Gå til innhold

Uuuæææ, jeg blir gal av å klø!

Anbefalte innlegg

Jeg trenger noen gode tips på kremer/salver/dusjoljer o.l. som er gode mot kløe og utlsett!

Har vært fast daglig (!) bruker av sterk kortison, men pga svangerskapet måtte dette bare kuttes ut. Og jeg blir gal å å klø KONSTANT, spesielt når det går utover nattesøvnen!

Lurer også på om det kan skyldes svangerskapskløe? Flere som har vært plaget av dette? Spesielt lår, mage, hofte som klør og her har jeg aldri vært plaget av kløe før!

Fortsetter under...

Det høres ut som svangerskaps kløe, det skjer fordi huden strekker seg. Anbefales å smøre seg med god parfymefri krem/lotin. Jeg kan anbefale disse produktene:http://www.bleieboden.no/display.aspx?menuid=42&prodid=5488

De inneholder ikke noe skadelig og inneholder også anti kløende stoffer :)

Jeg sliter en del med eksem,og bruker en respetbelagt salve som heter Locoid,den kan jeg ikke være foruten:)Den er mild og sliter og en del med alleri,og tåler den fint;)

Ang svangerskapskløe har jeg ikke vært borti så tør ikke si noe ang det..

Jeg har brukt Locoid tidligere, men den inneholder hydrokortison og det fikk jeg beskjed av legen at jeg ikke skulle bruke?!

Savner å bruke ordentlig kortison som virkelg hjelper! Og savner å ta Zyrtec som demper kløen om natta...

Takk for link magica78, tror jeg må prøve den :)

Jeg hadde den skumle varianten av svangerskapskløe i forrige svangerskap, og fikk (blant annet) resept av legen på noen piller som hjalp litt mot kløen. Husker ikke om det var postafen eller phenergan (den ene kan man ta når man er gravid i alle fall). Ble veldig trøtt av dem, men fikk i alle fall sove litt om natten. Kanskje du kan høre med legen om du kan få det? Helt grusomt å klø sånn :-( Håper jeg slipper unna i dette svangerskapet...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...