Gå til innhold

Kumelk tips mottas med takk!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :) Her er snuppa straks året og vi vil gjerne bynne å gi kumelk og slutte med mme. Hun spiser stort sett mat hele dagen, men vil gjerne ha flaska si på morgenen og kvelden. Varmer dere opp melka?

Tenkte kanskje kald melk til brødmåltid ol, og kanskje litt varm melk i kveldsflaska? Noen erfaringer?

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her får hun kald kumelk til lunch og mme i kveldsflaska. Så lenge du skal fortsette å gi kvelds/morgen flaske ville jeg fortsatt med mme. Men det er bare det jeg ville gjort da. Hvis man uansett ikke har tenkt å slutte med flaske så er det vel best med mme :)

Skrevet

Hei!

Vi holder på å innføre kumelk i kosten nå :) Junior er meget nøye på at han skal ha morgen- og kveldsflaske, så målet er i det minste å bytte ut de med kumelk. Har gitt ost på brødskiver, smaksprøver på melk osv en stund for kanskje å desensitisere litt, og har nå begynt å blande ut mme om morgen med ca 50% melk de siste to dagene. Vil ikke begynne med kveldsmelken enda i tilfelle han får vondt i magen. Men så langt ser det veldig lovende ut, og hvis han ikke reagerer noe i morgen så får han i kveldsmelken og :) Jeg varmer det da opp til samme drikketemp som mme, men junior her er ikke så nøye på temp på mat og drikke. Tenker å gå gjennom ca 1 mnd til med gradvis uttynning av mme (han er bare 11 mnd, så skal vel strengt tatt få mme en liten stund til), så han kan gå over til kun kumelk når han begynner i bhg i januar.

Tenker å gi vann stort sett i løpet av dagen, men at han kan få melk på morgen og kveld. Men det er bare mine tanker, du vet nok best selv hva som fungerer for ditt barn :)

Lykke til :)

Skrevet

Jeg blandet ut varm melk med mme. Begynte med trekvarts mme og 1 kvart melk. Etterhvert halvt om halvt, 3 kvarts melk også 1 kvarts mme. Etterhvert full flaske med varm kumelk. Tok ikke lange tiden før hun godtok kald melk til mat. Hun elsker det den dag i dag. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...