Gå til innhold

Andre som feirer jul alene; altså kun med mann og barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Virker som om alle pleier å feire sammen med besteforeldre/søsken osv. Etter at vi fikk barn synes jeg at det er et himla kav å ta med seg pakker og styr og feire jul hos andre. Mye bedre å være hjemme å kunne legge ungene i egne senger, og våkne i eget hus og ha alt der. Svigerforeldrene våre går "på omgang" blant søsknene, så vi er alene noen år. Andre som koser seg "alene" kun med mann og barn på julaften?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi feirer hjemme. Ser ingen grunn for at vi skal dra rundt med unger, pakker og masse utstyr når voksne besteforeldre ikke gidder komme til oss.

Skrevet

Jaaaa, det skal vi i år, og jeg kan ikke beskrive hvor mye jeg gleder meg.

Er alltid så himla mye folk og unger og pakker vegg i mellom, så i år gleder jeg meg til å prøve å nyte dagen/kvelden litt mer!

Skrevet

Her feirer vi hjemme. De som vil kan komme til oss. Ender med at det kun er mamma som vil, så hun feirer hos oss hvert år. Drar ikke med meg 3 unger, 2 hunder, 1 katt, 1 mann og ett lass julegaver og klær og tull til svigers eller andre for å feire jul. Da får i såfall de komme hit.

Skrevet

Jeg hadde veldig liten familie da jeg vokste opp, kun foreldre og en bror. Så er vant til rolige og stille julaften.

Nå har både brodern og jeg fått oss familie (kone, mann og et barn hver), så annenhver jul blir vi mange. Mannen min feirer ikke jul med sin familie, så vi feirer alltid hos mine foreldre. Og brodern med familie feirer sammen med oss annenhvert år.

Og jeg elsker at vi endelig har blitt litt flere med mer liv og røre på julaften;)

Skrevet

Vi er hjemme hvert eneste år, men vi pleier å ha besøk hvert eneste år også. Men i år kommer det ingen til oss :-)

Jippi!

Bare jeg, mannen, og våre barn. Det blir døds digg! håper vi ikke får noe invasjon før andre juledag, men jeg fryker nok at mine foreldre kommer førstedag.

Greit nok det, mat og drikke skal de få :-)

Skrevet

Ikke denne jula, men neste blir feiret smmen med mannen, våre to barn kanskje en kattepus i vårt nye hus som vi driver og bygger. Gleder meg noe vanvittig! Jeg skal i tillegg ha ferie da mens mannen har pappaperm. Vanligvis jobber en eller begge i jula så det blir herlig med fri sammen :)

Skrevet

Vi feiret alltid "alene" da jeg var liten. Etter at jeg ble gift og fikk barn har vi reist annenhver gang til mine foreldre og til svigers, men merker at jeg begynner å få nok av å drasse med meg unger og haugevis av gaver over halve landet på vinterstid. Tror ikke det blir mange år til vi heller inviterer hjem til oss.

Skrevet

Vi feirer julen hjemme, bare vi og barna. Kjempegodt.

Skrevet

Nei, det kunne ikke falt meg inn. Jeg er altfor sosial til sånt..

Vi feiret hjemme ifjor, men med besøk. I år skal vi bort, da blir vi 17 stk. Gleder meg! :D

Skrevet

Jeg skal det.. Ikke selvvalgt..

Jeg er "stebarnet" til mor.. Så der er jeg faktisk ikke velkommen.. eller for å si det slik så har hun bestemt at det blir så slitsomt for oss å komme dit, så det er mye bedre for oss å slippe å dra helt dit med alle fire barna!!! (manipulerende drittkjerring.. stusselig de årene jeg faktisk var alenemor, for da feiret jeg jul helt alene... Nå med mann er det egentlig greit å se hu på juleaftenenen, men hadde vært kos å feire med søstra mi... som da er hjertelig velkommen.. hun har ikke barna på juleaftenenen... )

Min manns foreldre er desverre døde. Trist for de var jeg veldig glad i...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...