Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Gutten min på 7,5 mnd har fått tre tenner de siste halvannen ukene. Han har vært utrolig sutrete i forbindelse med tannfrembruddene, men ikke hatt feber. Han har kastet opp en del i det siste. Tror ikke det er omgangssyke, ingen av oss andre i familien har/har hatt det. Nå kaster han ikke opp lenger, men er fortsatt utrolig slapp og sutrete. Han vil ikke ha fast føde, men drikker OK med morsmelk og bæsjer hver dag. Kan ikke se at det er flere tenner på vei i nær fremtid, likevel putter han gjerne begge hendene i munnen og griner, så han har åpenbart smerter. Utrolig slitsomt for ham å ha det sånn, og vanskelig å måtte holde ham hele tiden han er våken. Men kan liksom ikke reise til doktoren uten at han har feber, føler jeg... Da er jo det vanlige svaret at det er nok et virus som går over av seg selv. Hva tror dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gi han "skorpor" (kavring uten sukker) de er supre å gnage på når det kommer tenner...

Skrevet

Jenten min er like gammel, og har vært så grinete de siste tre ukene at jeg holder på å bli gal! Må sitte på fanget mitt eller bæres dagen lang, utrolig slitsomt! På onsdag kom første fortann oppe igjennom og det ser ut som om andre er her også. I tillegg ligger tann nr 4 nede å lurer, jeg kan se en hvit klump gjennom tannkjøttet. Igår var det masse oppkast, vær gang hun la seg over på magen kom det noe ut, i tillegg er hun rød i kinnene og varm. Men hun har ikke feber og er ikke slapp..spiser grøt, verre med mme.. Syns utrolig synd på henne, men det er like greit å bare få de ut tenker jeg..min nevø var 1,5 år før han fikk tenner, og det var 100 ganger verre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...