mamsen30 Skrevet 9. desember 2011 #1 Skrevet 9. desember 2011 Noen som vet hvorfor mme metter bedre/lenger enn mm? Jeg fullmmer jenta mi på 3,5mnd og har nok av melk. Men hun våkner hver 2-3 time natten gjennom og vil ha pupp. Det er ikke bare for å få kos,hun spiser glupskt og er tydelig sulten. Jeg setter meg opp i en stol, ammer og legger henne i senga si igjen. Hun er jo liten, så hun trenger sikkert nattmåltidene sine Men hun er godt i stand så hun får tydeligvis det hun trenger. Men, i går kveld fikk hun mme for første gang. Jeg har fortsatt nok melk, men ville teste om hun ville ha det fordi jeg skal legges inn på sykehuset neste uke. Da sov jammen lille jenta hele natten! Fra 19.00 i går kveld til 06.00 i morges! Er det tilfeldig eller blir de så mye mindre mette av mm?
EiAndr Skrevet 9. desember 2011 #2 Skrevet 9. desember 2011 Tror det har noe med hvor mye næring din melk har.... min datter på 7 uker får mme på kvelden og pupp ellers, men har 5-6 timers intervaller
Gjest Madolyn & Muffin Skrevet 9. desember 2011 #3 Skrevet 9. desember 2011 Her sov ikke Muffin lengre på mme enn på mm, så jeg trur det varierer fra baby til baby
mamsen30 Skrevet 9. desember 2011 Forfatter #4 Skrevet 9. desember 2011 Hun har to eldre søsken og begge de begynte å sove hele natten da de var 6 og 8 uker gamle, selv om jeg fullammet. Men de er jo forskjellige selvfølgelig. Jeg har uansett ikke planer om å begynne med MME fast, så jeg får bare krysse fingrene for at det var tilfeldig
augustmini Skrevet 9. desember 2011 #5 Skrevet 9. desember 2011 Jenten min begynte å sove rundt (20-06) fra hun var nesten 3 mndr, da fullammet jeg henne. Nå delammer jeg og overgangen har ikke hatt noen innvirkning på nattesøvn (måtte få tillegg pga dårlig vektoppgang). Poenget var i hvert fall at mme ikke alltid er årsaken til lengre nattesøvn, men jeg har hørt at det kan fungere for noen fordi det kan være mer tungt fordøyelig enn mm.
abella Skrevet 9. desember 2011 #6 Skrevet 9. desember 2011 Jeg har en mme-gutt og ei mm-jente og nattesøvnen deres er omtrent identisk, så jeg merker ingen forskjell. Kan også legge til at gutten ble ammet til han var 2 mnd, men jeg hadde veldig lite melk så han fikk for lite mat og gikk over til kun mme fra 2 mnd. Nattesøvnen hans forandret seg ikke i det hele tatt når vi byttet selv om han fikk myyyyye mer mat når han begynte med mme. Så min erfaring er at det ikke er så stor forskjell på mm og mme og at det ofte er andre årsaker som avgjør nattesøvn.
weihnachtmarkblomstre Skrevet 10. desember 2011 #7 Skrevet 10. desember 2011 Jeg har erfaring med å fullamme første mann. Hun spiste nok generelt lite og ofte. Nestemann fikk mme og mm på flaske, merket ikke noe forkjell i forhold til hva som var på flaska. Men hun spiste generelt mer og sjeldnere enn storesøsteren. Så tror det er mer mengde det går på enn at mme nødvendigvis metter mer enn mm. Når det er sagt, så er vel mm lettere fordøyelig en mme, og det er lettere å overspise fra flaske enn fra pupp. Så hvis man ammer og gir flaske så vil man nok ofte merke en forskjell, men antagelig hadde man fått samme effekt hvis det var mm på flaska (min teori).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå