Gå til innhold

Fødselshistorien min....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble satt i gang 6 uker før termin. Fikk modningsgele uten at noe skjedde. Etter 4 gangen ble det virkelig fortgang i sakene. Var ikke noe særlig moden og hadde kun mellom 1 og 2 cm. åpnig siste gangen jeg fikk gele. Etter 2 timer ba jeg om smertestillende, men fikk ingenting for det var for tidlig sa de. Fikk til slutt noe å sove på, men det endte kun med at jeg ble drittrøtt, men hadde like vondt. Etter 4 timer tryglet jeg om epidural, men de nektet fortsatt å gi meg noe for det var for tidlig. Til slutt maste jeg så fælt at de fant ut de fikk undersøke meg siden jeg mente jeg hadde så vondt. Joda....hadde 7 cm. åpning!! Der rakk så vidt å kjøre meg inn på et større føderom og 30 min. senere var prinsen ute. Jeg har fødselsangst og ble hele tiden lovet epidural og de skulle passe extra godt på prinsen underveis siden det var så mye før termin, ingenting av dette fikk de tid til. Tok en hel uke før jeg kunne tenke på fødselen uten at tårene rant, alt gikk jo veldig fort og fint, men for meg opplevdes den som traumatisk. Ikke noe kjekt å ikke bli trodd når man prøver å fortelle hvor vondt man har det. Prinsen trengte heldigvis ingen hjelp etterpå og vi fikk reise hjem etter 5 dager, nå bare koser vi oss masse :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Minner meg om min forrige fødsel! Hadde fødselsangst og ble lovet tidlig epidural. Ble satt i gang,og det ble raskt veldig vondt. Jm trodde ikke på meg at jeg hadde det så forferdelig, ikke engang da jeg sa jeg hadde trykketrang ville hun sjekke! Det var vaktskifte to timer etter jeg fikk modningstabletten,og endelig sjekket de. Og joda, 9 cm åpning og ikke tid til noe epidural! Litt etter ble jenta født. Det gikk raskt og alt vae bra med oss begge, men slet også litt i ettertid med dette å ikke nli trodd på og bli tatt på alvor.

Men nå sitter jeg her igjen da med under en mnd igjen, så helt skrekken fikk jeg tydeligvis ikke ;)

Så bra at alt gikk bra allikevel, det må være en sterk gutt du har fått som greier seg helt selv så lenge før termin:) Gratulerer!

Skrevet

hvorfor ble du satt igang 6 uker før termin? =)

Skrevet

Pga. vannavgang.

Skrevet

åh, hvordan begynte du å merke det?

Skrevet

Kjente plutselig at noe rant, var i uke 32 da.Dette fortsatte utover natten så jeg valgte å reise til sykehuset. Låg inne i 5 dager og fikk lungemodningssprøyter. Slik fortsatte det i 14 dager, rant ikke hele tiden da, mest når jeg låg. Ble satt i gang fordi de er veldig redd for infeksjon når vannet begynner å gå sånn. Jeg synst til tider det var store mengder som kom, men det var godt med fostervann igjen på hver eneste kontroll så det kjentes nok ut som om det var mer enn det var.

Skrevet

mye forskjellig som kan skje altså! bra dere koser dere nå, å gratulerer med priins <3 =)

Skrevet

Tusen takk :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...