Gjest stårma Skrevet 9. desember 2011 #1 Skrevet 9. desember 2011 Tenker vi skal kjøpe en sånn "kjole"-sovepose som lillegull skal bruke om natten. En som er tykk så den erstatter dynen. Tror vi burde kjøpe en med remmer så han kan spennes fast også. Høres litt ille ut å spenne han fast, men han sover så urolig nå at han vekker seg selv med trimmingen han holder på med i søvne. Han roterer rundt og styrer på med bena sine, i natt våknet han på tvers i sengen med bena opp etter sprinklene. Han både roterer rundt, ligger oppå dynen, eller har dratt dynen over hodet. Tror både han og jeg vil sove bedre hvis han ikke får muligheten til å holde på sånn. Han sov veldig rolig før, men etterhvert som han har blitt større så har han begynt med denne turningen sin på nattestid. Har noen noe erfaring med sånne poser? Hjelper det bare å ligge i pose eller må man spenne fast også? Har Ikea sine poser sånne ringer/belter til å spenne fast? Eller burde jeg gå for en dyrere variant fra f.eks Babyshop?
Gjest Madolyn & Muffin Skrevet 9. desember 2011 #2 Skrevet 9. desember 2011 Trur du kan prøve med nattpose først, har lest her inne om flere som har god erfaring med dem. Alt fra at barna forbinder posen med natta, til at større barn ikke har sjangs til å klatre ut av sprinkelsenga iført nattpose. Jeg syns soveposen i ull med lange ermer fra LilleLam er utrulig skjønn, men den er liten i str (onesize) Men mange er jo minst like fornøyd med f eks ikea sine; men du må bare finne en som er tykk nok til å kunne erstatte dyna. Her roterer Muffin senga rundt mange ganger hver eneste natt, fra hode- til fotende og fra rygg til mage x MANGE. Oog jeg lar ham bare gjøre det, for han våkner ikke av det. Men har kjøpt Nøstebarn ullpysj, for dyne/teppe er helt håpløst. Det havner bare i et hjørne, under ham, eller over ansiktet og vekker ham Men han ble litt kald i natt faktisk, selv om han er varmblodig.. Så skal teste ut en tynn sovepose selv
miepia30 Skrevet 9. desember 2011 #3 Skrevet 9. desember 2011 I starten brukte gutten min tykk nattpose fra Stokke, den er litt polstret og erstattet dyne. Når ham begynte reise seg etter sprinklene og ikke klarte sette seg ned igjen byttet vi til babydan pose som stroppes fast i senga, kjøpt på barnas hus. Da ble det rolige netter. Lillesøster sover nå også i nattpose.
augustmini Skrevet 9. desember 2011 #4 Skrevet 9. desember 2011 Jeg begynte akkurat å bruke sovepose på min, for hun sparker av seg dynen og blir kald. Jeg har en som ligner på de fra ikea og bruker den under dynen, har det ganske kaldt på rommet så da blir hun hverken for varm eller kald. Funket som bare det.
Zana123 Skrevet 9. desember 2011 #5 Skrevet 9. desember 2011 Jeg har til nå vært veldig fornøyd med posene vi har fra IKEA, men de siste nettene har lillegutt blitt kald på armene selv med ullpysj inni posen. Så jeg tenkte jeg skulle inn og titte på posene til lille lam som jeg så ei hadde nevnt over her, for om den har armer blir jo alt bare bra! Er kjempe fornøyd med å bruke pose på gutten. Når jeg brukte dyne klarte jeg nesten ikke sove, for jeg var så redd for at dyna skulle havne over hodet hans eller han skulle sparke den av seg og bli kald. Nå som han har pose på seg klarer jeg å sove uten å være redd! Min mor har kjøpt en dyrere en fra babyshop, men den er så stor og tykk at den ikke får plass i vogga...
jaaada Skrevet 9. desember 2011 #6 Skrevet 9. desember 2011 enig med alle her, pose er genialt! vi har en fra ikea som vi har brukt på begge våre og den holder de gode og varme pluss de ligger roligere og sover bedre. nå om vinteren har vi dyne over da vi har det litt kaldt på soverommet den gjør at bena går mindre til værs og dyna blir liggende på har hørt mye bra om den ull med/uten armer så skulle jeg kjøpt ny hadde jeg nok gått for det. denne kan brukes opp til 18mnd men har ikke sett den "live" så vet ikke om den er liten eller stor i str. http://www.vidunderbarn.no/productdetails.php?product=428
jaaada Skrevet 9. desember 2011 #7 Skrevet 9. desember 2011 har forresten aldri brukt seler for posen har gjort nytta si;)
abella Skrevet 9. desember 2011 #8 Skrevet 9. desember 2011 Storebror som snart er 2 år har brukt nattpose siden han var 5 mnd fordi han sov så urolig. Overalt i senga i løpet av ei natt. Jeg har foret pose fra Babyshop som jeg er veldig fornøyd med fordi jeg synes den er akkurat passe varm. Har ullpysj under nå om vinteren. Jeg har aldri stroppet ham fast fordi jeg synes babyene skal få røre seg så mye de vil når de sover. Han har hatt noen perioder da han våknet om natta av urolighetene sine (da han begynte å rulle fra rygg til mage og da han begynte å reise seg opp), men etter et par uker venner han seg til det og sover godt igjen. Han sover omtrent alltid natta gjennom samme hvor urolig han er, jeg tror det er en vanesak.
zassy☆ Skrevet 11. desember 2011 #9 Skrevet 11. desember 2011 Jenta mi er så kald på hender/armer når jeg tar henne opp for amming på natta, vurderer nå å kjøpe sovepose jeg også, men de fleste jeg har sett er uten armer og da forsvinner kanskje hensikten for meg? Blir litt mye å ta på body under nattdrakten også? Hva ville dere gjort? Det er passelig temp i rommet synes jeg og hun er god å varm i kroppen, men kald i ansikt og på hender. Så på den soveposen som var linket til her som var i ull men den er vel ikke meninga man skal ha nattdrakt under eller? da blir det jo egentlig bare som en pysj i ull? kanskje jeg rett og slett skal kjøpe det, bruker bare vanlig bomullspysj nå.
zassy☆ Skrevet 11. desember 2011 #10 Skrevet 11. desember 2011 madolyn&muffin, den fra lillelam var kjempeskjønn ja, men vet du hvor liten den er/hvilken alder den passer til?dumt at det ikke står opplyst på siden.
Maitrollet Skrevet 11. desember 2011 #11 Skrevet 11. desember 2011 Janus har en ullpysj som du kan dra over hendene på (omtrent som votter). http://krabaten.no/?PageID=347&ItemID=199
zassy☆ Skrevet 11. desember 2011 #12 Skrevet 11. desember 2011 Å så lurt! Satt akkurat å vurderte om jeg skulle ta på vesla et par votter i natt, hehe. Den var jo ikke kjempedyr heller, kanskje jeg skal bestille den Takk for tips!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå