Gå til innhold

Endelig igang !! Noen som skal begynne på hormoneri februar ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vært på samtale på riksen idag..

Skal ringe inn TR i januar, begynne på spray i februar, sprøyter og egguttak i mars ... !!! :))

Trodde det var lenger ventetid, men dette går jo unna!

Dette er vårt første forsøk!!

Andre som skal starte rundt samme tid?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt usikker på akkurat tidspunkt, men tror ikke det blir så langt unna deg. Hadde en SA 20. okt. venter fremdeles på mensen, og når jeg har mensen gangen etter der igjen så skal jeg begynne. Tror kanskje jeg hadde EL forrige uke, og med mine ustabile og litt lange sykluser regner jeg med vi er i feb. ved neste mens. Er første forsøk med ivf for oss også, veldig spent!!! Men gleder oss også :-))

Lykke til, gleder meg til å følge med på deg. Er jo alltid greit med flere som er ca. likt i løypa :)

Skrevet

Skall också igång med vårt första ivf försök nästa år (Rikshospitalet). Om mensen kommer som den ska i december så kommer jag börja med spray i början av januari och så blir det ägguttag i februari. Tycker att väntan på att få komma igång har varit lång men nu är det faktiskt inte så länge kvar! Trevligt att vi är flera som påbörjar ivf efter nyår så att vi kan följas åt här på nett...:-)

Skrevet

Ser på nicket ditt, Kosmos - er du også 77-modell? Jeg fyller 35 i februar, så kjenner at klokka tikker... (selv om alderen på langt nær er dramatisk enda)

Skrevet

Hei Tigerlise&Anton pröver igjen. Ja det stämmer, jag är också 77-modell, fyller 35 i juli! :-). I andra sammanhang i livet känner jag mig inte det minsta stressad över att bli "gammal" men jag måste erkänna att när det kommer till babyverkstaden så känner man verkligen att klockan tickar. Även om man inte har nått den allra mest kritiska åldern ännu så är ju fertiliteten individuell så man vet ju inte om man kanske redan är inne i kritisk ålder? Med tanke på att man har försökt i några år och det inte har fungerat så blir det väl knappast lättare ju äldre man blir? Oj vad negativ jag låter, inte min mening...he he. Får tänka att tidigare har vi bara provat på egen hand (+ 2 inseminasjoner) och kanske är det ivf som måste till för att lyckas? Har ni försökt få barn länge?

Skrevet

Heisann,

Jeg ligger likt i løypa som deg Kosmos 77. Planen er å ringe inn mens i desember, og oppstart med spay i januar for så å ha uttak i februar. Dette blir vårt første IVF (ICSI) forsøk. Vi holder også til på Riksen. Artig å følge flere som skal i gang på samme tid. For vår del så ser det ut til at det er mannen min sine svømmere som er av litt for dårlig kvalitet. Han har nå vært hos spesialist og blitt anbefalt en medisin kur. Om prøvene hans viser bedring i starten av januar, så er det mulig at vi utsetter ICSI forsøket og heller går for nytt AIH forsøk (har hatt 2 stk negative AIH nå i høst). Så det blir spennende å se hva resultatene av hans prøver blir :-) Vi hadde førte møte på Riksen før sommeren, og trodde da at vi skulle være gravide innen utgangen av dette året. Men som man skjønner etterhvert i prossessen så er det ingen garantier når det gjelder det å bli gravid. Prøver å ikke stresse med det hele, og merker at det går veldig i bølger hvor opptatt jeg er av det. Men nå som det nærmer seg forsøk tid så kjenner jeg godt at jeg blir mer og mer fokusert på det. Vil så gjerne bli mamma :-) Dere kjenner sikkert godt til den følelsen :-) Ønsker oss alle masse masse lykke til!

Skrevet

Hei førstegangs-prøver

Så hyggelig å høre at ventetiden ble kort :-) Det er alltids godt med gode nyheter. Kan jeg spørre hva som er bakgrunnen deres? Vi er også hos Riksen. Vi var på forsamtale i juni, og skal først få ICSI behandling nå i feb. Vi fikk beskjed om at vi måtte prøve x antall omganger AIH før vi fikk gå videre med IVF. Det ble 2 negative AIH, så da fikk vi gå videre til ICSI. Er veldig spent, håper det lykkes bedre.

Skrevet

Vi har prøvd selv i 2 år.. Han har litt redusert svømmere og jeg litt lav AMH..

Hva er AIH?

Skrevet

Hei AinaAina. Ja vi ligger väldigt lika tidsmässigt. Vår utredning har inte resulterat i något definitivt svar på vad vår ofrivilliga barnlöshet grunner seg på. Jeg gjorde laparoskop i juni som en del av utredningen og eftersom jeg de seneste året fått helt syke menssmärtor (har hamnat hos legevakta flere ganger då smertestillende ikke har hjälpt). Vid laparoskopin fant de en del endometriose så det kan vara endometriosen som ställer til det för vår del. Vi har också gjort 2 aih i höst utan resultat. Vid sista aih:n så sa det at mannens svömmere var ok men inte topp. Vad nu det betyder? Som vi förstod det så var de ändå så pass bra att det inte skulle betyda så mycket. Kanske är det en kombination med min endometriose och hans svömmere som gör det svårt för oss? Precis som deg AinaAina så går det i bölger for meg med når det gäller hur fokuserad man är på detta. Men jag känner at jag börjar tänka på det allt mer nu när tiden för ivf börjar närma sig. Kanske är det för att man vet att det kommer vara omöjligt att inte tänka på allt detta när väl ivf behandlingen är igång eftersom det är så mycket man ska tänka på när det gäller spray, sprutor och allt vad det är.

Skrevet

Hei igjen :) Litt treig til å svare, men vi er så heldige at vi allerede har en liten hjerteknuser på 2 år. Vi brukte 5 år før jeg ble gravid med ham, men det skjedde faktisk helt uten hjelp. Hadde gitt opp for lenge siden og snakket om adopsjon da spiren plutselig satt :) Nå har vi prøvd ca. 1 år på søsken. Ble gravid med hormoner i høst, men mistet. Har fått påvist en tett og en trang eggleder, så er nok derfor det er litt vanskelig for oss. Sjansene med ivf skal være veldig gode sånn sett, men vet jo ikke om det klaffer likevel. Vi er i hvert fall evig takknemlige for han vi har, men blir selvfølgelig kjempeglad om vi lykkes med nr. 2.

Spennende å høre historiene til dere andre :) Måtte det lykke i løpet av et par mnd for oss alle...

Skrevet

Etter siste beskjeder fra riksen så blir det AIH i naturlig syklus nå i desember, går ikke det så blir det IVF i mars mest sannsynligvis, så da gjenstår det jo å se om det blir langt eller kort regime og når ting blir.. Håper det blir kort siden jeg jo stort sett har eggløsning.. Men har etterhvert lært å ikke ta ting som blir sagt altfor seriøst på riksen, hver eneste gang møter jeg jo ett nytt menneske som har en helt ny plan.. så nå har vi gått fra å få beskjed om ett AIH-forsøk før IVF til 3 AIH til 9 AIH og så ble det beskjed om at vi skulle starte IVF når mensen kom nå, men når mensen kom så hadde de ombestemt seg så da ble det AIH likevel.. så jeg skjønner egentlig ingenting jeg..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...