Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten vår begynner hos Dagmamma i januar, da er han litt over 13 måneder. Dagmammaen har over 10 års erfaring, er godt voksen og virker veldig søt og oppriktig opptatt av de små hun har ansvaret for.

Jeg lurer litt på tilvenning. Dagmammaen mener at vi kan være med en liten stund (halvtimes tid) etter levering første dag, og at hun har god erfaring med at foreldre da ikke henter før ettermiddagen. Altså en kjapp tilvenningsprosess. Gutten vår er veldig tillitsfull av seg og stort sett fornøyd og begeistret for alle han møter (inkl. dagmammaen, da vi var på besøk for noen uker siden), så i utgangspunktet kan det jo være hun har rett i at dette er en grei måte å gjøre det på.

Jeg vil likevel spørre om noen har synspunkter på dette, evt erfaringer? Ville dere ha insistert på å bli lenger sammen med ham/dem i flere dager, eller sett hvordan det går?

Setter stor pris på tilbakemelding!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da eldste vår hadde dagmamma var vi på besøk der noen ganger før han begynte. Første dagen var jeg der sammen med han en stund, så borte en liten stund. Kort dag. Synes forslaget til dagmammaen høres helt ok ut. Er det behov for at du er der litt lengre så gjør du det. Jeg ville se det litt ann, og stolt på rådene til dagmammaen. Høres ut som en flott dame som har greie på det hun driver med :)

Skrevet

Enig med hu over her! Utifra det du skriver så virket dette som en flink dagmamma som har peiling på hva hun driver med :)

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Jeg syns det høres ut som en lang dag første dagen. Jeg ville vært med i ett par timer, den første dagen, og ikke latt barnet være alene. Andre dagen ville jeg latt barnet være alene ett par timer og så sett det an til tredje dagen.

Jeg vil heller at barnet skal venne seg til på en god måte og på en trygg måte å være i barnehage/dagmamma enn å kaste "henne ut av båten for å se om hun kan svømme".

Skrevet

Takk for fine svar! Jeg kommer nok til å være der en stund første dag, og holde meg i nærheten "i beredskap" hvis det skulle være noe etter jeg har dratt. Hvis det fungerer greit så er jo ingenting bedre enn det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...