Anonym bruker Skrevet 11. desember 2011 #2 Skrevet 11. desember 2011 Det bli bare å dette fra hverandre. Smelt sukker og dypp sidene på bitene i stekepannen og lim sammen. Enkelt og solid.
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2011 #3 Skrevet 11. desember 2011 Royal icing blir hardt, men du må lage blandingen ganske stiv. Du kan prøve å piske eggehviten stiv først og så ha i melis litt og litt. Jeg pleier å bruke ca 2 dl melis til 1 eggehvite, og så et par dråper sitron. Ha det i et kremmerhus (rull sammen en bit matpapir til en kjegle) og klipp av en tupp så du får sprøytet ut en grei stripe. Ikke for tykk og ikke for tynn. Sett sammen delene og la det stivne før du fortsetter. Hvis det blir forskyvning mens det stivner tror jeg det må gjøres på nytt med mer icing for at det skal bli bra. Men der er jeg usikker altså. Som det nevnes over her kan det bli porøst. Jeg ville vurdert smeltet sukker som lim til de store tingene. Men hvis det er barn som skal være med så ville jeg enten limt sammen huset på forhånd selv eller brukt royal icing som du selv skriver. Smeltet sukker er ikke til å spøke med og man kan brenne seg skikkelig på det! Royal icing er kjempefint å bruke som pynt, for den blir så kritthvit og fin Mye finere enn bare melis og vann, og mye hardere.
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2011 #4 Skrevet 11. desember 2011 Jeg har forsøkt de fleste måtene, og smeltet sukker (knekt) holder absolutt best!!!! Og så pynter man bort limingen med melis/eggehvite...
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2011 #5 Skrevet 11. desember 2011 Ja! vi brukte det nå og huset står fint:) knall hardt blir det:) og finere enn knekk;-)
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2011 #6 Skrevet 11. desember 2011 Ikke noe problem. Ungene her liker ikke knekk og noe av gleden ved pepperkakehuset er jo å spise det Jeg har satt det sammen med melis og eggehvite hver eneste år og aldri hatt problemer med det. Limer det sammen den ene dagen, lar det stå og bli skikkelig hardt til neste dag og lar så ungene pynte huset.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå