Gjest Kira 1 + 1 underveis ♥ Skrevet 7. desember 2011 #1 Skrevet 7. desember 2011 Den lille i magen hikker lenge flere ganger hver dag, og det kan til tider bli litt slitsomt*s* Husker at jeg hadde det sånn forrige gang også, og hun hikket mye de første ukene etter at hun ble født også. Flere som har hikkende babyer? Og noen som vet hva det kommer av, at noen babyer hikker konstant i magen?
LilleV1 Skrevet 7. desember 2011 #2 Skrevet 7. desember 2011 hehe Jeg har også en liten en som hikker endel... Spes hvis jeg drikker brus... Merkelig, men også ganske søtt <3
nelliik m/blå & rosa Skrevet 7. desember 2011 #3 Skrevet 7. desember 2011 Åh jada, lillesnuppa i magen hikker opp til flere ganger hun! Samme gjorde førstemann i magen han også, samt noen uker etterpå. Jeg tenker at det virker så slitsomt for de små å hikke så mye... Selv hater jeg å ikke og har gjennom årene lært meg å "slå den" tilbake, om hikken er nær Men man hikker jo enten fordi man svelger for raskt eller fordi man fryser, det er en jo en hypernervakustiske diafragmakontravibrasjoner (diafragma er den muskelen vi har i mellomgulvet, som skiller lunger og hjerte fra magesekk og tarm). Haha, dagens repitisjon!!
Liten2012 Skrevet 7. desember 2011 #4 Skrevet 7. desember 2011 Jeg òg! Stumpen min ligger og hikker akkurat i denne stund, faktisk; igjen! Snakket litt med jordmor om dette, her om dagen, da jeg også har tenkt at stakkars liten, så sliten du sikkert blir av dette. Hun sa at jeg bare skulle slappe helt av, dette er et sunnhetstegn! Babyen driver og øver seg på å svelge og på den måten trener opp fordøyelsesorganene, spesielt de øvre (munn, svelg, spisesør og ned til diafragma - mellomgulvet), slik at fordøyelsessystemet blir godt forberedt og "sterkt" til etter fødselen. Mellomgulvet er ungt og "ferskt" og litt uvant for mye svelging og kan nettopp reagere med slike sammentrekninger som er hikke. Så da er jeg glad og fornøyd og mer avslappet, jeg (:
Krumelur Skrevet 7. desember 2011 #5 Skrevet 7. desember 2011 Mye hikking her og, som oftest et par ganger om dagen
2 Prinser + 1 i vente Skrevet 8. desember 2011 #6 Skrevet 8. desember 2011 Her hikker lillemann stort sett etter hver gang jeg har spist. De søteste bevegelsene som finnes
Gjest Hippoღ Skrevet 8. desember 2011 #7 Skrevet 8. desember 2011 Jeg tror ikke jeg har merket hikking Hvordan kjennes det ut? 31+6
Isabelita<3 Skrevet 8. desember 2011 #8 Skrevet 8. desember 2011 Jeg har også en liten hikker Hun kan hikke opp til 3-4 ganger dagen og det kan vare over en halvtime når hun begynner! Så det kan bli litt slitsomt, men det er jo ganske søtt også..
mangolin™ღ♂ Skrevet 8. desember 2011 #9 Skrevet 8. desember 2011 Jepp, har selveste Mr. Hickup i magen jeg
madame Mim Skrevet 9. desember 2011 #10 Skrevet 9. desember 2011 Jenat mi hikker også masse, men det har hørt at hikking er veldig viktig for modning av lungene og pusteøvelsene deres, så vi får bare holde ut =)
Gjest Kira 1 + 1 underveis ♥ Skrevet 9. desember 2011 #11 Skrevet 9. desember 2011 Hehe, godt å høre at vi er flere (... sier jeg som for øyeblikket sitter her med en hikkende unge som har holdt på ganske så lenge!). Du som lurte på hvordan det føles; det er akkurat som om du har et jevnt og dunkende "hjerte" nede i magen. Det dunker ikke like raskt, men det er sånne jevne dunk du både kan føle og kjenne utenpå magen. Koselig, men akk så slitsomt når det varer og varer og varer;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå