Gå til innhold

Nå er det nok!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så lei. Så innmari lei av å ha vondt gjennom hele dagen, bli lurt til å tro at noe er på gang, og lei av å klage. Jeg er idag 39+3, og har de to siste ukene hatt regelmessige kynnere hver dag, maserier, utrolig vonde knip i magen og tidvis en helvetes smerte kun på høyre side av korsryggen. Jeg kan ikke ligge på høyre side, da får jeg krampe i rygg og mage. Jeg har flere ganger stått på alle fire med rompa til værs og pustet meg igjennom maserier. Jeg har smerter som oppfører seg som lynnedslag i dåsa, og det sprenger og iler der nede. magen er forferdelig øm, og jeg et ikke hvor jeg skal gjøre av meg til tider.

Jeg har alt dette til tross for null slimpropp, tegningsblødning eller andre ting som kan gi håp om at noe er igang.

JEG ER SÅ LEI! La meg føde, for faen!

Takk for at du tok deg tid til å lese denne klagingen :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, føler med deg!! Jeg er 38+4, og er også drittlei! Men, tror det er mest fordi jula nærmer seg, og jeg stresser ift at jeg vil hjem til jul.

Jeg har bekkenløsning og MASSE kynnere, men ikke regelmessige. Nedpresset er grusomt, og jeg har såååå lyst til å få dette overstått! Men det høres ut som du har det verre enn meg, så jeg HÅPER det snart setter igang hos deg! Vi får sette vår lit til fullmånen i morgen ;)

Lykke til - krysser fingre for snarlig og fin fødsel for deg!

Skrevet

Off, stakkar deg..jeg er 39+1 og også fryktelig lei, vil bare bli ferdig med svangerskap og fødsel, men ser at du har det mye verre enn meg, men bare godt å få si at man er lei!!!!! Virker som om det starter hver natt, men så roer det seg igjen og jeg våkner like skuffet hver morgen.

Krysser fingrene for at vi snart er ferdige og at vi får en rolig og koselig julefeiring, lykke til!!

Skrevet

Jeg vet! Det med at man blir lurt hver natt, altså. Herregud, jeg hadde ikke i mine villeste fantasier trodd at jeg skulle være så lettlurt. Stakkars mannen min som må leve sammen med meg om dagen. Alt dreier seg om mulige tegn på fødsel og at jeg er sliten og lei. Og på toppen av det hele har jeg hatt skikkelig mye luft i magen de siste dagene. Sikkert derfor jeg har mageknip :( Hadde jeg bare fått diaré eller noe, slik alle de som snart føder får... Da skal jeg ikke klage mer. Argh! Jeg er så misunnelig, alle føder jo rundt oss!

Skrevet

Da må det være lang tid til jeg skal føde:) Er 38+2 i dag, og har minimalt med kynnere og mensverk ( har høy smerteterskel,vel og merke;)

Det jeg derimot sliter med er denne he...ttes kvalmen!!! Den har kommet ekstremt tilbake, og resultatet er tvangspising hver 3 time!! DET hater jeg..... ellers har jeg også mye luft i magen, og går MYE på do. Ikke diare;)

Vi får holde ut:)

Skrevet

hei jenter :)

krysser fingrene for alle dere som er leie og kjedder seg, tenk positiv :) snart kommer dere til å deres små søte i armene deres :)

jeg har jo bare 35 dager igjen, og synes dagene går fort d :):P

Skrevet

LOL Fantastisk :-) Det er snart over! Fatt mot, min venn!

Skrevet

Er egentlig positiv til vanlig jeg altså, derfor det er godt å få klage litt her inne med de som er i samme situasjon:) Vi er jo egentlig superheldige, som snart har en forhåpentligvis frisk og fin liten baby i armene:) Forsøker nå og endre litt fokus..tenke på andre ting jeg/vi skal de neste dagene : som for eksempel julegrøt med gode venner på søndag, kvalitetstid med familien min i helgen(det er jo fredd`an i dag, har verdens beste gutt på to år fra før:)+fant frem andre bøker og blader enn om graviditet og fødsel, har vel lest det meste nå;) Kjenner det hjalp, nå gleder jeg meg heller til en deilig adventshelg!! God helg:))

Skrevet

Huff, føler med deg. Vil bare fortelle deg at det plutselig kan skje uten forvarsel, gikk selv og lette etter alle disse tegnene, hadde vært mye plaget med kynnere gjennom hele svangerskapet, og det tok tid før jeg forsto at jeg faktisk hadde begynnende rier 10 dager før termin. Ikke diaré, ingen slimpropp, tegningsblødning eller vannavgang, kun rier som tok seg opp utover natta, men trodde hele tiden det skulle bli så mye værre før noe var skikkelig i gang. Utpå seinnatta tok jeg en dusj, og da kom takene såpass tett, og varte såpass lenge at jeg ringte føden klokken 05.30. De mente jeg bare kunne bli hjemme lenger, da det hørte såpass rolig ut, men jeg kunne komme inn på en skjekk hvis jeg følte for det. 06.15 ble jeg skjekket, hadde da 8cm åpning og helt avflatet livmorhals, og ble flyttet inn på fødestue, hvor gutten vår så dagens lys under tre timer etter ankomst st. Olavs. Vannet gikk da pressriene begynte, og jeg så aldri slimproppen. Tegningsblødninga kom først under vannavgangen. Hadde en fantastisk fødsel, pustet meg godt gjennom riene fram til pressriene begynte, og følte jeg hadde kontroll hele tiden. Kommanderte jordmor til å oppdatere meg fortløpende slik at jeg visste at gutten i magen hadde det bra underveis. Pressriene var intense, men det var en fantastisk opplevelse å kjenne hvordan kroppen jobbet med smerten, og en vidunderlig følelse når hodet endelig var ute, og det intense trykket ga seg! Sydde ti pyntesting, og var i dusjen tre timer etter fødselen. Fremdeles mørbanket nedentil, men blir bedre for hver dag, og ellers er formen finfin. Amminga går så det suser (har fått et lite matvrak i hus), og alle sover vi godt på natta mellom ammepausene, så føler meg overraskende uthvilt:)

Det er virkelig en fantastisk opplevelse å bli mor, får ikke sett meg mett på den lille skapningen vår, og jeg gleder meg til en eventuell neste gang. Må si jeg syntes det værste med hele fødselen var å bli sydd etterpå, da kom det noen gloser... Men det sier jo sitt om fødselen;)

Lykke til alle dere fødeklare damer, gled dere til en stor opplevelse, og ikke stress, lytt til kroppen og la den jobbe, så går dette strålende!!!

Skrevet

Åh, kjenner meg igjen-er 39+1 og er kjempevanvittigdrittlei,og vil bare blir ferdig med hele fødselen- vil ha gutten i armene mine,være sliten men FORNØYD,se,kose,føle,NYTE ...men, dette tar tid gitt,hadde håpet at han kunne komme i allefall litt tidligere enn termin MEN....

Leser innleggene til de som har født med litt misunnelse,men tar med meg deres erfaringer spesielt det med å la kroppen jobbe(og puste) og, håper jeg husker dem når det kommer til alvor.

Lykke til alle som er i fødestim ;) kansje vi møtes på ett eller annet sykhus uten å vite det ;)

Skrevet

Stakkers deg

Jeg er 39+3 og kjenner igjen forklaringen pa ilinger i undelivet, tror det er nar hun presser seg nedover

Ryggen er gaen og vondt i hoftene etter et natt der vi prover og sove litt

Begynner og lure pa om hun skal komme ut noen gang selv om jeg ikke har nadd termin enna, har hatt masse kynnere og maserier vet jeg ikke hva er, men vonde kynner , som menssmerter under en kynner

Er til og bli helt spro av da hver gang dette skjer jeg tror at na kommer hun snart, men nei, blir bare lurt

I tillegg har jeg en kraftig forkjolelse fatt, men jeg klager "ikke" gleder meg sa masse til og fa se henne, har termin 15 og gyn har sagt at han vil la meg ga til den 22, ikke lenger, da blir det provosert fodsel men haper hun kommer for

Skrevet

Meg igjen, som skulle prøve og være så positiv og tenke på andre ting...men søren meg ikke lett når man har vondt alle veier, klarer nesten ikke sitte/ligge eller gå, i natt trodde jeg selvfølgelig virkelig at det skulle skje igjen..hadde skikkelige murringer også i ryggen, startet med at jeg følte meg lammet i hele magen og ryggen på en gang(som en ri), fortsatte med det jeg trodde var svake rier gjennom hele natten..men så roet det seg på morgenen igjen....off, man blir jo så sliten!! Ja, ja, ny dag nye muligheter:)

Skrevet

Hehe, det er lov til å være litt negativ nå på slutten. Selv har jeg hatt regelmessige og tidvis vonde kynnere hvert 3-5 min siden kl 12. Det er nesten 5,5 timer, det. Innmari slitsomt! Men tør ikke tro på at det utvikler seg til noe mer, for regelmessige kynnere har jeg hatt siden tidlig i 3.trimester. De betyr åpenbart ikke noe for meg :(

Ellers så har jeg ikke noe nytt å melde. Bare negative ting, hehe. Er mer våken enn jeg sover på natta, tisser hele tiden, har masse mageknip, vondt på høyre side av korsryggen, luft i magen, stigninger ved leveren, veldig nedpress, litt vondt i lysken. Jeg orker snart ikke mer!

Eneste positive er at bekkenlåsningen jeg hadde for litt siden er HELT borte! Det er sååååå deilig!

Skrevet

Å herregud jeg også!! 39 uker og er så inni granskauen lei av å ruge nå at jeg older på å begynne å grine. Nå har jeg prøvd alt føler jeg, går turer, vasker hus, tvinger mannen til sex, spiser altfor mye grøt med altfor mye kanel på, bringebærkapsler, sterk mat, dusjer og jeg har sånne voldsomme knip i magen nå ikveld, og så sparker han meg plutselig så det kommer en kynnere og jeg får ikke sove om nettene og jeg trenger så å sove - på magen!!!

Åh gurimalla det var godt å klage litt - til (for jeg klager jo litt høyt her hjemme også dagen igjennom ;))

Skrevet

Oi!!! Herlig :)) Det hjalp å klage, nå kan ingen stoppe kjeften på meg, jeg tar det som et tegn ;-P

Skrevet

Er så godt at det er fler =) Jeg tror jeg gir opp snart. Jeg er nå 13 dager over og holder på å klikke, måtte tvinge mannen til sex i går, spiste sterk mat, tok bringebærkapsler, bor i blokk så det blir natulig mye trappegåing + at det var fullmåne, men vil lille frøken ut NEIDA!!!!

Skal på sykehuset på mandag og mest sansylig satt i gang på tirsdag. HÅPER HÅPER HÅPER ;)

Skrevet

Hurra for at vannet ditt har gått håpefull-83, kanskje du har en baby nå?!:) Håper det!!

Og stakkar deg cath-84 som er 13 dager over...men er det ikke deilig å få klage litt her?!;) Deilig å vite at det er ganske normalt å være drittlei på slutten.... fullmåne er oppskrytt ja, satte min lit til den..men neida;)

Skrevet

Ingen baby enda, gitt. Var på kontroll igår kveld og ble sendt hjem for å vente på rier. Og de lar vente på seg! Men har masse murringer, slim og tegningsblødning, så ting modnes i allefall. Skal tilbake på kontroll kl 19 ikveld dersom riene ikke har startet av seg selv, og blir satt igang i morgen tidlig dersom ingenting har skjedd etter kontrollen ikveld heller. Så her er det lys i tunnelen!

Ønsker dere alle masse rier og fødestøv! Ikke gi opp håpet :)

Skrevet

Blir satt igang i morgen YEEEEEEYYYYYY =)

eller...., snart ferdig hehehe, selve fødselen ser jeg ikke helt frem til, men det er nok siste gang =D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...