Studentmamma88 Skrevet 8. desember 2011 #1 Skrevet 8. desember 2011 Jeg mangler eggleder på høyre side, og nå må jeg operere vekk venstre eggstokk. Har hatt mange operasjoner pga.cyster og en for graviditet utenfor livmor. Mulig endometriose og konstatert PCOS. Legen snakket om at det var mulig med assistert befruktning, men i mitt enkle hode klarer jeg ikke å se hvordan et egg i den friske egglederen skal komme ned i livmoren uten en eggleder? Hva er deres "tilstand" og muligheter?
monika70 Skrevet 8. desember 2011 #2 Skrevet 8. desember 2011 Når man skal ha assistert befruktning, ivf, går de jo inn og henter egg fra eggestokken, for så å sette et befruktet egg inn igjen i livmoren. Altså egget skal da ikke gjennom eggleder! Derfor kan de som f.eks har sterillisert seg eller operert bort eggledere, få hjelp til å bli gravide med ivf! Men man må ha eggstokk i behold! (en el to). Har selv fått et barn ved ivf etter sterillisering!
Ma74 Skrevet 10. desember 2011 #3 Skrevet 10. desember 2011 Mangler begge eggledere. Vi er prisgitt IVF da ja :/
Ma74 Skrevet 10. desember 2011 #4 Skrevet 10. desember 2011 Men det er jo ofte det eneste som feiler oss, og vi har gode prognoser. Jeg ventet litt for lenge, så har lite egg igjen. Nå har du bare en eggstokk og hente egg fra, men det trenger ikke å bety noe. Vet du hvor høy "eggreserveprøven" din er? Tror den heter FSH eller noe. Min er bare på 3.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå