #38 Skrevet 15. desember 2011 Venter: Om dere skal vente eller ikke er rett og slett opp til dere!! Det er vel dere som vet hva som best for dere - og det ser ut til at dere har tenkt gjennom dette. Man kan planlegge å få barn men det er en annen ting å faktisk å bli gravid når man ønsker det. Har du ikke jobb ved siden av studiene? Vår første barn som er 3år nå var svært planlagt (tok 8pp). Jeg var student, og han var lærling. Økonomisk sett var det ikke ideelt å få barn da, men vi har klart å jobbe oss opp i økonomi-stigen nå - mannen i full jobb, og jeg får stipend og jobber ekstra alt fra 20-80%. Jeg går siste året, og til våren er jeg ferdig utdannet. Sønnen vår var født i november så det klaffet ikke med bhg-plass heller. Men vi fikk plass men bare litt lenger unna, det året var vi svært avhengig av bil men det var snakk om et år. Så det gikk fint. Gudene vet når det vil klaffe igjen her i gården, så er jeg jammen glad vi begynte tidlig... Alle er forskjellige, og befinner seg i ulike situasjoner. Hvis dere er sikker på dere vil, og vet hva dere "går" til - så kjør på.
**venter** Skrevet 15. desember 2011 #39 Skrevet 15. desember 2011 Takk, Hali:) Nei. jeg jobber ikke. Mannen har en greit betalt jobb. Vi vasser ikke i penger, men vi bruker lite av natur og klarer dermed å spare en god del tusen hver mnd. Ang. det emed plass har vi bestemt oss for å satse på at det går bra. Jeg har også funnet et halvårsstudie over nettet som er likestilt med det jeg skulle ta det semesteret om vi ikke får plass. Lykke til til deg Hali, også krysser vi fingeren for at januar er mnd for flere av oss:)
Julestrømpa Skrevet 15. desember 2011 #40 Skrevet 15. desember 2011 Mandag 09.01: -Amedillo 4.pp, 29 år - Dossa 17pp, 36 år ********** Tirsdag 10.01: - LilleFie 7pp, 27 år (foreløpig ikm) - *venter* 4.pp -1sa. Ung kropp, gammel til sinds:) ********** Onsdag 11.01: - Hali, 4pp, 24år ********** Torsdag 12.01: -Julestrømpa, 5pp, 29 år - ********** Fredag 13.01: - Cornflake, 9pp, 29 år ********** Lørdag 14.01: -Babysyk, 4pp, 26år ********** Søndag 15.01: - ********* ♥Gravid♥ Da kommer jeg over hit. Fikk tanta på besøk i dag. Men denne uka skal vi alle få det til, syns jeg
Fiemamma Skrevet 15. desember 2011 Forfatter #41 Skrevet 15. desember 2011 Mandag 09.01: -Amedillo 4.pp, 29 år - Dossa 17pp, 36 år ********** Tirsdag 10.01: - *venter* 4.pp -1sa. Ung kropp, gammel til sinds:) ********** Onsdag 11.01: - Hali, 4pp, 24år - LilleFie, 7pp, 27 år ********** Torsdag 12.01: -Julestrømpa, 5pp, 29 år - ********** Fredag 13.01: - Cornflake, 9pp, 29 år ********** Lørdag 14.01: -Babysyk, 4pp, 26år ********** Søndag 15.01: - ********* ♥Gravid♥
Fiemamma Skrevet 15. desember 2011 Forfatter #42 Skrevet 15. desember 2011 Og der begynte jeg å blø jeg også, på klokkeslaget 24 timer etter den første blodløse menskrampen kom i går! Merkelig! Da går det faktisk an det også. Så mye nytt jeg oppdager med kroppen min for tiden! Dette kan ikke skyldes annet enn at den forandrer seg med alderen.. Ny TR dato er altså 11.januar, gir opp denne "IKM", for mensen kommer jo uansett her i gården.. Gleder meg til deilig julemat og drikke nå, aldri så galt at det ikke er godt for noe:) Ha en fin dag ladies <3 Jeg skal på ridetrening i kveld, og er fremdeles stiv etter forrige torsdag, wish me luck:p Hehe!
Babysyk85 Skrevet 15. desember 2011 #43 Skrevet 15. desember 2011 **venter**, var ikke meningen å være krass mot deg!! ;-) Utifra det du sier så tror jeg at "om jeg hadde vært deg ville jeg kjørt på". Det er så lett å si for andre at "kan dere ikke bare vente noen år?" Det høres så greit ut, Men når man har så inderlig lyst så er 2år en hel evighet. Skjønner at du er veldig avhengig av bhg pga studiene. Men jeg tror det ordner seg på en eller annen måte. Når man er innstilt på det (og det virker det absolutt som du er) så ordner det seg. Men dette er det bare du og samboeren din som vet. Noen klarer å vente, andre klarer det overhode ikke! Så jeg håper du/dere finner ut hva som er best for dere! Lytt til hjertet, og følg det ;-) Så deilig Hali, at du har en indre ro! Føler at jeg til en viss grad har det jeg også. Men jeg tror det bare er fordi jeg er så langt unna EL. Stresset kommer nok når EL nærmer seg her i gården. Også fordi jeg har så ustabil syklus, må jeg liksom legge inn aksjer over en ganske lang periode. Hadde ikke tenkt å tenke noen ting på når EL kommer, men har allerede full kontroll. Har også vurdert å prøve grapefruktjuice denne gangen, men lurer på om jeg skal vente til neste gang. Litt stress nå i jula, vi skal være mye borte, og er redd noen skjønner tegning om jeg drikker det åpenlyst, hehe.....
Tessy Skrevet 15. desember 2011 #44 Skrevet 15. desember 2011 Tror jeg må hoppe inn her jeg...satte meg først opp på uke 1 men her har ikke mensen kommet ennå...håper den kommer ila helgen noe jeg tror med tanke på når jeg hadde El slim( rart at syklusen plutselig blir mange og 30dager når den alltid er 27..irriterende!)... Drøyer litt med å skrive meg opp da:)
Babysyk85 Skrevet 15. desember 2011 #45 Skrevet 15. desember 2011 Du er ikke gravid da? Det var det første jeg tenkte! Men du kjenner kanskje på kroppen at mensen er på vei ;-( Men om du ikke er gravid, så er du velkommen her ;-)
Hali Skrevet 15. desember 2011 #46 Skrevet 15. desember 2011 Mandag 09.01: -Amedillo 4.pp, 29 år - Dossa 17pp, 36 år ********** Tirsdag 10.01: - *venter* 4.pp -1sa. Ung kropp, gammel til sinds:) ********** Onsdag 11.01: - LilleFie, 7pp, 27 år ********** Torsdag 12.01: - Julestrømpa, 5pp, 29 år - Hali, 4pp, 24år ********** Fredag 13.01: - Cornflake, 9pp, 29 år ********** Lørdag 14.01: -Babysyk, 4pp, 26år ********** Søndag 15.01: - ********* ♥Gravid♥
Prøver2015 Skrevet 16. desember 2011 #47 Skrevet 16. desember 2011 Da henger jeg med på her, ikke helt sikker på IKM i uke 2 blir enda for ikke fått mensen, og testen hadde ikke en skyggestrek en gang... :-/
Tessy Skrevet 16. desember 2011 #48 Skrevet 16. desember 2011 Babysyk 85: Hadde jeg bare vært det! Men mannen min har ikke en gang vært hjemme denne perioden...begynte en stund å lure på om forige mens kunen vært en festeblødning elelr no, men bare negative tester viste noe annet slik jeg trodde. I dag kom endelig mensen da, lenge siden jeg har vært glad for å se den, men i dag syn jeg det var bra! hehe skjønner nå at jeg ikke kan stole på sykluslengde mer, kansje jeg blir litt mer vslappet runt det hele også...har lært at jeg heller skal stole fult og helt på EL slimet. Men jeg går ut fra 27 dagers syklus siden alle jeg har hatt bortsett fra denne siste 34dg syklusen har vært nettop 27..så da blir antatt IKM 12.jan...mulig jeg endrer når jeg finner ut av når el er.. Ble litt babling dette her men.. Nå ser jeg bare frem til en fin jul!!
Tessy Skrevet 16. desember 2011 #49 Skrevet 16. desember 2011 Mandag 09.01: -Amedillo 4.pp, 29 år - Dossa 17pp, 36 år ********** Tirsdag 10.01: - *venter* 4.pp -1sa. Ung kropp, gammel til sinds:) ********** Onsdag 11.01: - LilleFie, 7pp, 27 år ********** Torsdag 12.01: - Julestrømpa, 5pp, 29 år - Hali, 4pp, 24år - Tessy, 2pp, 23år ********** Fredag 13.01: - Cornflake, 9pp, 29 år ********** Lørdag 14.01: -Babysyk, 4pp, 26år ********** Søndag 15.01: - ********* ♥Gravid♥
Hali Skrevet 16. desember 2011 #50 Skrevet 16. desember 2011 Sperm meets egg plan http://www.pregnancyloss.info/sperm_meets_egg_plan.htm
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå