Gå til innhold

Dere med 1-2 åringer. Har de akebrett med ryggstøtte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mini på 21 mnd skal få akebrett til jul, men de med ryggstøtte er så små. Hun skal jo ikke kjøre ned store bakker og slikt, så kanskje satse på et vanlig?

Skrevet

Mine tvillinger på 2 år har vanlig akebrett i år.

Skrevet

Vår sønn på 20 mnd får Stiga rattkjelke til jul. Storebror fikk det samme i fjor, han ble 2 rett før jul!

Skrevet

Minste smuften er 20 mnd. og har akebrett med ryggstøtte

Skrevet

Sats på det vanlige. De med ryggstøtte er for de som nettopp har lært å sitte.

Vi har aldri hatt med ryggstøtte, men heller de doble hvor en voksen sitter på i starten :)

Skrevet

2 åringen bruker meg som ryggstøtte... På stor rattkjelke vel og merke

Skrevet

Jeg anbefaler sterkt et akebrett med rygg frem til ca 3 år. Grunnen er at de må lære seg hvordan "akebrett" virker og et uheldig rykk eller noe kan fort gjøre at barnet fyker bakover med hodet i bakken om det ikke er rygg.

Gjest Tutt1-2-3!
Skrevet

jeg har, for første gang kjøpt sånn med ryggstøtte. Har tre unger, og de to første er begge født i "akesesongen". De har vært ca 1 år første aketur, og har sittet på stiga rattkjelke! Kjempefint å holde seg fast, og fint å plassere beina på! Nå har jeg baby på 7 mndr, som ikke skjønner å holde seg fast, og derfor kjøpte jeg babyakebrett!

Skrevet

Nei, ikke kjøp med ryggstøtte til et så stort barn. Som de andre sier, det er bare for babyer som ikke er så stødige enda. Dersom du har planer om å la datteren din oppleve akeglede, altså få akt nedover en bakke i en viss fart, så må det være skikkelig akebrett. De med rygg på rikker seg knapt nok. Kjøp heller et stort akebrett, eller kjelke, slik at det er plass til en voksen bak. Mye bedre, og dessuten mye gøyere ;-)

Skrevet

Vi har med ryggstøtte fra i fjor. Hun hadde nok bare dettet av uten. Vet jo kke sikkert, men jeg ser for meg det. Er jo greit å være sikker på at de ikke detter av akebrettet.

Skrevet

18 mnd og rattkjelke (ikke rygg). Funker utmerket og han skjønner at han skal holde seg fast så han ikke vipper bakover. Han synes det er supert og de sitter veldig bra på disse kjelkene.

Skrevet

Jeg har valt å kjøpe akebrett med ratt til gutten på 15 måneder i julegave. Den er så klart uten rygg. Men så vil det kun bli brukt ved at jeg drar han rundt i hagen eller sitter bak han ned en ake bakke. jeg gidder da ikke løpe ved siden av ned en bakke, da kan jeg heller sitte på og på den måten passe på at han ikke faller av i "stor" fart.

Skrevet

Vår på 11 mnd har rattakebrett, det var det vi hadde her hjemme. Drar bare rolig rundt på flatmark, og har alltid kontroll. Mini elsker det.

Hvis det blir kjøring ned bakker osv etterhvert så vil pappaen eller jeg sitte bak og holde rundt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...