Gå til innhold

Hva er grien med smør og julebakst?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vokst opp med en mamma som alltid bare kjøpe maragrin. Alle våres julekaker er følgelig blitt bakt med margarin. Og de har smakt godt, så godt at andre har spurt om oppskriften. Først som voksen har jeg skjønt at det vanlige er å bruke meriesmør. Jeg har forsøkt det, og joda, det er vel en liten forskjell, men den er faktisk ikke så stor. Julekaker, andre kaker osv bakt med margarin er faktisk helt spieselig de også. Men er det virkelig ikke flere som baker med margaring og stiller seg litt uforstående til hele smørkrisen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Føler at melange gjør kakene litt "fettete", mens meiereismør holder seg liksom litt mer i kaka. haha, vet ikke om det ble forståelig da.. :P

Skrevet

Smør hever smaken.

Kaker som er skikkelig gode bakt med margarin, blir fortsatt enda bedre bakt med smør.

Det samme gjelder sauser og enkelte middagsretter.

Skrevet

For min del går det mer på hvilken type fett som er i smør kontra margarin enn hvordan smaken er. Det er nå allment kjent at fettypene i margarin ikke er så bra for en som det som er i smør. Derfor bruker jeg smør og ikke margarin og andre plantoljeprodukter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...