Gå til innhold

Hvor store ved 4 mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min gutt var 7200g og 65cm når han var 4 mnd. :) Ved fødsel var han 3340g og 51cm.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lillemor var 3,9 og 52 cm ved fødsel (10 dager etter UL-termin). Jeg får stadig høre at hun er litt "lang og slank". Ved 3 mnd var hun 63,5 cm og 5,9 kg. Vi har ikke 4 mnd-kontroll, men jeg var på helsestasjonen og veide henne da hun var fire mnd, og hun veide da 6,6 kg.

Skrevet

Etter kontrollen i dag (4,5 mndr) viste vekten 9030 g og lengden 67,5 cm. Så det var nok som med Madolyn, at jeg "ønsket" gutten noen cm lenger da jeg målte hjemme;) Men helsesøster var fornøyd, gjorde ingenting at han er litt tykk så lenge jeg fullammer:)

Skrevet

Jenta mi veier 6260 gram og er 63 cm lang nå, vært på 4 mnd kontroll på helsestasjon idag =) Ved fødsel var hun 3245 gram og 47 cm lang ;)

Skrevet

jenta mi var 6,300 og 61 cm. Tatt bra igjen til å være tidligfødt og bare 2100 g :)

Skrevet

Vår var 3590 gr ved fødsel og 53 cm lang.

Idag (4,5 mnd) er han 8242 gr og 65 cm lang! Veldig fornøyd! :-)

Skrevet

Jenta her var 6500g og 60,5 cm på 4-månederskontrollen, hun var 3130g og 48 cm ved fødsel. Var og veide henne for et par dager siden, da var hun 6800g og nesten 69 cm, hun har akkurat passert 5 måneder. Fikk beskjed om at hun hadde lagt på seg litt lite i det siste, så har såvidt begynt å gi henne litt banan + ekstra utpumpet melk på kvelden. Blir vel å prøve å gi henne grøt snart:)

Skrevet

Ja, det var ei lita tulle. Jenta mi var 54 cm og 4100 ved fødsel. Ved 4 mnd 69cm og 7300g.

Skrevet

jenta mi var 62,4 cm lang og 6655 gram når ho var 4,5 mnd denne uken. Er visstnok ganske gjennomsnittlig ifølge HS.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...