januar2012+spiremai2013 Skrevet 9. desember 2011 #1 Skrevet 9. desember 2011 Ja...jeg er så nysgjerrige på hvilken del av babyen jeg kjenner. Det er en liten del av magen som somregel er hardere enn resten av magen og jeg kjenner at det er en del av babyen (når jeg trykker/klemmer får jeg som regel respons...og "trykket" gjerne lettes litt). For to uker siden var hodet "på vei godt ned" i bekkene som legen sa..det var ikke festet, men forsto det slik hun ikke kom til å gjøre dramatiske endringer, men hun hadde allikevel god plass til å kunne flytte rygg/rumpe fra høyre til venstre osv... Den gang var magen rundt navleregionen og ryggen gikk fra høyre mot en sving til venstre slik at rumpa var under venstre ribben.. Denne "harde" delen har jeg alltid tenkt var rumpa...men av og til er jo denne rett over navlen - blir ikke det litt langt nede?? Har vel egentlig tenkt at rumpa må være mer opp mot ribbena...hm..blir forvirret... Er forresten 34 fullgåtte uker i morgen. Andre som har noen tanker å komme med??
TrultemorM2Småtrulter+2012 :) Skrevet 9. desember 2011 #2 Skrevet 9. desember 2011 Er jo ikke så godt å si... Men for meg høres det ut som at det kanskje kan være kneet + deler av låret du kanskje kjenner? Hvis du f.eks går inn på babyverden.no kan du søke på "uke for uke", og der får du se tegninger av hvordan babyen ligger inni magen i de forskjellige ukene. Kanskje det er litt lettere å tolke hva du kjenner hvis du tar en titt på disse bildene?
Underveis --> Skrevet 9. desember 2011 #3 Skrevet 9. desember 2011 Jeg er i uke 32 nå og jeg kjenner relativt godt hva som er hva. Her, når Lillebror finner det for godt å ligge med hodet ned, vel og merke, så veksler han med å ligge med beina helt/delvis strak oppover mot hodet og i pen "babykrøll" under rompa. Nå begynner det å bli litt dårligere plass, så nå kjenner jeg lettere føtter/knær (så lett å kjenne forskjell er det jo ikke) på toppen av magen. Kjenner også svært ofte at han "skraper" meg langs sidene med føttene (det jeg da antar er føttene). Han veksler mellom å ligge med ryggen på venstre eller høyre side, og i et par dager nå tror jeg han har ligget med ryggen mot min, og dermed vært mye spark rett ut og vanskeligere å kjenne akkurat hvordan han ligger. Nå er det lett, for nå har den lille dritten (beklager Lillebror!) valgt å legge seg i seteleie igjen. For å gjøre det hele festligere mtp fødsel så ligger han av og til i tverrleie også :-P Den harde delen du kjenner over navelen kan være ryggen som er krummet og at rompa i realiteten ligger lenger "inn" slik at du ikke kjenner den så godt.
FirstAidKit Skrevet 9. desember 2011 #4 Skrevet 9. desember 2011 Hahaha! "Den lille dritten". Jeg ler meg ihjel!
<3 januar 2012 <3 Skrevet 9. desember 2011 #5 Skrevet 9. desember 2011 Jeg lurer også på hva det er jeg kjenner:) Jeg har det så og si likt som deg:) Beibi ligger med hode ned, ikke festet:) Liksom kan flytte seg fra høyre til venstre:) Jeg tror det er rompa hans jeg kjenner ved mine venstre ribbebein:) Å på andre siden litt lengre ned må være en del av beina hans! Tror jeg klarer å kjenne nedover ryggen hans på den venstre siden innemellom hvertfall:) Tror det begynner å bli litt mindre plass der inne for junior nå, men han flytter fremdeles en del på seg:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå