Gå til innhold

Sp om permisjon, tar de med helger når de sier permisjonen varer i 57 uker?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er snakk om 57 kalenderuker, dvs at helgene blir medregnet

Jeg tror permisjonspengene tar utgangspunkt i grunnlønn, dvs at jobber du 100 % natt så vil du kun få utbetalt permisjonspenger ut i fra grunnlønn, ingen tillegg..

Hvor mange virkedager det blir, kommer ann på hvor mye du jobber, om det kommer røde dager innimellom eller ikke.

Så om du jobber 50 % så får dere fremdeles bare 57 kalenderuker.

Ok, takk for svar :)

Er litt nytt dette med permisjon og styr...

Men hvis man "fryser" permisjonen 4 uker i løpet av permisjonstiden, og tar ut ferien sin da. Får man feriepengene sine da? Jeg går ut i permisjon i mars, og har jo jobbet hele 2011. Jeg har vel rett til feriepengene mine da? Det er vel neste år jeg bare får feriepenger i 3 av ukene jeg har ferie pga jeg har permisjon da.? Jobben har vel ikke rett til å ha muligheten til å gi deg sparken i tiden du tar ut ferie da? Man er vel "fredet" enda?

Ikke at det er noe tema, men min samboer påstår dette, og liker ikke at han har rett, hehe ;)

Takker for hjelpen!

Om du er like fredet i ferien er jeg usikker på, men skulle tro det, da du fremdeles er i permisjon...

Om du tar ut 4 ukers ferie og stopper permisjonspengene, så vil permisjonenslutt bli forlenget med 4 uker.

Selv skal jeg ta ut en og en uke, og velge de ukene som har flest røde dager. Da vil jeg få utbetalt lønn for de røde dagene, og ferie for de andre, og da vil jeg tjene 12 dager i løpet av permisjonen min...

Annonse

dette må du forklare nærmere Rose-3troll i 2012:) Får man feridagen igjen mener du? så hvis jeg tar feri i juleuka neste år som er tre røde dager i så får jeg betalt for de å tar bare ut 2 feriedager? også kan jeg da ta de tre siste dagene en annen gang da eller? Jeg jobber kommenalt!

Denne var jammen helt ny for meg..... neimen ikke rart dom ikke opplyser mye om dette for dette var en kjempe løsning jeg trodde ikke var mulig :) har lest endel om permisjon, og lurte veldig på hvordan denne ferien ble avviklet.skal ut i permisjon fra begynnelsen av juni og har da igjen 4 uker+ 2 dager ferie. og de skal jammen benyttes da :) TAKK for tipset fra meg(men muligens ikke fra arbeidsgiver)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...