Meg og alle gutta Skrevet 10. desember 2011 #1 Del Skrevet 10. desember 2011 I januar 08 bestemte vi oss for å kaste p-ringen og begynne prøvingen. Månedene gikk, ingenting skjedde og syklusene ble bare lengre og lengre. Jeg bestilte time hos gynekolog som tok blodprøver og ultralyd og jeg fikk diagnosen PCOS. Fikk utskrevet pergotime og det ble totalt 6 doblekurer som resulterte i eggløsning, men ingen graviditet. Jeg var så skuffa. Ble henvist videre til laparaskopi for å utelukke at det ikke var noe annet galt. Fortvilelsen var stor da jeg våkna opp fra narkosen og fikk beskjeden om at venstre eggleder var tett, men de hadde drilla eggstokkene mine slik at eggene skulle slippe lettere ut og forhåpentligvis normalisere syklusene mine. Og de neste syklusene ble normale, 26-30 dager kontra 45-100 dager tidligere. De neste mnd satte vi alle kluter til og prøvde alt av kjerringråd. (hostesaft, grapefrukt juice, wild jam, div vitaminer, preseed glidemiddel, you name it...) Ingenting skjedde, fikk svar fra riksen om at søknaden til ivf var mottatt og behandlet og at vi mest sannsynlig kom igang på nyåret. Da ga jeg rett og slett opp, og bestemte meg for å bare vente på hjelp.. Og vet dere hva? Den mnd hvor jeg ga opp ble jeg gravid! :-) 9 mnd etter kom en nydelig liten gutt til verden. Jeg begynte på cerazette 6 uker etter fødselen. Og da gullet var 10 mnd bestemte vi oss for å prøve på en til. (juni 2011) Var forberedt på at dette kom til å ta lang tid og at syklusene ville være på tur igjen. Men syklusene var normale MED eggløsning 1 mnd etter at jeg kasta p-pillene og framover. Etter 3 prøveperioder fikk jeg det for meg at jeg skulle prøve pergotime igjen. Bestilte time til gynekolog og fikk 2 enkle kurer. Ble ingen graviditet de 2 pp med pergo heller. Gynekologen ba meg se ann over nyttår, så fikk vi sette igang no på nyåret om jeg var utolmodig. Igjen... Så ga jeg opp (november) og tenkte at jeg heller venter på hjelp. Og vips! JEG ER GRAVID IGJEN! 5+0 i morgen! Kan faktisk ikke tro at det er sant. PCOS, en tett eggleder og 35kg overvekt (92/164) også har vi klart det helt på egenhånd igjen. Er kjempe glad nå, og veldig bekymra. Ingen symptomer bortsett fra uteblitt mens og 4 positive CBD. Tidlig ultralyd er bestilt til 28. Des, er da 7+3 og håper på å se ett bankende hjerte.:-) Vi hadde kanskje ikke så store odds med oss, men har klart det 2 ganger, så det er håp! Håper det klaffer for dere andre veldig snart. Sender dere masse babystøv. Klem fra meg. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143866254-vil-bare-fortelle-min-solskinnshistorie/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maramara Skrevet 18. desember 2011 #2 Del Skrevet 18. desember 2011 Så fin solskinnshistorie:) Går som regel bra til slutt heldigvis:) Ønsker deg masse lykke til med svangerskapet og en riktig god jul med spire Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143866254-vil-bare-fortelle-min-solskinnshistorie/#findComment-143889891 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fiemamma Skrevet 7. januar 2012 #3 Del Skrevet 7. januar 2012 Aaaww Velfortjent! Masse gratulasjoner Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143866254-vil-bare-fortelle-min-solskinnshistorie/#findComment-143918035 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Ubesluttsom Skrevet 12. januar 2012 #4 Del Skrevet 12. januar 2012 Det var en inspirerende historie og lese. Jeg øyner håp. Alle sier til meg at jeg ikke skal prøve for hardt og være for fokusert på å bli gravid. Kanskje det er noe i det. Kanskje jeg bare skal gi opp og tenke som så at jeg klarer meg uten barn..... Kanskje noe vil skje da... Lov å håpe. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143866254-vil-bare-fortelle-min-solskinnshistorie/#findComment-143928822 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå