Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har så lyst så lyst på venninnekveld med et glass vin, fin kjole og dansing på byen.

Men jeg er så usikker på hvordan det blir med ammingen. En gang jeg skulle på middag bare pumpet jeg meg før jeg dro for at han skulle få mat mens jeg var borte, og så pumpet jeg meg når jeg kom hjem for at jeg var sprengt.. I flere dager etterpå var jeg sprengt hele kvelden pga dette så å pumpe masse i forkant vet ikke jeg om jeg gidder.

Hvis jeg tar et par glass vin i 10 tiden, kan jeg da amme han i 4 tiden?

Eller gi mme i 4 tiden og amme i 8 tiden? :)

Hva er deres erfaringer?

Burde jeg bare klare meg denne julen uten vin?

(føler meg slem som vil ut å drikke fremfor å være hjemme med baby,men sånn er det bare)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg regner 5-6 timer på 2 glass så jeg ville kunne gjort som du foreslår, amme Kl 4. Dersom mer enn 2 glass ville det nok blitt flaske ja. Men her gir jeg pumpa melk, aldri prøvd mme. Tenker det er vanskelig nok å få henne til å ta flaske, ny smak på melka i tillegg dropper vi.

Jeg skal forsøke julebord i morgen, spent på hvordan det går for pappan og snuppa.

Skrevet

Jeg tenkte ikke på at det blir ny smak.. Har du noe tips til pumping da? Når burde jeg gjøre det og hvor mye ca?

Jeg er også invitert på julebord i morgen men tenkte å ikke drikke.. så heller drikke en gang senere i julen når jeg vet at det går bra med guttene hjemme :)

Du får ha lykke til i morgen og kose deg masse på julebord :)

Skrevet

Dette er hva helsedirektoratet sier:

-Konsentrasjonen av alkohol i morsmelk vil være som i mors blod, men barnets promille vil være lavere, fordi melken først drikkes og deretter fortynnes videre i barnets kropp. Jo yngre barnet er, desto forsiktigere bør man være med alkohol. Nyfødte barn er umodne, med minimal evne til å nedbryte selv små mengder alkohol. Du bør derfor avstå helt fra alkohol til det er gått iallfall 6 uker etter termin. dersom du av og til bruker litt alkohol senere i ammeperioden, er det viktig å begrense mengden. Etter inntak av ett glass vin bør du vente 3 timer før barnet igjen ammes. Alkohol lagres ikke i melken. Promillen i morsmelken synker parallelt med nivået i mors blod. Det har derfor ingen hensikt å pumpe og kaste melken, annet enn for å lindre melkespreng.

Men er nok litt forskjell på folk, tenker litt på vekt og forbrenning.. :)

Er da ikke slemt å ville ha tid til seg selv og venniner, tror det er viktig med litt pauser, så kos deg med venniner uten dårlig samvittighet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...