SNURF 5 GUTTER Skrevet 11. desember 2011 #1 Skrevet 11. desember 2011 No er det 3 natta med nedpress. Kjenner at det presser ned og at det virker som det opner seg. Får ein fornemmelse om pressing trang. Den følelsen når du er i fødsel (svak presse trang). Er det fleire som har den følelsen? Barnet har roa seg litt og unskuld driter opp til 2 til 3 ganger daglig. Har ikkje hatt det slik med mine 4 andre barna. Er i uke 36 + 0 og er typisk overtid menneske.
kleika Skrevet 11. desember 2011 #2 Skrevet 11. desember 2011 hei venter nr 3 her og føler litt det samme, jeg merkede at magen sank lidt og tror hodet festede seg i siste uke,hadde en dag med store stikkninger i skjeden og vondt plus litt let rosa utflod. siden da jeg løper på do og driter som du sir flere gange om dagen og føler alt er greit,men på kvelden føler jeg at jeg åpner meg og løper på do flere gange fordi det føles som jeg skal bæsje og det skal jeg ikke har bare en trang til å presse hele tiden,jeg har heller ikke følt det sådan med de 2 andre og jeg er kun i uke 33. Jeg skal til legen imorgen og tenkte jeg skulle spørre da. jeg har ingen rier kun pressetrang hver kveld. skriver deg etter mitt legebesøk imorgen så får vi se hvad hun sier ;-)
SNURF 5 GUTTER Skrevet 11. desember 2011 Forfatter #3 Skrevet 11. desember 2011 Herre gud er som jeg kjenner meg igjen her. Har du den følelsen når du går i trapper at ryggen buler ut og vil drite ? Takker for svar når du skal spørre legen om detta. Sliter du med kynner og ? Barre jeg skal gjøre no kommr det med ein gong. Har kutta ut turgåingen.
kleika Skrevet 12. desember 2011 #4 Skrevet 12. desember 2011 hei snurf så er legebesøket overstått :-) hun mente at det hadde noe og gjøre med hvordan babyen ligger og hvad den presser på, hun sa at for hver graviditet bæres barnet lengere nede. Men det er jo veldig ubehageligt sitter der på do hver kveld og ønsker å presse fordi det føles som om man skal skikkelig, men jeg tør jo ikke hehe. kynnere har jeg veldig mange av kan ikke reise meg uten å få en,men de er ikke smertefulle bare ubehagelige. gåturene er kuttet for lenge siden da jeg sliter med bekkenløsning og var inne på fødeavdelingen i uke 24 med prematurrier. Hun mente altså ikke at det var noe mere enn vanlig nedpress og babyens stilling,men føler noen gange man skal komme med åpent kraniebrud eller lignende for og få hennes opmerksomhet,jeg liker det stadig ikke, jeg ved det lyder dumt,men har virkelig lyst til å presse å selvom der ikke er vanlige rier føles det nesten som litt mildere presserier,så tør virkelig ikke gi etter og presse skikkelig. hadde håpet der var flere herinne der hadde svart på ditt innlegg så jeg viste om dette er vanligt når man er gravid med nr 3 eller 4 osv for det føles feil for meg, men er måske bare litt hysterisk ;.)
Mamma til 3 <3 Skrevet 12. desember 2011 #5 Skrevet 12. desember 2011 Har skikkelig nedpress her jeg også. Skal ha nr3. Føles som litt svak pressetrang ja:) Så det driver vel å gjør seg klart der nede på en eller annen måte=)
Gjest Kira 1 + 1 underveis ♥ Skrevet 12. desember 2011 #6 Skrevet 12. desember 2011 Slenger meg på denne tråden, fordi kom faktisk akkurat fra en akutt time på føde pol. Har hatt forferdelig nedpress siden lørdag, og den type pressetrang dere snakker om (og samme trangen til å gå på do*s*). Ble litt bekymret, fordi er bare 30+2, og det er litt tidlig hvis noe skulle skjedd. I tillegg har jeg et risikosvangerskap som gjør det umulig for meg å føde vaginalt. Derfor tok de meg inn til sjekk. Sjekket både ungen, livmorhals, urinprøve osv, men fant heldigvis ingenting. Legen mente at såfremt jeg kjente godt med liv og ikke hadde blod eller vannavgang, så var denne nedpress følelsen ikke noe å tenke på. Men hun sa det var veldig fint at jeg fikk det sjekket. Legen mente også at det kunne bli verre av at jeg har en kraftig bekkenløsning. Vet ikke om dette var informativt for dere andre, men veldig fint for meg å se at vi er flere med dette nedtrykket. Ikke noe behagelig forresten!!!
SNURF 5 GUTTER Skrevet 12. desember 2011 Forfatter #7 Skrevet 12. desember 2011 Gått og få vite korleis grunnen til detta. Har hvore på do ofte i dag og føler jeg må drite heile tiden. Kynner kommer barre jeg letter på meg. Samme leiken i natt og nedpress. Skal til jordmor på onsdag håper ho vil sjekke meg men tror ho ikkje vil rote opp i der før over uke 37.
Minilille Skrevet 12. desember 2011 #8 Skrevet 12. desember 2011 Hei. Jeg mailet jordmoren min om dette forrige uke, og sender uttdrag av svaret hun gav. Jeg har kanskje ikke hatt like kraftig nedpressfølelse som deg, men forklarte henne at det presser nedover, at jeg har mye litt småvonde kynnere(men ikke som rier!) og litt småsmerter i rygg. Er 3 gangsfødende uke 33. Her er hva hun svarte: Det er ikke bekymringsverdig, kanskje et tegn på at du vil føde før forrige gang, men ikke nødvendigvis nå nært forestående. Det er slik at man kan få mer tyngdefornemmelse fordi man er litt slappere i bekkenbunnsmusklaturen. Antar at så lenge det er som det er så ta det med ro siden du ennå ikke har gått i fødsel. Derimot øker ting i intensitet og hyppighet, så tar du kontakt for en vurdering på KK.
kleika Skrevet 12. desember 2011 #9 Skrevet 12. desember 2011 hei igjen var glad for der var flere der sprang på med et svar her og at det ikke bare er oss ;-) jeg vet jo jeg har kraftig bekkenløsning og at det kan ha noe med det å gjøre er selvfølgelig fullt muligt, syns disse svar over var veldig informative, jeg slår meg til ro med at det ikke er unormalt, selvom det er veldig ubehageligt. følger dog nokk litt mere med på alting her de siste 7-8 ukene jeg har igjen og tar den litt mere med ro. Er heldigvis ved å være ferdig med julegaveræset, så på nær noen juleavslutninger på skole og barnhage og litt baking, er det bare at sette seg ved bordet hos svigermor juleaften ;-) ville sette stor pris på om dere ville skrive en ny tråd med samme navn eller på denne hvis ting eller beskjeder fra fagpersonale skulle endre seg etterhvert, hehe syns stadig den pressetrang er litt skummel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå