Mumblenumber1 Skrevet 8. desember 2011 #1 Skrevet 8. desember 2011 Noen tips til gode enkle ting han kan spise før han tar natt og hva han evt. kan få morgen? Han bare spiser til han ikke er skrubbsulten også sutrer han til jeg tar bort maten.
Tullsjura Skrevet 8. desember 2011 #2 Skrevet 8. desember 2011 Har du prøvd en annen type grøt? Det hjalp her. Men siden han er bare 5 mnd. så kan de klare seg godt, bare med melk. Min gutt hadde slike perioder, der han drakk nesten bare melk, fikk ikke i han noe særlig grøt. Det var ikke før han var over 6mnd at han "måtte" ha grøt
Mumblenumber1 Skrevet 9. desember 2011 Forfatter #3 Skrevet 9. desember 2011 har prøvd, men er ikke så mye å velge mellom syns jeg. Han har melkeallergi og det fant vi ut så sent at ammingen gikk rett vest. Så han går på Althera. Også vært innom hs en periode siden han ikke har lagt på seg som ønsket og at han kan finne på å slutte å spise om han kun får flaska. (alvorlig talt, har han arvet alle særhetene til barnefar og meg?)
Babygirl Juni11 Skrevet 9. desember 2011 #4 Skrevet 9. desember 2011 Jeg sliter med det samme som deg:) Litt fortvilende. Igår kjøpte jeg hirsegrøt, og det gikk rett ned! Men idag ville hun ikke ha det likevel. Igår spiste hun grøten samtidig som vi spiste middag- lurer på om det var det som gjorde utslaget! Grøten gikk ned på høykant. Hmm... Andre ting du kanskje kan prøve er å blande fruktmos med avocado (bruk stavmikseren- da får det en fin konsistens). Det funker her og er bra, fordi da får jeg i henne fett. Og fett må de ha for å legge på seg:) Lykke til!
Gjest Madolyn & Muffin Skrevet 9. desember 2011 #5 Skrevet 9. desember 2011 Hva med å gi fruktmos på morgen og grønnsaksmos på kvelden? Her var banan en tidlig hit. Men kjekt å gi grønnsaker på kvelden i stedenfor frukt, da noen bli mer våkne/hypre av fruktsukker + at grønnsaker metter lengre. Her gikk også Muffin grøtlei et par uker etter at vi innførte grøt både morgen og kveld, selv om det var forskjellige grøttyper. Så da tok vi et par ukers pause, og gjeninnførte så grøt kun på kvelden, og bytter stadig merke/blander grøtpulver slik at han ikke skal gå lei igjen.
Gjest Madolyn & Muffin Skrevet 9. desember 2011 #6 Skrevet 9. desember 2011 Og ang "ærlig talt, har han arvet alle særhetene til faren og meg?" - det har han nok ikke Her elsker Muffin mat over alt på jord, og veier nå 3,5 kg mer enn jeg gjorde på hans alder, og 2 kg mer enn sin far på samme alder.. Og han er knapt 8 mnd gammel... Så eplet kan faktisk falle langt fra stammen når det gjelder matlyst og slike særheter hehe
jaaada Skrevet 9. desember 2011 #7 Skrevet 9. desember 2011 her går det i kveldsgrøt og når hun ikke vil ha så rører vi inn bitte litt kanel så forsvinner alt:) fikk tipset til storebroren og har vært veldig populært. bare pass på å ikke ta mye, litt er bra og godt men for mye skal de ikke ha. rører av og til inn litt fruktmos, smør, leverpostei etc for litt forandring noen barn er rett og slett bare småspiste, spesielt i perioder. bruker ta seg opp etterhvert som de blir eldre.
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 9. desember 2011 #8 Skrevet 9. desember 2011 Hvilke grøtsorter bruker du siden han har melkeallergi? Jeg har brukt Holle grøter til mine små (som også har melkeallergi), og blandet det med nutramigen. Blandet litt med å ta litt av hver grøtsort i bollen på en gang osv, og tatt forskjellig frukt oppi. Most banan/avokado el.l. Sinlac er jo ei real sukkerbombe..
Gjest Madolyn & Muffin Skrevet 9. desember 2011 #9 Skrevet 9. desember 2011 Nutramigen lukter og smaker helt forferdelig syns jeg... Spiser babyer virkelig bedre da? Eller blir smaken borte i grøtsmaken?
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 9. desember 2011 #10 Skrevet 9. desember 2011 Mine barn har iallefall både drukket nutramigen og spist grøt blandet med nutramigen uten problemer. Er jo samme om du synes det lukter og smaker fælt, så lenge barnet liker det?
A_K Skrevet 9. desember 2011 #11 Skrevet 9. desember 2011 Jenta mi var likedan rundt 5 mnd, hun fikk da 2 grøtmåltider per dag, en morgen og en kveld. Vi erstattet det om morgenen med brød, og det var en suksess!! Nå elsker hun både grøt og brød!!
sillyfilly og Olivia Skrevet 10. desember 2011 #12 Skrevet 10. desember 2011 Hva med middags glass? Grønnsaks mos? Det trenger da ikke på død og liv være grøt som er det man begynner med som fast måltid Eller brød kan være godt å tygge på.
Mumblenumber1 Skrevet 10. desember 2011 Forfatter #13 Skrevet 10. desember 2011 io, ja her var det mange fine svar. Takktakk Han får hollegrøt, enten ris eller hirse. Nå har jeg byttet bort grøt på morgen, gitt flaske istedet også får han et lite fruktmåltid på dagen istedet, det går ihvertfall ned. Han brekker seg dessverre av advokado. Aner ikke hvorfor, kan ikke bli mer kremet konsistens. gulerot går helt fint, potet var ingen stas, men skal fortsette å prøve. Men kan en så "liten" en spise brødskive? Han brukte god tid på å komme opp i hel porsjon på grøten, men så var han så urolig, men på kun flaske ble han ikke mett virket det som. Så vi dro halv porsjon på morgen og kveld for å se om han roet seg. Det gjorde han, også ble han lei. Pøbel
sillyfilly og Olivia Skrevet 11. desember 2011 #14 Skrevet 11. desember 2011 Jada det kan h*n. Bare gi små biter Brødskiver altså. De tygger med gommene sine og bruker tungen til å skyve maten rundt i munnen og bløter den med spyttet så det kan svelges.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå