Gå til innhold

Dere som er ca 20 % sykemeldt...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

hei:)

jeg er sykmeldt 20% i uka, dvs jeg har fri hver onsdag. jeg går på kontroller den dagen jeg blir satt opp på kontroll, uavhengig om det er på sykmeldingsdagen min eller ikke. det er klart at det er en fordel å gjøre unna legebsøk og jordmor dagen jeg er sm, men er ikke alltid de har ledig time da. dersom jeg har time i arbeidstida søker jeg permisjon med lønn for de timene. det har jeg krav på da jeg jobber for kommunen. vet ikke helt hvordan reglene er i privat sektor.

Jeg går og når jeg får oppsatt time, hos jordmor. Legen setter som oftest opp timer til meg på slutten av dagen.

Jeg jobber i privat sektor. Vi har en egen kode i tidsregistrerings systemet vårt som dekker legebesøk. Slipper å måtte ta fri eller søke om permisjon. Får lønn ved lege/tannlege osv. Oppfordres til å legge det ved start / slutt av dagen, men ikke alltid like lett å få til.

Jeg prøver å legge lege/jordmortimene den dagen jeg er sykemeldt, men er ikke alltid det er ledig da. Da tar jeg time tidlig på de dagene jeg begynner 09.30 og 10.00. Jeg har rett til å gå til lege og tannlege i arbeidtiden, men legger timene tidlig eller seint på dagen, da det blir så komlete å dra til og fra jobb.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...