Gå til innhold

hjelp, noen...gravid og redd :(

Anbefalte innlegg

etter 2 runder på pergotime(med en pausemnd mellom), tok jeg en test i morrest og den ble fort positiv :D

tok el test i dag(bruker clearblue fertilitetsmonitor), og den var positiv både i går og i dag, så følte bare på meg at jeg måtte ta en test...og da tok det et par sek så var den veeldig positiv :D

det jeg nå er bekymret for er at jeg ikke ble gravid denne gangen jeg gikk på pergo, for jeg sluttet på pillene på dag 8, og nå er jeg på dag 10 :S

så nå er jeg LIVREDD for at jeg har ødelagt alt.

er det noen som har tatt pergotablettene uten å vite at de er gravide??

er det farlig for barnet??

jeg skal ta en clearblue test med ukeindikator på mandag, og vis den da fortsatt er positiv skal vi ta kontakt med sykehuset(fikk beskjed om å gjøre det med det samme vi fikk positiv test).

jeg tørr ikke tro på noe av dette, og er livredd for å ødelegge alt...vi har prøvd å få barn i 4år, så er vanskelig å få det inn i nøtta.

en annen ting som gjør meg redd er at da jeg var på do i dag for å bæsje, måtte jeg ta i litt, og da blødde jeg litt etterpå. ikke noe lenge, 5min kanskje og det var bare at det var rosa på papiret.

det samme skjedde senere på dagen også...jeg er litt hysterisk...i know, men håper dere kan berolige meg litt :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143866264-hjelp-noengravid-og-redd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjære, lille trille :)

Jeg er langt fra noen ekspert, da jeg er nygravert selv :) (etter lang prøvetid!! GRATULERER TIL SLITERENE! :D )

Men jeg vet at det ikke er uvanlig at små blodkar kan lekke litt fort av f.eks. dotrykking!!

Og, med tanke på at det er mange barn der ute som har fått både p-piller og andre hormontilskudd tidlig i svangerskapet, og det har ikke hatt noe å si. De er friske som fisker!

Men med tanke på din historie, så tenker jeg at du trenger en samtale med en gyn. eller noen andre som kanskje er ekspert på området. Forstår veldig godt bekymringene dine!!

Personlig tror jeg alt er i skjønneste orden med deg og lille frøet, sånn det er sagt ;)

Hold oss oppdatert da :D Og Gratulerer igjen!!!!

skal ringe til sykehuset i morgen å spørre om de kan skvise oss inn en plass så fort som mulig.

testet i dag også, og den var jammen positiv den også, men el testen var negativ da :P

i dag blør jeg litt også :S er ikke mye nå heller, og har heller ikke noe smerter.

kom ut en liten klump da jeg tisset i kopp for å teste i dag, men som sagt blør jeg ikke mye og har ingen smerter...kan jeg ha spontanabortert??

jeg er rett og slett livredd.

Tror du hadde visst det om du hadde hatt en sa. Det blodet som kommer, kan jo bare være rester som ligger oppi der. Og når det ikke er mye, og du ikke har noen smerter, så vil jeg ikke tro det...

Hadde det vært så tidlig i graviditeten at du ikke hadde merket noe særlig smerter og sånn, hvis det var en sa, så tviler jeg på en test hadde vært positiv fremdeles, også :)

Men langtidsprøvere blir vel kanskje litt lettere bekymret enn andre, også... Føles ut som om man har litt mere på spill enn andre, som får det til relativt kjapt.

(El-tester er kun for å teste etter lh-hormonet, vet du :P Ikke hcg! Hehe)

Prøv å ta et godt magadrag, og slapp så godt av som mulig. Jeg tenker litt som så, at skulle det ende i en sa, så var det aldri klart for å bli en baby av det. Men nå har vi jo bevist at vi KAN lage barn, og kvinnekroppen har en tendens til å bli lettere gravert dersom den har vært igjennom det før. Kynisk av meg, kanskje, men.. Det var sånn jeg lærte å takle alle skuffelsene opp igjennom.

Men heier på deg og den i magen! Har fremdeles full tro, til det motsatte er bevist!!!!!! :) <3

hehe, ja jeg vet det :P har bare hørt om de som bruker el tester som graviditetstester :P

da jeg var på do iste kom det ganske masse friskt blod, men fortsatt ingen smerter eller noe.

håper det ikke er en SA, men jeg har hørt at de som har hatt det sier at det er veldig vondt.

vi får ringe sykehuset i morgen å fortelle at jeg har tatt flere positive tester, men nå blør, så kanskje vi får komme inn ganske raskt...tror du ikke??

Jeg vet om flere som får komme inn når det er sånne ting, ja. Du kan jo si også at du muligens ikke er sikker på hvor langt du er på vei, også..

:) Krysser fingre sånn just in case ;) og håper du får komme med en gang du ringer! Så slipper du å være så redd *klem*

Annonse

hei! eg vil bare si deg og kansje berolige deg med at eg blødde fra uke 5 til uke 11... vore gjevnlig på UL for å følge med.. og alt har vore tipp topp:)) då sa han at mangen blør i begynnelsen, da e lika vanlig å blø som å ikke blø:) også sa han at viss eg hadde SA så hadde eg merket det, for det var grådig vondt! håpe dette hjalpt litt:))

en liten oppdatering fra meg...

tok en clearblue digital med ukeindikator i dag, og der sto det GRAVID 3+ :D

vi fikk også time til UL neste uke...så da får vi se om det er noe der inne eller ikke :)

jeg tørr ikke tro på noe av dette før jeg har fått se det med egne øyne at der er noe der.

Da har vi vært på UL...og der fikk vi se en liten en med bankende hjerte :) det tok ikke lange tida før legen sa at jeg absolutt var gravid :D fikk med oss bilde som jeg har sett på mange ganger idag...det er ikke til å tro. Det tar nok litt tid før det går helt opp for meg dette her. Ifølge legen er jeg 6-7 uker på vei :)

Annonse

Det var utrolig herlig ja :) jeg lå liksom bare der å så på den...viste ikke helt hva jeg skulle si eller gjøre :P

Fikk ikke høre hjertet da, noe som var dumt...men vi viste jo at det bare var en kjapptime vi fikk(20min), så rakk ikke all verden.

Nå er det bare å kose seg resten av svangerskapet sa legen.

Har vært i fin form til i dag, i dag har jeg vært kvalm store deler av dagen...eneste gangen det gikk over var da jeg spiste en bolle is og noen julekjeks(vis det skal fortsette slik blir det mer fett enn baby i magen min...og jeg er ingen sylfide fra før:P).

Hvor langt et du på vei da??

I følge eggløsningen (jeg nekter å følge mensdato, da jeg fikk eggløsning på dag 17) så er jeg 6+1, altså i syvende uke :)

Men det vokser visstnok litt i rykk og napp disse små klumpene med bankende hjerter, så.. Er ikke såå nøye på nøyaktig dato.. Tenker bare at et bittelite hjerte slår rundt nå..det er så rart..hihi..

Er ikke noe sylfide jeg heller du..hehe. Har en god slump på magen fra før :P Men jeg liker å ha litt ekstra jeg, så gleder meg til mere mage, rumpe og pupper! :D

Kvalmen kommer og går her også. Brekker meg ene øyeblikket, gufler sjokoladekjeks i andre øyeblikket :P Festlig!!

.....og jeg raper heeeele tiden!! :o

Har dere plass til enda en sliter her?

Gratulerer til dere begge! Ser ut for at det har klaffa for oss og nå, men jeg holder pusten, har hatt noen tilbakelsag før. Men denne gangen satser jeg på at jeg kommer meg helskinna over på 2.trimester. Har dessverre hatt en noe ustabil syklus så er ikke sikker på hvor langt jeg er, men ca 6 uker, så rimelig nygravert her og.

Drømme stress-no more!- da er vi stort sett like langt på vei da :)

jeg veide 129kg da vi begynnte å prøve og nå veier jeg 96kg...så det er litt mage og litt løshud her :P er bare redd for at jeg ikke får noen gravidmage, siden jeg har det "fettforkle" på magen.

jeg raper også heeele tiden, og er gankse oppblåst :P hehe

LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver- gratulerer til deg også :) er klart det er plass til deg også her inne :D

jeg håper også jeg kommer meg helskinnet over på 2.trimester :) det hadde vært fiiint...så nå må spira bare holde ut til slutten av januar(*krysser fingrene for det*).

håper vi alle kommer oss over på 2.trimester uten problemer :)

Har fått litt av den der løse huden jeg også, på magen :P Lekkert!! Så skal bli godt å få fyllt den ut igjen..haha..

Huff, i går fikk jeg meg en liten støkk. Har hatt sånn mareritt om at jeg begynner å blø, og så mister.. Og i går, så kom det en dråpe rosa utflod når jeg var på do, og jeg så katastrofen inntreffe! ...det ble så klart med den lille dråpen, men fytti katta så jeg fikk panikk en stund.....er visst blitt mere knytta til den lille i magen enn jeg var klar over <3

...godt å kjenne kvalmen ulme i magen!! :)

Så kos at vi er flere nå på ca samme tid :) Og som ikke tar en graviditet for gitt. Merker på de rundt meg, at det er ikke det samme for de som får det til sånn ca når de vil..

Men her er plass for alle!! :D Prøver å bare se fremover, og ikke tenke hva-hvis-om-atte. Har heldigvis verdens beste mann som bare steller godt med meg, heeele tiden! :D Håper dere har det samme :)

http://www.klikk.no/forum/barnimagen/index.php?/user/653119-lilletrille2012/ Så flink du har vært å gå ned! Her er startvekta på 112, men satser på å ikke legge på meg noe særlig fremover, har en tendens til å flate ut på vekta. Med min første (og eneste) la jeg ikke på meg mer enn 3 kg enda jeg var mye lettere. Får satse på at jeg får tære litt på det jeg har denne gangen også.

http://www.klikk.no/forum/barnimagen/index.php?/user/713985-dr%c3%b8mme-stress-no-more/ Ja er greit å være flere som ikke tar det for gitt at prøving=graviditet=baby. Merker at jeg ikke refererer til graviditeten som "vi skal ha baby", men heller "er gravid just nu", som om det skal gå over når som helst. Men har virkelig planer om å fullføre denne gangen. =)

Drømme stress-no more! - jeg har også opplevd det, og det er skremmende.

legen fortalte meg at det trengtes bare en dåpe blod for å få det til å se ut som MASSE, siden det blander seg med utflod og da ser det mye verre ut enn det er.

det er godt at vi er flere som ikke tar det for gitt at man skal få barn ja :)

LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver - jeg sier også at jeg er gravid for øyeblikket...så håper vi at babyen holder seg på plass til slutten av januar...DA er jeg gravid på ordentlig :)

håper jeg slipper å gå opp for mye...men regner med at jeg går opp MASSE, for det ENESTE som får kvalmen til å gå over når den kommer er sukker(is, godteri, brus osv)...holder ut med kvalmen da.

jeg har ikke spist sukker på et år nå, men har måttet krype til korset noen ganger i det siste...men prøver å holde ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...