Valiana Skrevet 8. desember 2011 #1 Skrevet 8. desember 2011 Frøkna har siden hun var 3-4 mnd vært en såkalt 30-minutters baby. Har måttet ha tre-fire dupper, og har jeg vært heldig har kanskje en av dem blitt 45-50 min, men som regel ikke. Er nå 7,5 mnd. Bestemte meg for å gjøre en liten innsats, og gikk i to-tre dager ut å vugget på vognen når det hadde gått 27-28 min, og fikk henne da til å sove videre, gjerne en time ekstra! Var innstilt på å gjøre dette over lengre tid, men ser ikke ut til å være nødvendig! Dette var for ca 2 uker siden. Har hatt noen tilbakefall hvor hun har vært våken etter 30-35 min, men for det meste har jeg fått rundt 1,5 t dupp på første hvilen. Har da bare trengt en hvil til på 30 min på ettermiddagen. Deilig! Men i dag har hun virkelig tatt kaka! Nå har hun akkurat sovet 3 (!!!) timer, og fortsatt er hun ikke våken! Vet jo nesten ikke hva jeg skal finne på, dette er jo helt uvant...;-) Har måttet ut å sett til henne flere ganger, men alt er i orden, og hun sover tungt :-) (hdde 2 t 40 min for to dager siden, og 1,5 t i går.) Virker som hun sover veldig godt hvis det stormer ute, eller er litt kaldt (er ca 0 grader her i Bergen nå). Tann tre skar akkurat igjennom i natt, så kanskje hun hviler ut etter strabasene...? Men,... hvor lenge kan hun egentlig få lov til å sove?
☀ Lille prinsesse - juli2011 ☀ Skrevet 8. desember 2011 #2 Skrevet 8. desember 2011 Det er ikke vanlig, men ikke uvanlig heller at frøkna mi sover opp til 3 timer på dagtid. Men jeg har aldri vekket henne, og hun sover likevel like godt på natten, kanskje legger seg en halvtime senere bare. Hun styrer det helt selv, kanskje hun har vært våken på natten og ikke jeg har merket det, så hun tar igjen tapt søvn? Ikke vet jeg, men mitt råd er å la henne sove til hun våkner selv
Pix Skrevet 8. desember 2011 #3 Skrevet 8. desember 2011 Så bra du har fått det til! Jeg er akkurat i gang med å prøve å få jenta mi til å sove lengre. Lurer på, hvor lenge vugger du henne? Jeg prøvde på første lur og trillet henne i 10-15 min og hun sov, men våknet med en gang jeg stoppet. prøvde å trille igjen, men våknet når jeg stoppet. Er det bedre å bare vugge<? Og hvor lenge burde jeg gjøre det?
Valiana Skrevet 8. desember 2011 Forfatter #4 Skrevet 8. desember 2011 Hun våknet etter 3 t 5 min :-D Har kanskje trengt å vugge i fem-ti minutter. Men, noen ganger har hun gjort som din - tilsynelatene sovnet igjen, men våkner med en gang etter at vognen stopper. Da har jeg prøvd igjen, men som regel uten effekt... Vet ikke om jeg har så mange tips å komme med, noen ganger funker det, andre ganger er det ikke sjangs. Og så ser det ut som det funket bedre at jeg gikk en tur til postkassen, enn bare å stå i ro å vugge (nett som hun gjennomskuet det....) Den siste uken har hun gjerne gitt en lyd etter 30 min, men når jeg kommer ut så har hun allerede sovnet igjen. Så tror vuggingen min har hjulpet noe, men også at været har litt å si, samt at hun kanskje har vokst seg litt inn i det? I tillegg har jeg blitt flink til å ikke legge henne på første tretthetstegn, men sørge for at hun har vært våken iallefall 2 1/2 - 3 timer først. Våkner som regel halv syv, syv, og legges mellom halv ti og ti. Og aner jo ikke om det kommer til å vare, men gu så deilig det hadde vært om det gjorde det!
Pix Skrevet 8. desember 2011 #5 Skrevet 8. desember 2011 Ja, så utrolig deilig når de sover litt lengre! Bare min har en times lur istedenfor en halvtime føles det som en annen verden. Får liksom satt seg ned litt før det er påan igjen liksom:) Jeg bare prøver hver gang jeg, også ser vi hva som skjer:) Er verdt å prøve hvertfall! Takk for tips!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå