Gå til innhold

Ny her!! :D Tips mot kvalme tas i mot med stoor takk!! :P

Anbefalte innlegg

Da hadde jeg endelig fått tissa på den digitale pinnen, og sett det svart på hvitt... Jeg er gravid! :D Hadde ikm på mandag/tirsdag...og jammen ble det en ikke kommende mens og! Det som kom istedenfor var kvalmen..

....skal innrømme det at jeg flirer litt for meg selv innimellom kvalmebygene.

Men noen som har noen gode tips? For det eneste jeg har funnet som hjelper er å spise....men....når man får disse bygene igjennom hele dagen, så er vel ikke det bare sunt. Haha!

Jobber i butikk, så det er ikke bare bare å stå å brekke seg..eller å spise på noe kontinuerlig.

4+4 er jeg vel i dag, da, med termin 14. august....dette eeer såå raaart!

Fortsetter under...

Jeg er 6+5 i dag, og kvalmen har kommet for fullt de siste dagene. Har ikke enda funnet noe spesielt som hjelper enn å bare vente på at det skal gå over. Synes det er litt godt å ha en Kuli juiceboks stående på grunn av den er litt forfriskende og syrlig :)

Håper jeg slipper å være så kvalm så veldig lenge, for det er egentlig ganske grusomt:) Heldigvis så er det en god grunn for at man er kvalm:)

Synes bare du skal spise når du er sulten, ellers ble ihvertfall jeg kvalm med en gang. Trenger jo ikke spise så mye, for meg hjalp det veldig med noen druer eller eplebiter, helt til jeg begynte å bli kvalm av frukt, da måtte jeg variere mellom det og chips/nøtter. Gratulerer med graviditeten :-)

Tusen takk for tips!! :)

Var virkelig ikke forberedt på å kjenne på graviditeten såå fort, så er litt..ja..rådvill :P

Men skal prøve meg på frukt i alle fall. Tenker kanskje kalde gulrotstrimler også må være godt..sikkert.. hehe. Vet ikke hva jeg vil ha før jeg tar en bit :P

Eplejuiceblanding skal jeg også prøve!

Takk for tips igjen!! :D

Og heeeldigvis frister frukt og knasende grønnsaker mye mer enn søtt, som jeg til vanlig er en smule litt for glad i!! Så ingenting er så gale det ikke er godt for noe :P

Spis når du blir kvalm, forhåpentligvis gir den værste kvalmen seg om noen uker. Jeg tok akupunktur og det anbefaler jeg alle å prøve! Er i uke 11 nå og har vært plaget med sterk kvalme siden uke 6. Forferdelig...men nå har det gitt seg. Plages med hodepine nå, blir kvalm av det og...

Annonse

Gratulerer med graviditeten :-)

Det som hjelper her er:

French fries

Loveharts

Eplejuice

Sjokomelk

Lakris/Ifa

Frukt - som druer, grønne epler, clementiner og kiwi

Salte kjeks

ellers spise ofte og lite, slapp mye av og tenk positivt at det som regel går over etter uke 12 :-)

Slenger meg på de som nevner akupunktur her. Det hjalp allerede etter en gang, har nå hatt 3 ganger og kvalmen er så og si borte. Et pluss er at det i tillegg gir bedre blodtilførsel til den lille. Minus at det koster litt...

Spiser så ofte jeg kan, men er ikke så enkelt med butikkjobb...har liksom aldri sjansen til å stikke meg unna for et jafs og to. Men! Det er heldigvis ikke det verste på dagen. Morgen og kveld er en annen ting, men da er jeg stort sett hjemme :) (den lille fordelen med butikkjobbing)

Akupunktur skal jeg def. ha i bakhodet. Er også greit å kunne det lille akupressur-trikset på håndleddet :)

Men jeg nyter alle plagene, stort sett :) Det er noe underlig med å ikke ha bittelitt kontroll over sin egen kropp, helt plutselig. Hihi..flirer meg skvett ihjæl innimellom :P Også griner jeg litt etterpå :P

Forresten, EPLEJUICE var vel det beste tipset jeg fikk!! :D Iskald eplejuice, gjerne utvanna, var bare supert!

...tror jeg må gå å finne meg et glass jeg nå, altså! :D

Du kan også ta vitamin B6 - 40 mg pr dag (fås på apoteket). Det kan for mange ta kvalmen. (Er det ille kan du ta en tablett morgen + kveld de første to-tre dagene før du går ned til en pr dag igjen.) Det sammen med akupunktur tar de aller fleste svangerskapskvalmene :)

Eller kan du bruke det punktet som du kjente til - pass på å trykke hardt nok :)

Ingefær virker også kvalmestillende, så på jobb kan du kanskje ha en kopp med lokk på bak kassa som du kan drikke på i løpet av dagen.

Som andre har nevnt - spis regelmessig og pass på at du spiser ting (hvis du greier) som holder blodsukkeret ditt mest mulig stabilt i løpet av dagen. Også viktig at du ikke blir altfor sliten.

Annonse

Tusen takk, igjen, for gode råd :)

Begynner å lese kroppen min litt bedre nå, så ved hjelp av deres gode råd, så håndterer jeg kvalmen rimelig greit nå :)....enn så lenge :P

Dette graviditetsgreiene er ikke bare bare, og et realt slit innimellom, men det er noe merkelig ved det, for jeg flirer plutselig for megselv, når jeg får skikkelig frysebyge og må spise NÅ, eller jeg sitter på toalettet og får ikke noe til :P

Heeelt greit med litt plager, når man låner ut kroppen til et annet menneske :D

Ser du har fått mange gode tips her. Eplejus er vidunderkur :) andre ting som hjalp meg da kvalmen stod på som verst var å ha salte stenger lett tilgjengelig, spise lite og ofte ( fikk kun i meg brødskive med servelat, tomat og agurk som jeg hadde på litt pepper), og fant ut at det var lurt å ha noe kjeks e.l. liggende på nattbordet som jeg kunne spise litt av før jeg stod opp. Fikk jeg spist litt sånn var dagen mye bedre når jeg stod opp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...