gutt på 2, jente i magen Skrevet 11. desember 2011 #1 Skrevet 11. desember 2011 Det begynte mandag 28.11, dagen før termin. Hadde gått med vonde kynnere og 2 cm åpning i en uke. Var hos jordmor på morgenen, og trodde faktisk at det hadde skjedd en del. Men neida, fortsatt 2 cm åpning og 1 cm igjen av livmorhalsen. Innstilte meg på at dette kom til å ta tid. Jordmor strippet meg, og etter dette startet grusomme kynnere igjen. Var til modningsakupunktur på formiddagen, og kynnerne fortsatte hele dagen. Begynte å telle i 6-tiden men var uregelmessige med 6-9 min mellom, så regnet med de bare kom til å dappe av. Tok meg en varm dusj, paracet og la meg på sofaen med varmeflaske. Etter en stund ble de helt borte, og jeg tenkte at det var falsk alarm igjen. La meg kl 22 og sovnet med engang. Våknet kl 23.45 av en kraftig rie, gikk på do, og da kom det masse blod. Og pang, så var det 2.5 min mellom riene og de varte i ca 45 sek. Tenkte fortsatt at det kom til å dabbe av igjen, så prøvde å drøye det litt. Siden forrige fødsel gikk kjempefort begynte jeg etterhvert å få litt noia når det bare ble verre og verre, og ringte føden. Fikk beskjed om å komme inn med en gang. Var inne på sykehuset 01.10, og hadde da 3 cm åpning. Jordmor begynte å klaregjøre epidural, siden vi hadde blitt enige om at jeg skulle få det med en gang siden jeg ikke rakk sist. Men først måtte hun ta ctg. I mens ble det bare verre og verre og null pause mellom riene. Jeg begynte allerede å få pressetrang, og da hun undersøkte meg hadde jeg 6 cm, og da gikk vannet. Da fikk jeg beskjed om at epidural kunne jeg bare glemme den gangen også. Etter dette skjedde alt så sinnsykt fort. Det åpna seg til 10 cm på sikkert noen min, plustelig måtte jeg presse, og så var plustelig hodet ute!! Og jeg hadde ikke skjønt at jeg hadde full åpning en gang!! Så var det noen press til, og så var snuppa ute! Jeg ble helt overrumpla og skjønte ingenting. Med storebror tok det 3,5 time fra 2 cm åpning til han var ute, så var innstilt på at det kom til å gå fort, men ikke så fort! Var på sykehuset i 45 min før hun kom!! Snuppa ble født 01.54 29.november, på termindatoen, 2 timer og 10 min etter første rie. Hadde rift, grad 3a med storebror, så både jordmor og jeg jobbet iherdig for at det ikke skulle skje igjen. Og det gikk så fint! Revnet litt, men bare grad 1. Så er kjempefornøyd. Snuppa var 3590 g, 50 cm lang og 35 rundt hodet, og selvfølgelig helt perfekt. Nå koser vi oss hjemme, og storbror er bare superflink. Hun tar puppen som bare det, og bortsett fra litt mageknip innimellom er hun en engel. Nyter tilværelsen som tobarnsmor:) Lykke til alle dere som venter, det er så verdt det.
Tjålsi har født en prinsesse Skrevet 11. desember 2011 #2 Skrevet 11. desember 2011 Gratulerer så mye med jenten. Heldige er vi, som får den beste julegaven i år;)
strikkedilla Skrevet 11. desember 2011 #5 Skrevet 11. desember 2011 Gratulerer så masse med jenta! Håper også på en rask fødsel, men kanskje ikke så rask siden jeg har 2 timer å kjøre til sykehuset! Kos dere masse i tida som kommer!
happykris Skrevet 12. desember 2011 #6 Skrevet 12. desember 2011 For en herlig historie. Gleder meg bare mer og mer til vår lille førstefødte kommer. Lykke til med tobarnsmor-tilværelsen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå