kleika Skrevet 8. desember 2011 #1 Skrevet 8. desember 2011 hei Jeg er klar over at babyen vokser i rykk og nap og at der er forskjell fra baby til baby men. Jeg går inn i min 33 uke idag og babyens 31 uke, på min side hvor jeg logger inn forteller den at babyen er ca 40 cm og ca 1500 gram, men hvis jeg går på graviditetskalenderen og barnets uke 31 sier den at barnet er ca 40 cm og ca 2000 g. Det var det samme i siste uke min uke 32 da sa min side at barnet var ca 38 cm og 1400 g men i graviditetskalenderen barnets uke 30 sto der at barnet var ca 38 cm og ca 1800 g. troede først der bare var en feil i siste uke, men nå blir jeg litt forvirret,greit der er forskjell på barn, men synes kanskje en ca forskjell på 500 g er mye, desuden er lengden det samme begge steder. Hvad sir dere har dere lagt merke til det samme og hvilken er mest riktig?
prøver1991 Skrevet 8. desember 2011 #2 Skrevet 8. desember 2011 Jeg vet om ei dame som fødte for noen uker siden hin var ca 34 uker og babyen ble litt over 2000 gram
Stjernoye,mini, engel & micro Skrevet 9. desember 2011 #3 Skrevet 9. desember 2011 På kontrollen på mandag da var jeg 35+5, da var gutten i magen ca 3000g, nå er han over gjennomsnittet med 40-45% Dette er målt ved ul=)
Krumelur Skrevet 9. desember 2011 #4 Skrevet 9. desember 2011 Min er bare 2600 ved 36+4, men han har visst lagt på seg litt lite i det siste. Han blir visst bare 3000 ved termin ser det ut som. Får oppfølging da.
Krumelur Skrevet 9. desember 2011 #5 Skrevet 9. desember 2011 Det jeg egentlig skulle si var at det står litt forskjellig fra sted til sted. Her inne på BIM burde det jo være likt da. På ultralydarket står det at gjennomsnittet for uke 31 er 1800 og uke 33 er det 2200. Regner med de vet hva de snakker om
Hedda2011 Skrevet 9. desember 2011 #6 Skrevet 9. desember 2011 Min var 2650 ved kontroll i uke 37 (ULtralyd), fikk beskjed om at det er ca - 14% avvik. Hvilke oppfølging får du Simah? Har utflatet sf mål, siste tida (siden uke 35). Har de sagt noe om hvorfor det er sånn med deg? De har målt blodgjennomstrømming i navlestrengen hos meg, og den er visst bra...
Krumelur Skrevet 9. desember 2011 #7 Skrevet 9. desember 2011 Høres ut som din er på samme størrelse som min. Det var det samme hos meg, blodgjennomstrømningen var bra. Fikk bare beskjed om å komme tilbake å ta en ny måling om to uker, for å se hvordan utviklingen er. Det virka ikke som om ultralydlegen så på det som veldig dramatisk altså.Men jeg var hos legen til kontroll i dag, og har også utflatet sf-mål. Det hun sa var at det hendte at de satt i gang fødsel før termin dersom babyen vokser dårlig på slutten, kan jo bli en fin jul isåfall, skal på kontroll 22... Jeg spurte om årsaker, og da sa legen at noen ganger fikk morkaken dårligere funksjon på slutten, fordi den er timet til å vare akkurat så og så lenge. Hva har de sagt til deg da, og får du noe oppfølging? Når har du termin?
Hedda2011 Skrevet 9. desember 2011 #8 Skrevet 9. desember 2011 Heisann! Fikk samme beskjed som deg, det er ikke et alvorlig avvik, men skal på ekstra kontroll av hjertelydd/fosterbevegelser i neste uke. Vet ikke om de skal måle blodgjennomstrømmingen igjen. Jeg har hatt to blødninger etter uke 27, og legen mente at det kan være morkaken som har nedsatt funksjon pga et lite infarkt. Men virket bare så det var en teori fordi de ikke fant noe annet... Jordmor sier jeg skal ta det med ro (sitte/ligge mye) da dette sikrer best næring for barnet, så da gjør jeg det :-) Jeg har termin 25. des. -Du da?
Krumelur Skrevet 9. desember 2011 #9 Skrevet 9. desember 2011 4. januar! Har også fått beskjed om å holde sofaen mest mulig. Uansett har vi jo ikke så lenge igjen da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå