Gå til innhold

Er det virkelig normalt???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har alltid hørt de blir mye syke det første året i bhg, men at det skulle være SÅ mye hadde jeg ingen villeste anelse om!

I det siste har han vært syk hele tiden føler jeg, den ene sykdommen avløser den andre.

Først var han syk i to uker (feber på over 41 som ikke ville gå ned, sykehusinnleggelser,øreverk), så var han frisk i en uke før det var pån igjen med masse feber, falsk krupp og halsbetennelse. Han fikk forøvrig antitiotika BEGGE disse gangene; først mot ørebetennelse og nå sist mot halsbetennelsen. Nå har han vært frisk i 4 dager, og i kveld hadde han plutselig feber på 39,7 igjen..

Jeg gir meg ende over... er dette normalt?!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Desverre ja.. De kan jo og utløse hverandre noen av sykdommene.. Men på den positive siden så får han et ganske godt im unnforsvar av å være mye syk da..

God bedring til den lille gutten din.. :)

Om du syns at han blir for mye syk, og blir bekymret, så gå til legen for en skikkelig sjekk. Kan jo hende at han trenger medisiner osv.

Skrevet

Ja, dessverre er det nok ganske normalt dette her... Perioden fra november- mars/ april pleier å være ganske så preget av sykdom i barnehagen, hvor det ene gjerne avløser det andre. 1-åringene har jo heller ikke vært igjennom så mye fra før, så de rammes ofte hardest første vintern med høy feber osv. Så det vil nok bli bedre til neste år, når immunforsvaret hans har fått bygget seg litt opp!

(1-åringen min går ikke i barnehage, men hun har likevel vært gjennom 3 streptokokkinfeksjoner med høy feber og penicillin, litt omgangssyke og diverse hoster/ forkjølelser.. Blærk, men vi får vel trøste oss med at det vil bli bedre år for år! God bedring til lillegutten!

Skrevet

Som de andre sier: Ja, dessverre! Vår mellomste begynte i bhg i fjor november, 11mnd gammel. Han var syk i ett sett fra november til ca april. Fra januar til april ble alle årets sykedager brukt opp... Fortvilende, men hva kan man gjøre?? Masse god bedring til lillegutt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...