Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

når skal jeg sende inn papirene mine dit?

når jeg har kommet til 15000???

eller er det bare å begynne å sende inn kvitteringer dit?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Etter du er ferdig med forsøket ditt. Det vil si du har vaert på uttak/innsett og fått bekreftelse fra klinikken at du har vaert der. Dette må være med til helfo. Det er ikke nok med bare kviteringer. Og du trenger ikke å vente til du når 15000 NOK grense for å sende inn. Dem registrerer det og så sender du neste gang neste inn så plusser dei på den gamle og så får du tilbake det som er tilovers.

Skrevet

oki, takk, har noen kviteringer fra sykehuset at jeg har vært der ja.

Skrevet

og ingen kvitteringer kan være eldre enn 6 mnd..

Skrevet

Joda, det kan de, man må bare ikke sende inn kravet seinere enn 6 mnd. etter at man har passert 15000 kroners-grensen. Vi hadde kvitteringer fra to år tilbake da vi sendte inn.

Skrevet

vi fikk avslag på flere kvitteringer pga at det var 7 og 8 mnd gamle..

Skrevet

"Frist for å komme med krav

Spesifiserte kvitteringer må sendes HELFO innen 6 måneder etter at kravet tidligst kan framsettes. 6 måneders fristen starter når det er betalt 15 000 kroner i egenandel." info hentet på helfo sine sider.

http://helfo.no/privatperson/dekning-av-helseutgifter/Sider/infertilitetsbehandling.aspx

Alt kan leses på den linken.

Vi sendte nettopp inn kvitteringer fra 2008 å har fått tilbakebetalt rubbel å bit på alle våre utgifter etter vi nå passerte 15 000 kr, grensa.

Men en ting er VELDIG viktig, dere må sende inn ORGINALE kvitteringer, hvis ikke får dere ikke noe igjen.. den bommet jeg på! Husk å ta kopi å takvare på selv ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...