BarniHodet og enihverarmkrok Skrevet 8. desember 2011 #1 Skrevet 8. desember 2011 En baby som ammes, naar boer han begynne aa drikke vann?
Babyønske �� Skrevet 8. desember 2011 #2 Skrevet 8. desember 2011 Jeg har begynt samtidig som jeg har innført fast føde. Noen super i forbindelse med måltidene.
mammantilguttensin Skrevet 8. desember 2011 #3 Skrevet 8. desember 2011 Samme her. 5 mndr. Helsesøster sa at da kan de gjerne drikke vann fra springen, man trenger altså ikke koke det først.
Jomfruen76 Skrevet 8. desember 2011 #4 Skrevet 8. desember 2011 Hei. En baby kan drikke vann( kokt temperert) helt fra den er nyfødd. Jeg har gitt min baby vann siden han var et par dager gammel. Dette for at han skulle bli vant til å drikke vann. Dette har gått helt fint. Drikker nå vann til middag og grøt. Barnet er nå 9 mnd.
lillenims Skrevet 8. desember 2011 #5 Skrevet 8. desember 2011 For ammebarn anbefales det ikke at de får vann mens de fullammes. Dette fordi det er vanskelig å vite hvor stor andel av melka det faktisk fortrenger. Når de drikker vann, vil det fortrenge plass for melka, og dette kan veldig lett forstyrre melkeproduksjonen (hos noen går det helt fint, men det vet man ikke på forhånd). I tillegg vet man for ammebarn ikke hvor mye melk det normalt ville ha drukket i løpet av en periode, så selv små (10-20 ml) mengder vann kan forstyrre væskebalansen og saltbalansen i kroppen. For flaskebarn er det litt enklere siden man som regel vet om og hvor mye mindre melk de vil ha i stedet for vannet. Dette gjelder altså mens barna fullammes. Når de begynner med fast føde, anbefales vann sammen med maten. Så lenge man ikke gir saft, juice etc vil de lære seg å drikke vann uansett når de begynner å drikke det, så det er ikke nødvendig å stresse med å gi det tidlig for å venne dem til det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå