Gå til innhold

bør jeg sykemelde meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk en s positiv test, ikke fått mensen etter SA i november (men har fått flere negative tester imellomtiden så vet at det ikke bare er hcg som sitter igjen..), men tenkte litt, jobber mye, pendler osv. Bør jeg vurdere å prate med legen om sykemelding den aller første tiden? har ikke lyst å være av de som sykemelder seg uten grunn, men samtidig er jeg redd stresset osv skal ødelegge for meg denne gangen også?

Vil gjerne høre deres mening, siden jeg vet flere av dere har vært uheldig tidligere..

og flere av dere er jo allerede mødre også, hva tenker dere? bør jeg fortsette i jobben min eller bør jeg sykemelde meg for en periode og bare slappe helt av?

*øler meg som værste hypokonderen:O*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville absolutt tatt kontakt med legen og hørt hva vedkommende sier. Vet at det er mange arbeidsplasser i helsevesenet som tilrettelegger for gravide, men vet jo ikke hvordan det er der du jobber. Mitt råd: tenk på deg selv og helsen din:)

Skrevet

Snakk med legen da det er kun han som kan svare, men slik du beskriver det mener jeg du ikke kvalifiserer til sykemelding.. Du er jo ikke syk, du er gravid.. Man skal i utgangspunktet leve som normalt som gravid og gjøre de ting man gjør til vanlig så lenge man ikke har spesiell grunner for å ta spesielle forholdsregler. En SA kan alle oppleve og betyr ikke at det er behov for sykemelding.. De fleste SA skyldes at det er noe galt med fosteret og det kan ikke all verdens sykemelding gjøre noe med... Lykke til i svangerskapet, krysser fringrene for at det går bra denne gang!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...