Gå til innhold

Hvor sover babyen på dagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en gutt på 5 uker som til nå har sovet i en kurv på hjul. Vi har dermed kunnet flytte denne mellom soverom og stue. Denne begynner imidlertid å bli litt kort, og nå er jeg veldig usikker på hvor vi skal la han sove på dagtid.

Hvordan løser dere dette? Sover babyen i sprinkelsengen på soverrommet også på dagtid? Eller har dere noe i stuen de sover i? Jeg vurderer å kjøpe meg en vugge jeg kan flytte mellom soverom og stue. Syns sprinkelsengen er så stor til den lille gutten vår :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Frem til han satte seg opp selv så sov han i bagvogn i stua på dagen. Etter at han ble mer aktiv og kunne sette seg opp så har han dagsovet i sprinkelsenga på soverommet, eller i sportsvogn hvis vi ikke er hjemme.

Skrevet

Her sover han stort sett ute i vogn. Eller inne i vognen;) aldri i senga på rommet.

Skrevet

Vogge eller vogn på dagen, og på natta i egen sprinkelseng. Har sovet i egen seng siden hun var 2 uker. Sprinkelsengen ble stor, men det ble løst ved at vi har rullet masse tepper rundt henne. Også et som går rundt hodet. Dermed er det lunt og godt, og hun sover som regel veldig godt.

Skrevet

I vogna ute, eller sprinkelsenga inne med lys på. Vil gjerne lære henne begge deler så hun er vant med det når hun blir større!

Skrevet

På sofan ved siden av meg (sålenge jeg sitter i sofan sammen med han), i leikegrinda eller i vogna. Det hender vi legger oss begge to i dobbeltsenga og tar en blund. Han er 12 uker

Skrevet

Sover alltid i vogna enten ute eller inne. Prøver å skille på dag og nattsoving så mye som mulig. Så senga brukes aldri til dagsoving.

Skrevet

I vugga på både dag og natt. Eneste stedet hun vil sove alene (ellers sover hun i fanget), ble null problem med natta likevel, da er hun kjempeflink å sover lenge som vanlig :) Har på lys på dagtid da, men har også hatt lyset av noen ganger uten at hun "tror det er natt" av den grunn. Hun sover også i vogn på tur men ikke når den står stille, så her ble det å velge det som hun godtar rett og slett. Hun har nok gode søvnassosiasjoner til vugga og faller derfor lettere til ro der som hun er vant til å sove tenker jeg :)

Skrevet

knøttet vårt sover i bag på dagen :-) eller i vogn ute hvis d er fint vær og ik for kaldt:) brukte vuggen i begynnelsen men d er fordi vi bodde de 4 første ukene i stua. men syns d r greit å prøve skille litt på dag og natt.

Skrevet

Vi bruker ikke sprinkelsenga på dagtid.. Det er forbeholt nattsoving. Vi bruker vogn ute og inne.. kommer ann på kaldt det er ute.

Skrevet

Mini på snart 3 uker sover i vogna inne i stua eller hvis vi er ute å triller på dagen. Prøvde å ha han i en kurv i stua (men han sover ikke like bra i den som han gjør i vogna...av en eller annen grunn)

Skrevet

Gutt 5 mnd sover alle sine dupper i vogn. Enten på tur eller på balkongen dersom vi er hjemme.

Skrevet

I vogna ute, inne om det er dårlig vær. Sover i vognbagen om natten også.

Skrevet

Sover så å si bestandig ute i vogna på dagtid. Sover mye bedre ute enn inne på dagen. Men er der skikkelig dårlig vær sover hun inne i sprinkelsenga. Hun er nå 7,5 mnd.

Gjest Madolyn & Muffin
Skrevet

I likhet med Zassy og mange andre her inne, så har vi kapitulert og bruker sprinkelseng til søvn både dag og natt. På dagen er lyset på, gardinene fratrukket, og babyen sover oppå sengeteppet. Har aldri hatt problemer med at han trur det er natta, men vi har i tillegg hatt strikte kveldsrutiner siden uke 8 da.

Det satt veldig langt inne for meg, men etter 2 1/2 lange måneder med 15-20 minutters gråt og skrik før hver bidige dupp, og max 30 minutters dupper, så innså jeg at min baby aldri ville akseptere å sove i vogna. De første 3 mnd klarte han kun å sove oppå oss, ellers ble det langt under 9 timer søvn per døgn om vi prøvde å tvinge ham inn i noe annet; som krybba i stua, trillevogn på terassen, midt i foreldresenga e.l. I sprinkelsenga er det alltid lite gråt, og han sover mye lengre dupper og våkner uthvilt.

Om babyen din sover godt "hvor som helst", så ville jeg definitivt ha brukt trillevogna! Det er det letteste både i fht om du er ute på tur/besøk hos andre, senga er alltid med! :D - og perfekt for den dagen gullet skal begynne i barnehage og sove sin dagdupp der :)

Skrevet

Foreløpig sover han i vognbagen i stua, i vogna når vi er på tur, i senga eller på sofaen sammen med meg. Etterhvert kommer vi sikkert til å bruke sprinkelsenga på dagtid også, har ingen dårlige erfaringer med det med storesøster, men inntil han har fått innarbeidet rutinene ordentlig synes jeg det er greit at han sover der jeg er.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...