Gå til innhold

Sobril - Hvor mye kan man ta?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått 10 mg, men de virker ikke i det heletatt. Kan jeg ta to?

Fortsetter under...

Skrevet

Ja det er ikke noe problem. Men hvorfor må du ha det? Vi gir 25 mg som premedikasjon til operasjonspasienter...

Skrevet

Du skal jo ikke ta mer enn det legen har foreskrevet, kommer jo også ann på hva du skal ta dem for. Men går nok bra om du tar en til.

Skrevet

Ble innlegt på sykehuset i går kveld, trodde det var noe med hjertet. Etter masse tester fikk jeg beskjed om at jeg hadde hatt et angstanfall. Fikk med Sobril hjem, som jeg kunne ta hvis det skjedde flere ganger. Har vært helt ute av meg i hele dag. Fikk et anfall (sånn vondt i brystet og vanskelig for å puste) Tok en sobril da, men merker ingen bedring. Har hatt to anfall til etter det, de varer ikke så lenge. Men føler meg helt utafor mellom anfallene også, sitter bare og sjelver og gråter og kaster opp.

hi

Skrevet

Jeg fikk beskjed om at jeg kunne ta fire i løpet av dagen, men de sa ikke noe om samtidig. (Og jeg visste ikke at jeg burde spørre om det heller, for jeg trodde det var nok med en)

hi

Skrevet

Ok, ta en til du, men prøv å ikke gå over fire i døgnet. Dette er jo medisin man blir avhengig av, har også endel ekle bivirkninger. 10 mg er nok for de fleste, mange sovner etter en tbl men kan hende du har behov for mer, evt noe annet. Håper ting ordner seg for deg og at du får mer hjelp enn bare medisiner. Angst er ikke greit å slite med...

Annonse

Skrevet

Tok to jeg Håper det virker og at det virker raskt.

hi

Skrevet

Nå burde de vel ha slått inn? Merker ingenting, fortsatt like mye angst. Litt trøtt eneste, men det hadde jeg sikkert vært uansett. :(

hi

Skrevet

Ikke sikkert sobril er det rette da. Ta det opp med legen din om du ikke har virkning. Det bør gå to timer mellom hver tablett. (sånn til senere)

god bedring, håper du får hjelp for angsten din, det er jævlig å ha det sånn!

Skrevet

Takk for svar. Jeg lå våken i hele natt og hadde mange slike pusteanfall. Men er litt bedre i dag,litt skjelven og urolig, men det går greit. De på sykehuset sa jeg burde ta kontakt med fastlegen, så tenkte jeg skulle bestille time der i morgen.

• 2 år senere...
Skrevet

Første post! Yay!

Men, sent diagnostisert med ADHD, slet med heavy depresjoner og angst en lang periode.

Prøvd en god del shady medisiner for ADHD/Depresjon.. Depresjonen kom jeg meg ut av, angsten er så og si borte, ADHD`n er jo der.

Jeg nekter å gå på konserta eller ritalin, rett og slett fordi jeg har sett effekten på bekjente.. Så legen tipsa meg om sobril.

Det funker helt fantastisk for meg, på så mange fronter. Jeg blir mildere i kantene, angsten i møter osv er borte, klarer helt fint å holde foredrag for alt for mange mennesker osv.

Men jeg innser problemet med at sobril er altfor "digg".

De bivirkningene som oppstår, liker jeg. Jeg blir rolig, avslappet, ikke søvning, men sovner når jeg legger meg uten at hjernen er i krig med segselv om hva som er neste tanken.

Og generelt, jeg føler meg fantastisk på sobrilen. Pr nå tar jeg vel en rundt 45mg sobril på morgenen når jeg virkelig føler for det, og dagen er fantastisk. De som kjenner meg klager på at de ser jeg er halvstein, men jeg har det helt fantastisk.

Og det er da jeg innser at dette fort kan bli et stort problem.

Så alle benzopreparater, pass dere alle sammen.. Fella er virkelig lett å snuble i på disse. Særlig uten en haug med kjipe bivirkninger som det er på f.eks remeron.

Skrevet

Hvorfor er det så mye mas om sobril her inne for tiden?

Anonymous poster hash: 21af5...20e

Annonse

Skrevet

Ja du kan ta to. Men informer legen din om at 10mg har liten effekt. Så kan du få skrevet ut en større dose, evt et annet legemiddel?

Anonymous poster hash: ea0d6...00b

Skrevet

Dersom du har slike angstanfall du beskriver tviler jeg på sobril er det rette legemiddel? Ville fått en skikkelig utredning hos fastlege i første omgang. Vær helt ærlig om alle symptomer du har.

Anonymous poster hash: ea0d6...00b

Skrevet

Snart 2,5 år gammel post...tipper HI har fått den hjelpen hun trengte. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...