Anonym bruker Skrevet 8. desember 2011 #1 Skrevet 8. desember 2011 Jeg spør for min mamma. Hun har en kastrert hannkatt på 10år som er gern etter oliven (!) Hun hadde et olivenglass stående åpne på kjøkkenbordet å katten hoppet opp på bordet (noe som han aldrig gjør ellers) å begyntte å slikke ut av olivenglasset. Han spiser hele oliven. (Men det er jo ikke noe hun gir han, siden det ligger i en salt lake, å det blir for salt for katten, som heter Harry btw) Mamma og Pappa spiser mye oliven, å hver gang de har det fremme blir han helt gern, mjauer å gnur rundt fotene, han tigger som en hund. Noen som har opplevd noe lignende?
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2011 #2 Skrevet 8. desember 2011 Har aldri opplevd katter som liker oliven, men det er ikke lurt å gi han dette. Katter er rene kjøttetere, i større grad enn hunden som kan fordøye vegetarisk mat, så jeg tenker at oliven neppe kan være bra for han, i tillegg til det høye saltinnholdet som kan gjøre han veldig dehydrert. Sørg for at han har masse vann tilgjengelig, for han kommer nok til å bli ganske tørst.
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2011 #3 Skrevet 8. desember 2011 For mange år siden hadde jeg en hokatt og ho var helt gal etter hermetisk asparges. Oppførte seg nesten på samme måte som du forklarer. Litt artig. Hehehe
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2011 #4 Skrevet 8. desember 2011 som katter som mennesker, så har de noen favoritter her er katten gal etter vaffler.. og den forrig katten min elsket godteri.. kunne faktisk ikke la en skål me godis stå på bordet.. toppet kaka da han hadde spist 1 hobby sjokolade... da dro vi til dyrlegen gitt..
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2011 #5 Skrevet 8. desember 2011 Nei, det er for salt, som du sier Jeg hadde en katt en gang i tiden, som fikk tilbud om kylling og rosenkål. Han valgte rosenkålen, og lot kyllingen ligge Samme katten strakk seg på to bein for å få fatt i et salatblad, som var til kaninen Katter er ikke rene kjøttspisere. De spiser bl a gress om de får lyst på det
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2011 #6 Skrevet 8. desember 2011 Tøft med litt personlighet da! Kjenner en hund som elsker gullerøtter... Btw. Husk at kastrerte katter har større fare for nyresten, så om du ikke ga han spes. for før så bør det kanskje tenkes på nå som han spiser salte oliven...
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2011 #7 Skrevet 8. desember 2011 Gress er for å regulere magen pga hårballene. De er rene kjøttetere.
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2011 #8 Skrevet 8. desember 2011 katter spiser gress fordi at det er noe som irriterer i munn, hals eller mage. gress spiser de slik at de kan kaste opp..
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2011 #9 Skrevet 8. desember 2011 Takk for fine svar! Nei, det er ikke noe han får til daglig akkurat! Ja, det er artig å se at de har en personlighet, hehe
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2011 #10 Skrevet 8. desember 2011 Katter er faktisk ikke rene kjøttspisere, samme hva du nn 16:28 tror. I foret de får er der grønnsaker Korn, kjøtt/fisk og grønnsaker. Tro det eller ei, men katter trenger mer enn kjøtt.
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2011 #11 Skrevet 8. desember 2011 At det er korn og grønnsaler i kattematen er en ren reklamegreie, som skal få deg til å¨tro at det er sunnere for katten. Derfor er det ren feilinformasjon av reklamebransjen. Les gjennom dette heller: http://www.dyreklinikk.no/kunnskap/fagartikler/rekordmange-katter-i-norge.html
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2011 #12 Skrevet 8. desember 2011 Hehe akurat som min pus på 1,5 ¨år. Han er vill etter oliven.Står og tigger hver gang vi spiser. Leker med oliven før han spiser de. Sprø dyr altså
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2011 #13 Skrevet 8. desember 2011 her er kattene helt gale etter ostepop...alle 3 jeg hadde en hund som spiste rå,uvasket poteter.... jeg nei, uansett hva slags forskning dere legger frem, jeg tror ikke katter er kun kjøttetende, og det ER grønnsaker i tørrforet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå